Email od Seznamu umožní pohodlnější odhlášení z newsletterů

Veronika Geltner 15. července 2024

Do webového rozhraní Emailu od Seznamu přibyla tento týden nová funkce. Hromadná obchodní sdělení nyní obsahují odkaz pro pohodlnější odhlášení z odběru. Ten se nachází v horní části detailu zprávy, nad samotným tělem e-mailu. Je tedy snadno dostupný a není potřeba kvůli odhlášení scrollovat až k patičce e-mailu, jak tomu bylo dosud.

Odhlášení probíhá pomocí tzv. One-click unsubscribe metody. Aby se odkaz v detailu zprávy zobrazil, musí odesílatel tuto metodu podporovat a připojit do hlavičky zprávy část kódu, která odhlášení umožní.

Na poli e-mailingu se ovšem nejedná o žádnou novinku. Mnoho poskytovatelů e-mailových schránek tuto funkci zavedlo již před delší dobou. Email od Seznamu dosud nabízel odhlášení z rozesílek, které uživatel označil za spam. Nyní tuto možnost nabízí u všech hromadných zpráv.

Podpora One-click unsubscribe metody patří dlouhodobě k doporučeným praktikám pro odesílatele komerčních sdělení a společnosti Google a Yahoo ji navíc od letošního roku vyžadují jako jednu z podmínek pro doručení hromadných sdělení do schránek jejich uživatelů. 

Seznam.cz se tímto krokem připojuje k nastavenému globálnímu standardu. Funkce má přitom přínos nejen pro uživatele, kterým zjednoduší odhlášení z odběru zpráv, o které již nemají zájem, ale také pro samotné odesílatele komerčních sdělení. Pokud totiž uživatel nenajde snadný a rychlý způsob, jak se odhlásit z odběru nechtěných zpráv, často volí cestu označení těchto zpráv za spam. Každé takové označení pak znamená zhoršení reputace odesílatele a to může při opakovaném výskytu vést i k vážným problémům s doručitelností.

V říjnu 2023, kdy Google a Yahoo oznámili nové podmínky pro odesílatele komerčních sdělení, byla metoda One-click unsubscribe přítomna v necelé třetině hromadných sdělení doručených do schránek na Seznamu. Podle aktuální analýzy je to nyní již přibližně 75 % a její podpora nadále roste. Na rozdíl od zmíněných světových společností Seznam.cz prozatím absenci odhlašovací metody nepenalizuje, od příštího roku se ale chystá v této oblasti zpřísňovat.

Marketingová sdělení a newslettery tvoří více než polovinu všech zpráv, které jsou do schránek na Seznamu doručeny, každý den jich přijde přibližně 40 milionů. Je tedy zřejmé, že e-mail je velice silný marketingový nástroj a je nutné dbát na jeho bezpečnost a spolehlivost. 

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích