Na Emailu Profi můžete nově v kalendáři využívat u schůzek volby dostupnosti, tedy zda vám v něm schůzka zabírá čas či nikoli. Čtyři nové stavy včetně „Nezávazně“ a „Mimo kancelář“ můžete nastavit u svých schůzek přímo při jejich vytváření, ale také u schůzek, které jste přijali. Stačí kliknout na ikonu tužky v detailu události v kalendáři. Nově také přibyla možnost označit si jakoukoli schůzku jako soukromou.
Email od Seznamu umožní pohodlnější odhlášení z newsletterů
Do webového rozhraní Emailu od Seznamu přibyla tento týden nová funkce. Hromadná obchodní sdělení nyní obsahují odkaz pro pohodlnější odhlášení z odběru. Ten se nachází v horní části detailu zprávy, nad samotným tělem e-mailu. Je tedy snadno dostupný a není potřeba kvůli odhlášení scrollovat až k patičce e-mailu, jak tomu bylo dosud.
Odhlášení probíhá pomocí tzv. One-click unsubscribe metody. Aby se odkaz v detailu zprávy zobrazil, musí odesílatel tuto metodu podporovat a připojit do hlavičky zprávy část kódu, která odhlášení umožní.
Na poli e-mailingu se ovšem nejedná o žádnou novinku. Mnoho poskytovatelů e-mailových schránek tuto funkci zavedlo již před delší dobou. Email od Seznamu dosud nabízel odhlášení z rozesílek, které uživatel označil za spam. Nyní tuto možnost nabízí u všech hromadných zpráv.
Podpora One-click unsubscribe metody patří dlouhodobě k doporučeným praktikám pro odesílatele komerčních sdělení a společnosti Google a Yahoo ji navíc od letošního roku vyžadují jako jednu z podmínek pro doručení hromadných sdělení do schránek jejich uživatelů.
Seznam.cz se tímto krokem připojuje k nastavenému globálnímu standardu. Funkce má přitom přínos nejen pro uživatele, kterým zjednoduší odhlášení z odběru zpráv, o které již nemají zájem, ale také pro samotné odesílatele komerčních sdělení. Pokud totiž uživatel nenajde snadný a rychlý způsob, jak se odhlásit z odběru nechtěných zpráv, často volí cestu označení těchto zpráv za spam. Každé takové označení pak znamená zhoršení reputace odesílatele a to může při opakovaném výskytu vést i k vážným problémům s doručitelností.
V říjnu 2023, kdy Google a Yahoo oznámili nové podmínky pro odesílatele komerčních sdělení, byla metoda One-click unsubscribe přítomna v necelé třetině hromadných sdělení doručených do schránek na Seznamu. Podle aktuální analýzy je to nyní již přibližně 75 % a její podpora nadále roste. Na rozdíl od zmíněných světových společností Seznam.cz prozatím absenci odhlašovací metody nepenalizuje, od příštího roku se ale chystá v této oblasti zpřísňovat.
Marketingová sdělení a newslettery tvoří více než polovinu všech zpráv, které jsou do schránek na Seznamu doručeny, každý den jich přijde přibližně 40 milionů. Je tedy zřejmé, že e-mail je velice silný marketingový nástroj a je nutné dbát na jeho bezpečnost a spolehlivost.
Veronika Geltner
PR specialistka