Druhý ročník konference Seznam Newsfeed Forum si pro diváky připravil mnoho zajímavých témat a novinek. Homepage Seznamu prochází výraznou proměnou, kterou hned v úvodu představil Ondřej Tolar. Marek Vacek pak prozradil, jak se stránce daří a na jaké nové prvky se návštěvníci mohou brzy těšit.
Seznam.cz jako platforma pro všechny
Homepage Seznam.cz není už delší dobu pouze o obsahu. Uživatelům nezobrazuje na míru jen články, videa či podcasty, ale nově nabízí možnost reagovat na diskuzní příspěvky přímo ve feedu. Cílem je vytvořit obsahovou a sociální platformu pro všechny, aby na ní čtenáři zůstávali co nejdéle.
Počet partnerů ve službě Newsfeed se neustále rozšiřuje a už třetina webů je zařazena do režimu autopublikace. Z těchto důvodů se zapojují nové automatické nástroje pro kontrolu obsahu. Jaké konkrétně to jsou a mnoho dalších informací se dozvíte z Ondrovy prezentace.
Domovská stránka Seznamu a její rozvoj
Produktový manažer domovské stránky Marek Vacek svou prezentaci rozdělil na tři části.
V té první publiku ve větším detailu představil vývoj návštěvnosti ve feedu a rozebral aktivitu uživatelů na desktopu a mobilních zařízeních. Dále mluvil o vývoji sociálních funkcí a divákům ukázal několik novinek jako je například status influencera. Což znamená, že když redakce o někom prohlásí, že je to zajímavý autor, jeho komentáře se budou s větší pravděpodobností ve feedu zobrazovat.
Jak to celé funguje a jak feed vypadá s diskuzním modulem a bez něj? Dozvíte se právě v Markově prezentaci.
Co se nevešlo do živého vysílání
Konference vzbudila velký divácký ohlas. Prostřednictvím Sli.do účastníci do diskuze položili stovku dotazů. Na zodpovězení všech v rámci konference bohužel nebyl čas. Nejvíce se účastníci dotazovali k Nadačnímu fondu nezávislé žurnalistiky, clickbaitingu a autopublikaci. Chystáme článek, kde se těmto tématům budeme věnovat a zároveň doplníme odpovědi na nezodpovězené dotazy.
Sledujte náš blog, kde vám už příští týden připravíme další přednášky z letošního Seznam Newsfeed Fora.