V roce 2023 více než v předchozích letech platilo, že spotřebitelé nakupovali s rozmyslem, průměrně utráceli méně a výhodná cena při výběru zboží i obchodu hrála důležitou roli. Očekáváme, že opatrné chování se promítne i do nákupů v dalším období.
Pro letošní rok vám proto představujeme novinky, které jednak reflektují změny v nákupních zvyklostech, ale také vylepšují stávající funkce pro jednodušší používání. Navíc jsme inzerentům přidali nové možnosti propagace.
Více kvality i doporučených nabídek
Na produktové kartě jsme upravili způsob řazení a výběr doporučených nabídek. Nově v této sekci umožníme zobrazení až čtyř pozic. Ve výběru a řazení bude mít větší váhu cena produktu a přitvrdíme v celkové kvalitě internetového obchodu. To znamená, že nabídka stejného zboží, která je příliš drahá proti konkurenci nebo je od obchodu se špatným hodnocením, se už v tomto prostoru nezobrazí.
Očekáváme, že tyto změny zvýší návštěvnost z doporučených nabídek až o 30 % a inzerentům přinesou celkově více objednávek.
Sekce doporučených nabídek na produktové kartě Zboží.cz
Produktová karta u celého sortimentu e-shopu
Naše produktová databáze se rozrostla na více než 30 milionů produktů a u celého sortimentu e-shopu nově nabídneme produktovou kartu. Touto změnou přineseme inzerentům větší prostor pro propagaci privátních značek i unikátních produktů v portfoliu.
Navíc platí, že čím více informací o produktech nám internetový obchod poskytne, tím lépe je propagujeme uživatelům. V galerii zobrazíme více obrázků, v parametrech a v popisu více informací. Všechny tyto změny se pozitivně projeví na lepším konverzním poměru inzerenta.
Větší prostor pro propagaci vlastních značek a unikátních produktů na Zboží.cz
Formát Zboží inzerátů (ZI) pro zvýšení vizibility
Jako nástroj pro výrazné zvýšení vizibility jsme do výpisu produktů na všech typech zařízení přidali oblíbený formát Zboží inzerátů (ZI). Tímto krokem reagujeme na poptávku e-shopů, kterým chyběla možnost lépe propagovat nový produkt a dostat ho blíž uživatelům. Formát ZI se bude zobrazovat na několika pozicích ve výpisu a zcela nahradí samostatné nabídky, které nově na Zboží už nenajdete.
Formát Zboží inzerátů (ZI) nově najdete i přímo na webu Zboží.cz
Nový vzhled a řada uživatelských vylepšení
Zaměřili jsme se na stávající funkce a přinesli vylepšení, které uživatelům zkracují cestu k nákupu. Recenze si nově projdete rychleji, už není potřeba přecházet na profil obchodu. Zpětnou vazbu od zákazníků vám ukážeme přímo na produktové kartě a také vám umožníme filtrovat jen pozitivní nebo negativní reakce.
Zobrazení recenzí e-shopů je přehlednější a rychlejší, s možností filtrace
Galerie obrázků je přístupnější, podporuje přiblížení a nově vám místo klikání na další obrázek stačí jednoduše posouvat prstem po displeji nebo kolečkem myši.
Pro uživatele je klíčové vzít do úvahy celkovou cenu produktu, včetně dopravy a také se podívat kde přesně si mohou balík vyzvednout. Proto jsme dali těmto funkcím na verzi pro počítače více místa, jednodušší hledání a filtraci.
Zobrazení výdejních míst je přehlednější a jednodušší na ovládání.
Ve výpisu jsme zlepšili zobrazení variant produktů a používáme i přehlednější strukturu filtrů.
Dalších drobných změn je celá řada. Dejte nám vědět, jak se vám nový vizuál Zboží.cz líbí. A my se budeme těšit, že vám všechny novinky přinesou lepší zážitek z nákupu a více zákazníků.
V případě dotazů nebo jakýchkoliv nejasností se nám ozvěte na zbozi@firma.seznam.cz.
Nákupní rádce Zboží.cz nezahálí ani během hlavní e-commerce sezóny a přináší poslední letošní produktové novinky. Personalizovaná homepage, řízení inzerce na Seznamu na jednom místě a pokles ceny ve výsledcích hledání přináší našim inzerentům další možnosti jak zasáhnout a zaujmout potenciální zákazníky.
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v listopadu roku 2024.
Být vidět je pro každý e-shop základem úspěchů. A ví to i náš klient decoDoma. Proto jsme společně podnikli několik kroků, kterými jsme během relativně krátké doby výrazně zlepšili dohledatelnost jeho produktů na Zboží.cz. A postup jsme pro vás sepsali do případové studie.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.