Co je networking a proč je dobré se mu věnovat? To jsou otázky, nad kterými se na následujících řádcích zamyslel náš trenér Lukáš Pirný. Přečtěte si o tom, proč je důležité rozšiřovat síť kontaktů a jak o ni pečovat.
Networking spočívá v umění aktivně oslovit, zaujmout a vytvářet síť konexí, díky které můžete získat informace, rady, podporu, kontakt, vysněné zaměstnání nebo třeba investora pro váš projekt. Nejde ale jednostranné využití známosti, cílem je kultivovat a udržovat vztahy s prospěchem pro obě zapojené strany. Networking je něco, co už pravděpodobně děláte, jen ne vědomě.
Trenéři v Seznamu
Tým trenérů, který působí v Seznamu, se stará nejen o hladký onboarding nováčků, ale především o rozvíjení dovedností Seznamáků. Trenéři s nimi pilují třeba obchodní a prezentační dovednosti, radí jim, jak zvládat stresové situace, manažerům pomáhají vylepšit jejich leadership nebo nabízí tipy pro efektivnější nakládání s časem.
Baví vás práce s lidmi a máte zkušenosti s prací trenéra nebo lektora? Skvělé, náš trenérský tým právě hledá posilu.
Jak začít networkovat?
Zmapujte si svou aktuální síť kontaktů. Pravděpodobně ji tvoří spolužáci ze střední nebo vysoké školy, vzdálení členové rodiny, rodiny vašich přátel, bývalí kolegové nebo nadřízení, členové zájmových skupin a kdokoliv další, s kým se společensky setkáváte. Je v ní někdo zajímavý, kdo by vám mohl pomoci, nebo ještě lépe, komu můžete pomoci vy?
Kontakty jsou všude kolem vás, stačí je ulovit
Nové kontakty můžete získávat buď cíleně, nebo organicky. Na konferencích, veletrzích nebo speciálních networkingových akcích si můžete dopředu zjistit, kdo se akce účastní, a cíleně si vytipovat osobu, se kterou se chcete poznat. Organicky můžete networkovat v podstatě kdekoliv a kdykoliv, třeba v dlouhé frontě v obchodě.
Networking má svá pravidla
Důležitá je příprava, bez ní rozšiřování sítě kontaktů nebudete mít pod kontrolou. Aktivně oslovujte nové tváře a zároveň buďte dostupní pro ostatní. Dejte lidem důvod, proč by se s vámi měli chtít bavit, a ukažte, v čem pro ně můžete být prospěšní. Získejte kontakt a navažte na setkání.
V neposlední řadě o kontakt pečujte – propojte se na LinkedInu nebo dalších sociálních platformách, průběžně se připomínejte a udržujte si přehled o jeho aktivitách.
Buďte přesvědčiví
Důležité je nejen to, co říkáte, ale také jak to říkáte. Při navazování kontaktu se vám bude rozhodně hodit sebejistý verbální projev, silný vyjadřovací styl i přirozená neverbální komunikace. Pokud něco o sobě tvrdíte, mějte argumenty, kterými svá tvrzení můžete podepřít, a správně komunikujte negativa. A připravte se na námitky, které mohou od oslovených přijít. Pokud jdete networkovat například v doprovodu kolegy, domluvte se, jak chce být představen, co máte zmínit i jaké informace raději vynechat.
Elevator pitch: Vypíchněte své přednosti
Slovní spojení elevator pitch označujte krátkou sebeprezentaci, která trvá zhruba 20–60 vteřin. Měli byste v ní stručně a poutavě shrnout, kdo jste, co děláte, jaké jsou vaše silné stránky a v čem se lišíte od konkurence.
Spojení navázáno? Čas na smalltalk
Smalltalk, který se zdaleka nemusí týkat jen počasí, slouží k rychlému navázání kontaktu. Čeho byste se při něm měli vyvarovat?
Vyhněte se obsáhlým a příliš složitým tématům.
Neřešte soukromé záležitosti a nepokládejte osobní otázky, které by váš protějšek mohly dostat do rozpaků.
Na nic si nestěžujte a negativní nebo potenciálně kontroverzní názory si nechte pro sebe.
Mezi témata, která se při smalltalku považují za tabu, patří politika, náboženství nebo finance.
A hlavně mějte na paměti, že smalltalk není monolog, a proto dejte prostor k mluvení i druhému.
Komunikace je základním stavebním kamenem mezilidských vztahů. A příliš nezáleží na tom, jestli jde o rozhovor s kolegou, jednání s klientem nebo řešení dovolené s partnerem. Způsob, jakým komunikujeme, může mít zásadní vliv na výsledek našeho úsilí. V tomto článku se podíváme na to, jak naši vzájemnou komunikaci můžeme zlepšit a proč je lepší upřednostnit řešitelský přístup před obrannou komunikaci.
17. října se uskutečnil už druhý ročník Seznam Meetupu zaměřeného na vývoj a praktické použití generativních jazykových modelů. Akce přilákala pestrou směsici technologických nadšenců, výzkumníků i odborníků z oblasti umělé inteligence. Meetup byl součástí Dnů AI 2024 a přinesl řadu inspirativních přednášek, praktických ukázek a networkingových příležitostí. O účast na akci, která proběhla v budově ČVUT i online, projevilo zájem bezmála 600 účastníků.
Na konci října proběhl v pořadí už pátý meetup Employer branding Czech community. Skupina profesionálů, jejímž cílem je se navzájem inspirovat a sdílet své zkušenosti i znalosti, se tentokrát sešla v Seznamu. Co bylo tématem podzimního setkání?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.