Do webového rozhraní Emailu od Seznamu přibyla tento týden nová funkce. Hromadná obchodní sdělení nyní obsahují odkaz pro pohodlnější odhlášení z odběru. Ten se nachází v horní části detailu zprávy, nad samotným tělem e-mailu. Je tedy snadno dostupný a není potřeba kvůli odhlášení scrollovat až k patičce e-mailu, jak tomu bylo dosud.
Odhlášení probíhá pomocí tzv. One-click unsubscribe metody. Aby se odkaz v detailu zprávy zobrazil, musí odesílatel tuto metodu podporovat a připojit do hlavičky zprávy část kódu, která odhlášení umožní.
Na poli e-mailingu se ovšem nejedná o žádnou novinku. Mnoho poskytovatelů e-mailových schránek tuto funkci zavedlo již před delší dobou. Email od Seznamu dosud nabízel odhlášení z rozesílek, které uživatel označil za spam. Nyní tuto možnost nabízí u všech hromadných zpráv.
Podpora One-click unsubscribe metody patří dlouhodobě k doporučeným praktikám pro odesílatele komerčních sdělení a společnosti Google a Yahoo ji navíc od letošního roku vyžadují jako jednu z podmínek pro doručení hromadných sdělení do schránek jejich uživatelů.
Seznam.cz se tímto krokem připojuje k nastavenému globálnímu standardu. Funkce má přitom přínos nejen pro uživatele, kterým zjednoduší odhlášení z odběru zpráv, o které již nemají zájem, ale také pro samotné odesílatele komerčních sdělení. Pokud totiž uživatel nenajde snadný a rychlý způsob, jak se odhlásit z odběru nechtěných zpráv, často volí cestu označení těchto zpráv za spam. Každé takové označení pak znamená zhoršení reputace odesílatele a to může při opakovaném výskytu vést i k vážným problémům s doručitelností.
V říjnu 2023, kdy Google a Yahoo oznámili nové podmínky pro odesílatele komerčních sdělení, byla metoda One-click unsubscribe přítomna v necelé třetině hromadných sdělení doručených do schránek na Seznamu. Podle aktuální analýzy je to nyní již přibližně 75 % a její podpora nadále roste. Na rozdíl od zmíněných světových společností Seznam.cz prozatím absenci odhlašovací metody nepenalizuje, od příštího roku se ale chystá v této oblasti zpřísňovat.
Marketingová sdělení a newslettery tvoří více než polovinu všech zpráv, které jsou do schránek na Seznamu doručeny, každý den jich přijde přibližně 40 milionů. Je tedy zřejmé, že e-mail je velice silný marketingový nástroj a je nutné dbát na jeho bezpečnost a spolehlivost.
Na Emailu Profi můžete nově v kalendáři využívat u schůzek volby dostupnosti, tedy zda vám v něm schůzka zabírá čas či nikoli. Čtyři nové stavy včetně „Nezávazně“ a „Mimo kancelář“ můžete nastavit u svých schůzek přímo při jejich vytváření, ale také u schůzek, které jste přijali. Stačí kliknout na ikonu tužky v detailu události v kalendáři. Nově také přibyla možnost označit si jakoukoli schůzku jako soukromou.
Vyrážíte na procházku do přírody, na výlet do města nebo si jdete zaběhat? Tak telefon už můžete nechat klidně v batohu. Mapy.com vás teď totiž budou navigovat rovnou z vašeho zápěstí. Prémioví podporovatelé si mohou nově zobrazit instrukce z navigace nebo spustit Stopaře přímo na svých Apple Watch nebo chytrých hodinkách se systémem Wear OS.
Seznam.cz Email má novinku. Hlavní menu e-mailové schránky lze nyní snadno skrýt, takže vám na obrazovce zůstane více prostoru pro čtení zpráv. Díky notifikačním tečkám nad jednotlivými složkami navíc nepřijdete o žádnou novou zprávu
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.