Jsem rád, že došlo ke sloučení produktových inzerátu Skliku a Zboží.cz – vidím v tom velký potenciál. Za firmu Manutan jsem rád, že oproti konkurenci má Zboží.cz možnost biddingu i v searchi.
Jak snížit PNO pomocí produktové inzerce na Seznamu?
Značka Manutan na Zboží.cz inzeruje přes 70 000 produktů. Výrobce vybavení pro průmyslovou výrobu, sklady, dílny a kanceláře si přál oslovit více relevantních zákazníků. To se podařilo díky zařazení většiny nabídek do kategorií Zboží.cz.
O klientovi
Manutan International je mezinárodní společnost se sídlem ve Francii, která aktuálně působí v 17 evropských zemích. Slovenský, polský a maďarský trh společnost obsluhuje z centrály v Ostravě -Třebovicích. Do Česka značka Manutan, která nabízí kvalitní vybavení pro průmyslovou výrobu, sklady, dílny a kanceláře, vstoupila v roce 2005.
O kampani
Manutan přes Zboží.cz inzeruje více než 70 000 produktů. Díky spolupráci s našimi konzultanty se podařilo zařadit 90 % nabídek do kategorií Zboží.cz, což pomohlo zvýšit viditelnost nabídek ve vyhledávání na Zboží.cz, a tím i relevanci pro výdej Zboží inzerátů. Klient má pouze 13 % produktů spárovaných v produktových kartách, protože většina z nich je unikátní a patří k vlastní značce. Proto se většina produktů inzeruje v samostatných nabídkách, převážně pod značkou Manutan.
Klient také doplnil informace o dopravě a výdejních místech, které do té doby nebyly nastaveny. Následně byl implementován tag PRODUCT do XML feedu, který pomohl zejména po spuštění Zboží inzerátů v lepší dohledatelnosti produktů pomoci klíčových slov. U nabídek také umožnil nastavit více typů parametrů (tag PARAM) pro lepší hledání konkrétních produktů ve Zboží.cz
V srpnu jsme zaznamenali viditelné změny na straně klienta:
Radim Wojkowský, Online Marketing Manager Manutanu, dlouhodobě pracuje s úpravami pravidel aukce pomocí biddingového automatu Bidding Fox, tak aby získal co nejvyšší počet prokliků ze Zboží.cz při zachování návratnosti investic. Zároveň pomocí multiplikátoru zvýšil CPC pro inzerci ve vyhledávání na Seznamu (Zboží inzeráty), aby využil zvýšený výkon produktové inzerce na Seznam.cz
Výsledky
Uvedenými kroky se klientovi podařilo snížit PNO na 39 % dle statistik za rok 2022, resp. 16 % v posledním čtvrtletí roku 2022 a na 12 % v únoru 2023.
Klient se rozhodl věnovat větší pozornost inzerci na Zboží.cz, protože tato platforma má velký potenciál pro rozvoj prodeje. Zboží.cz se mu už dříve osvědčilo jako nejúspěšnější zbožový srovnávač, který mu v porovnání s konkurenčními srovnávači generuje nejvyšší obrat. Klient se specializuje na prodej značky Manutan, a díky tomu se setkává s menší konkurencí, která se zaměřuje na B2B trh. Klient tak má větší šanci na úspěch a zvýšení prodeje.
Za tým Zboží.cz Michaela Krumlová