Seznam.cz se stal členem iniciativy Christchurch Call a připojil se tak k dalším více než 130 zemím, technologickým společnostem a partnerským organizacím, které bojují proti teroristickému a násilnému obsahu na internetu. Zařadil se tak po bok společností, jako jsou Google, OpenAI nebo Meta.
V současné době, kdy se virtuálním prostorem šíří množství nenávistného obsahu, klade Seznam.cz obzvláště velký důraz na svobodu slova a důvěryhodnost informací, které poskytuje. A to nejen na vlastních, ale také na partnerských webech. Chce proto i nadále posilovat vývoj technologií a opatření zabraňujících šíření extremistického obsahu.
„V době, kdy jsme se připojovali k Christchurch Call, miliony lidí hluboce otřásla tragická masová střelba na Karlově univerzitě v Praze. Hrozba terorismu se bohužel stala už i v Česku realitou. Jako přední česká online služba se snažíme udělat maximum proto, abychom dodrželi svůj závazek svobodně informovat, ale zároveň potlačovat nenávistné projevy a teroristický obsah. V Seznamu dále pracujeme na tom, aby u nás extremistický obsah neměl prostor,“ komentuje připojení k iniciativě Matěj Hušek, člen představenstva Seznam.cz.
O iniciativě Christchurch Call
V březnu 2019 otřásl světem teroristický útok na mešitu v novozélandském městě Christchurch. Ozbrojený útočník zastřelil více než 50 lidí, celou událost přitom živě vysílal na Facebooku. Tato událost vedla ke vzniku mezinárodní komunity – tzv. Christchurch Call, jejímiž členy jsou státy a vedoucí technologické společnosti, se společným cílem eliminovat teroristický a násilný extremistický obsah v online prostoru. U zrodu iniciativy stála tehdejší novozélandská premiérka Jacinda Ardern a francouzský prezident Emmanuel Macron.
Celoplošné Televizi Seznam se v meziročním srovnání daří posilovat share, rating a reach. V porovnání prvních kvartálů let 2024 a 2025 se share v cílové skupině 18–69 let zvedl o 13,8 % a reach o 3 %. Mezi nejsledovanější pořady v hlavním vysílacím čase patřily české filmy s Vlastou Burianem či oblíbené tuzemské kultovní tituly jako Černí baroni, …
Dosavadní ředitel divize Oborových služeb Pavel Kolář nahrazuje v představenstvu české internetové jedničky Tomáše Kapalína. Ten ze své funkce odešel k 15. dubnu a ve firmě nadále nebude působit ani na jiné pozici. Nové rozdělení agendy členů představenstva proběhne v následujících dnech.
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz pokračuje v podpoře posilování své značky a představuje novou brandovou kampaň, která staví na úspěchu digitálního maskota v podobě Seznam psa. Koncept vznikl opět ve spolupráci s agenturou Triad, o výrobu spotu se postarali v BareBear production.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.