Do webového rozhraní Emailu od Seznamu přibyla tento týden nová funkce. Hromadná obchodní sdělení nyní obsahují odkaz pro pohodlnější odhlášení z odběru. Ten se nachází v horní části detailu zprávy, nad samotným tělem e-mailu. Je tedy snadno dostupný a není potřeba kvůli odhlášení scrollovat až k patičce e-mailu, jak tomu bylo dosud.
Odhlášení probíhá pomocí tzv. One-click unsubscribe metody. Aby se odkaz v detailu zprávy zobrazil, musí odesílatel tuto metodu podporovat a připojit do hlavičky zprávy část kódu, která odhlášení umožní.
Na poli e-mailingu se ovšem nejedná o žádnou novinku. Mnoho poskytovatelů e-mailových schránek tuto funkci zavedlo již před delší dobou. Email od Seznamu dosud nabízel odhlášení z rozesílek, které uživatel označil za spam. Nyní tuto možnost nabízí u všech hromadných zpráv.
Podpora One-click unsubscribe metody patří dlouhodobě k doporučeným praktikám pro odesílatele komerčních sdělení a společnosti Google a Yahoo ji navíc od letošního roku vyžadují jako jednu z podmínek pro doručení hromadných sdělení do schránek jejich uživatelů.
Seznam.cz se tímto krokem připojuje k nastavenému globálnímu standardu. Funkce má přitom přínos nejen pro uživatele, kterým zjednoduší odhlášení z odběru zpráv, o které již nemají zájem, ale také pro samotné odesílatele komerčních sdělení. Pokud totiž uživatel nenajde snadný a rychlý způsob, jak se odhlásit z odběru nechtěných zpráv, často volí cestu označení těchto zpráv za spam. Každé takové označení pak znamená zhoršení reputace odesílatele a to může při opakovaném výskytu vést i k vážným problémům s doručitelností.
V říjnu 2023, kdy Google a Yahoo oznámili nové podmínky pro odesílatele komerčních sdělení, byla metoda One-click unsubscribe přítomna v necelé třetině hromadných sdělení doručených do schránek na Seznamu. Podle aktuální analýzy je to nyní již přibližně 75 % a její podpora nadále roste. Na rozdíl od zmíněných světových společností Seznam.cz prozatím absenci odhlašovací metody nepenalizuje, od příštího roku se ale chystá v této oblasti zpřísňovat.
Marketingová sdělení a newslettery tvoří více než polovinu všech zpráv, které jsou do schránek na Seznamu doručeny, každý den jich přijde přibližně 40 milionů. Je tedy zřejmé, že e-mail je velice silný marketingový nástroj a je nutné dbát na jeho bezpečnost a spolehlivost.
Na Emailu Profi můžete nově v kalendáři využívat u schůzek volby dostupnosti, tedy zda vám v něm schůzka zabírá čas či nikoli. Čtyři nové stavy včetně „Nezávazně“ a „Mimo kancelář“ můžete nastavit u svých schůzek přímo při jejich vytváření, ale také u schůzek, které jste přijali. Stačí kliknout na ikonu tužky v detailu události v kalendáři. Nově také přibyla možnost označit si jakoukoli schůzku jako soukromou.
Denně přijme služba Seznam.cz Email průměrně 76 milionů zpráv, z nichž více než polovinu tvoří obchodní sdělení. Do každé aktivní schránky je tak průměrně doručeno zhruba 200 newsletterů nebo reklamních nabídek za měsíc. Přesně před deseti lety proto Seznam.cz zavedl ve svých e-mailových schránkách složku Hromadné, díky níž mají uživatelé lepší přehled ve svých příchozích e-mailech.
Služba Seznam.cz Email připravuje na letošní rok novinku, která e-shopům nabídne jedinečnou příležitost zviditelnit se a zvýšit spokojenost svých zákazníků. Uživatelům totiž zobrazí praktický přehled informací k jejich online nákupům přímo v e-mailové schránce. Funkce využívá strukturovaná data podle standardu schema.org, který má různé uplatnění také u globálních poskytovatelů e-mailových řešení. Objednávkový přehled slibuje zobrazení klíčových informací, jako je aktuální stav objednávky, předpokládaný termín doručení či místo vyzvednutí zásilky.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.