Na konferenci Communication Summit se každý rok setkávají lidé, kteří se profesně věnují komunikaci, ať už působí v marketingu, PR nebo médiích. A my jsme pro vás sepsali, jak se vydařil ročník s pořadovým číslem 7, jaké téma otevřel náš seznamácký spíkr Marek Řípa a které přednášky stály za to.
Communication Summit je konference pro všechny profesionály, kteří se věnují komunikaci. To znamená, že se na něm setkávají především lidé z marketingu a PR bez ohledu na to, jestli působí v agentuře, na straně klienta nebo na volné noze.
Tématem 7. ročníku Comunication Summitu, který proběhl 5. června v pražském O2 universu, bylo Hlavně pozitivně! V době, kdy se ve společnosti nashromáždí více negativních zpráv a nálada lidí spadne na bod mrazu, se totiž firmám i institucím osvědčilo přicházet s pozitivními tématy.
Jenže jaká témata jsou pro konkrétní cílovku skutečně pozitivní? Co ji zajímá a jaké problémy řeší? Jak vybalancovat tenkou hranici mezi humorem a trapností? A dokáže s pozitivní komunikací pomáhat AI, která skutečné emoce nemá? To jsou jen některé z otázek, na které spíkři v průběhu jednodenní konference odpovídali.
Program nabitý do poslední minuty
Letošní ročník konference zahrnoval celkem 14 přednášek, jeden workshop, jednu prezentační soutěž a jeden kreativní „battle“. Workshop, který se věnoval strategické komunikaci v boji proti dezinformacím se překrýval s blokem přednášek věnovaných AI, takže se účastníci museli rozhodnout, jaké části programu dají přednost.
V rámci odpoledního bloku přednášek zaměřených na využití AI v marketingu a PR vystoupil i náš kolega Marek Řípa, který v Seznamu působí na pozici Senior Brand and Media manager. Hostům ve své přednášce Jak lidem vykouzlit úsměv na tváři díky AI představil tři příklady využití AI v marketingové praxi.
Jak AI šetří práci marketérům ze Seznamu?
Tým ze Seznamu AI využívá třeba při vytváření pozadí do reklamních vizuálů. Díky pokročilým AI nástrojům už není nutné vybírat z generických možností, které nabízejí fotobanky. Ideální prostředí si totiž můžete vygenerovat. AI si na základě kvalitních promptů poradí třeba i s vytvořením bannerů. Výstupy je ale třeba důkladně kontrolovat, protože chytré nástroje často dělají bizarní chyby v detailech, které na první pohled nemusejí být zřejmé.
Umělou inteligenci Markův tým využil i při vytváření briefu k loňské brandové kampani Seznamu. Jejím hrdinou je seznamácký psí maskot, který nově dostal digitální podobu. O tu se sice postaral špičkový tým animátorů, kteří ale různé pózy a výrazy pejska vytvářeli na základě předlohy vytvořené právě AI. Díky tomu nebylo nutné slovně specifikovat psí mimiku nebo pohyby, což byla při přípravě kampaně vítaná úspora času.
A jak to všechno souvisí s úsměvem na tváři? Emoce v seznamácké kampani byly lepší než u 100 % kreativ, které testovala agentura Behavio. Spot, který digitálního pejska zkombinoval s ústřední melodií z filmu Nekonečný příběh, se líbil 74 % respondentům, což byl pro rok 2023 nejlepší výsledek, který Behavio naměřilo.
3 přednášky, které nás zaujaly
Daniel Stach: Aby každý mohl rozumět: Jak složitá témata pojmout pozitivně
Daniel Stach, moderátor oblíbeného pořadu Hyde Park Civilizace a popularizátor vědy, se ve svém vystoupení zaměřil na to, jak složité téma pojmout tak, aby mu adresát nejen porozuměl, ale navíc se o něm chtěl dozvědět víc. Jedním z klíčů, jak toho dosáhnout, je připodobnit komplexní téma k něčemu, co lidé dobře znají a lépe si to dokážou představit. Pokud se vám to povede, dokážete posluchače nadchnout třeba i pro kvantovou fyziku.
Eliška Novák Knotková: Role eko-designu v komunikaci značky
Eliška, která je zakladatelkou ekodesignového studia Balance is Motion, se věnovala tomu, jak značky mohou komunikačně těžit z eko-designu. Řada firem má v posledních letech sklony své aktivity „lakovat nazeleno“ – v rámci EU je až 53 % tvrzení, která se týkají podnikání a ekologie, greenwashingem. Ale společnostem, které to s udržitelností myslí opravdu vážně, eko-design pomáhá nacházet praktická řešení i příběhy, které mohou vyprávět.
Petra Dolejšová: Důvěryhodnost vašich kampaní v době AI
Petra Dolejšová, advokátka, jejíž specializací je právo v e-commerce a marketingu, se ve své přednášce podívala na poměrně nový fenomén – AI generovaný obsah a to, jak ho vnímá právo. Na konkrétních příkladech pak ukázala, jestli a proč je třeba využití AI nástrojů přiznávat. A padla i otázka, jestli je v pořádku v marketingu využívat deepfakes nebo vygenerované obrázky reálných osob.
Jste připraveni na změnu pravidel hry v digitální reklamě? To je otázka, která zastřešila letošní Adform Summit. Ten proběhl na konci září v karlínské Spojce a my jsme na něm nesměli chybět. Jednotlivé přednášky se zaměřily na cookieless budoucnost i možnosti omnichannel přístupu. Jak se konference z našeho pohledu vydařila?
Andy Sitta, šéf Seznam Brand Studia, otevřel program Seznam fóra 2024 přednáškou o kampani Pohádky do auta, kterou společně se svým týmem připravil pro klienta Renault. Cíl byl jasný a ambiciózní – pobavit nejen řidiče, ale i jejich potomky, a tím vylepšit vnímání značky Renault. V článku zjistíte, jak si kreativci ze Seznam Brand Studia s nelehkým úkolem poradili.
Zástupci tuzemské internetové jedničky Seznam.cz dnes vyhlásili vítěze v třetím ročníku soutěže Agenturní spolupráce roku. Porota za loňské projekty ocenila například komunikační agenturu Knowlimits jako skokana roku nebo agenturní skupinu Publicis Groupe za práci s cookieless cílením v Skliku napříč klientským portfoliem. Dvě ocení si odnesla také agentura Wavemaker.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.