Na konferenci Communication Summit se každý rok setkávají lidé, kteří se profesně věnují komunikaci, ať už působí v marketingu, PR nebo médiích. A my jsme pro vás sepsali, jak se vydařil ročník s pořadovým číslem 7, jaké téma otevřel náš seznamácký spíkr Marek Řípa a které přednášky stály za to.
Communication Summit je konference pro všechny profesionály, kteří se věnují komunikaci. To znamená, že se na něm setkávají především lidé z marketingu a PR bez ohledu na to, jestli působí v agentuře, na straně klienta nebo na volné noze.
Tématem 7. ročníku Comunication Summitu, který proběhl 5. června v pražském O2 universu, bylo Hlavně pozitivně! V době, kdy se ve společnosti nashromáždí více negativních zpráv a nálada lidí spadne na bod mrazu, se totiž firmám i institucím osvědčilo přicházet s pozitivními tématy.
Jenže jaká témata jsou pro konkrétní cílovku skutečně pozitivní? Co ji zajímá a jaké problémy řeší? Jak vybalancovat tenkou hranici mezi humorem a trapností? A dokáže s pozitivní komunikací pomáhat AI, která skutečné emoce nemá? To jsou jen některé z otázek, na které spíkři v průběhu jednodenní konference odpovídali.
Program nabitý do poslední minuty
Letošní ročník konference zahrnoval celkem 14 přednášek, jeden workshop, jednu prezentační soutěž a jeden kreativní „battle“. Workshop, který se věnoval strategické komunikaci v boji proti dezinformacím se překrýval s blokem přednášek věnovaných AI, takže se účastníci museli rozhodnout, jaké části programu dají přednost.
V rámci odpoledního bloku přednášek zaměřených na využití AI v marketingu a PR vystoupil i náš kolega Marek Řípa, který v Seznamu působí na pozici Senior Brand and Media manager. Hostům ve své přednášce Jak lidem vykouzlit úsměv na tváři díky AI představil tři příklady využití AI v marketingové praxi.
Jak AI šetří práci marketérům ze Seznamu?
Tým ze Seznamu AI využívá třeba při vytváření pozadí do reklamních vizuálů. Díky pokročilým AI nástrojům už není nutné vybírat z generických možností, které nabízejí fotobanky. Ideální prostředí si totiž můžete vygenerovat. AI si na základě kvalitních promptů poradí třeba i s vytvořením bannerů. Výstupy je ale třeba důkladně kontrolovat, protože chytré nástroje často dělají bizarní chyby v detailech, které na první pohled nemusejí být zřejmé.
Umělou inteligenci Markův tým využil i při vytváření briefu k loňské brandové kampani Seznamu. Jejím hrdinou je seznamácký psí maskot, který nově dostal digitální podobu. O tu se sice postaral špičkový tým animátorů, kteří ale různé pózy a výrazy pejska vytvářeli na základě předlohy vytvořené právě AI. Díky tomu nebylo nutné slovně specifikovat psí mimiku nebo pohyby, což byla při přípravě kampaně vítaná úspora času.
A jak to všechno souvisí s úsměvem na tváři? Emoce v seznamácké kampani byly lepší než u 100 % kreativ, které testovala agentura Behavio. Spot, který digitálního pejska zkombinoval s ústřední melodií z filmu Nekonečný příběh, se líbil 74 % respondentům, což byl pro rok 2023 nejlepší výsledek, který Behavio naměřilo.
3 přednášky, které nás zaujaly
Daniel Stach: Aby každý mohl rozumět: Jak složitá témata pojmout pozitivně
Daniel Stach, moderátor oblíbeného pořadu Hyde Park Civilizace a popularizátor vědy, se ve svém vystoupení zaměřil na to, jak složité téma pojmout tak, aby mu adresát nejen porozuměl, ale navíc se o něm chtěl dozvědět víc. Jedním z klíčů, jak toho dosáhnout, je připodobnit komplexní téma k něčemu, co lidé dobře znají a lépe si to dokážou představit. Pokud se vám to povede, dokážete posluchače nadchnout třeba i pro kvantovou fyziku.
Eliška Novák Knotková: Role eko-designu v komunikaci značky
Eliška, která je zakladatelkou ekodesignového studia Balance is Motion, se věnovala tomu, jak značky mohou komunikačně těžit z eko-designu. Řada firem má v posledních letech sklony své aktivity „lakovat nazeleno“ – v rámci EU je až 53 % tvrzení, která se týkají podnikání a ekologie, greenwashingem. Ale společnostem, které to s udržitelností myslí opravdu vážně, eko-design pomáhá nacházet praktická řešení i příběhy, které mohou vyprávět.
Petra Dolejšová: Důvěryhodnost vašich kampaní v době AI
Petra Dolejšová, advokátka, jejíž specializací je právo v e-commerce a marketingu, se ve své přednášce podívala na poměrně nový fenomén – AI generovaný obsah a to, jak ho vnímá právo. Na konkrétních příkladech pak ukázala, jestli a proč je třeba využití AI nástrojů přiznávat. A padla i otázka, jestli je v pořádku v marketingu využívat deepfakes nebo vygenerované obrázky reálných osob.
17. října se uskutečnil už druhý ročník Seznam Meetupu zaměřeného na vývoj a praktické použití generativních jazykových modelů. Akce přilákala pestrou směsici technologických nadšenců, výzkumníků i odborníků z oblasti umělé inteligence. Meetup byl součástí Dnů AI 2024 a přinesl řadu inspirativních přednášek, praktických ukázek a networkingových příležitostí. O účast na akci, která proběhla v budově ČVUT i online, projevilo zájem bezmála 600 účastníků.
Jak efektivně monetizovat obsahový web? To je žhavé téma, na které se zaměřila Kateřina Nosianová. Ve své přednášce vysvětluje, jak Seznam Partner zvyšuje výkon reklamních zón i co pro vyšší provize mohou udělat samotní partneři. Protože o peníze jde až na prvním místě.
I když se o odborná témata zajímá menší publikum než o populární obsah, prostor v Seznam Newsfeedu zaslouží. Karel Koupil a Štěpán Škrob ve své společné přednášce vysvětlují, jakým způsobem se vybírají články, které by čtenáře mohly zaujmout.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.