Proč je dobré zákazníkům na e-shopu nabídnout přihlašovací tlačítko od Seznamu? Na to jsme se zeptali Ondřeje Vomočila ze společnosti SOFICO-CZ a Marcela Kříže z firmy Starkl, pro jejíž e-shop specialisté ze SOFICO-CZ přihlašovací tlačítko nasazovali. Více zjistíte v našem rozhovoru.
O klientovi Starkl Rakouská rodinná firma Starkl byla založena v roce 1912 a na českém trhu působí od roku 1992. V České republice je firma Starkl – zahradník, s. r. o. zastoupena zásilkovou službou s e-shopem, zahradnictvím s rozsáhlými pěstebními školkami a zahradním centrem. Areál firmy Starkl včetně pěstebních ploch se nachází v úrodné vinařské oblasti u Čáslavi. Zásilková služba expeduje denně až 4 000 zásilek, které v posledních 5 letech dodala více jak 3,5 milionu zákazníků.
O společnosti SOFICO-CZ SOFICO-CZ, a. s. je česká softwarová společnost, která sídlí ve Svitavách. Vytváří internetové obchody Sofishop na míru, disponuje objednávkovou aplikací ORDIS pro obchodní zástupce i komplexním informačním systém Sofix. SOFICO-CZ na trhu působí od roku 2003 a s klientem Starkl spolupracuje už přes 10 let.
Jaké projekty jste v průběhu let pro klienta Starkl zrealizovali?
Ondřej Vomočil: Máme za sebou úzkou spolupráci v rámci e-shopů a webů, dále pak vývoj mailingového systému pro rozesílání newsletterů pro velkou klientskou základnu v rámci EU s vysokou pravidelnou periodicitou rozesílky. I při takto extrémní zátěži, kdy se e-maily rozesílají na stovky tisíc adres měsíčně, probíhá rozesílka bez problémů. Spolupráce probíhá na vysoké úrovni, protože klient má jasnou představu o tom, co chce, ale zároveň pružně reaguje na naši zpětnou vazbu. I díky tomu se nám daří budovat dlouholeté obchodní vztahy.
Co klienta vedlo k rozhodnutí, že chce svým zákazníkům nabídnout Přihlášení přes Seznam?
Marcel Kříž: Za firmu Starkl mohu říct, že prvotním impulsem bylo umožnit našim zákazníkům snadnější přihlášení do zákaznického účtu na e-shopu. V průběhu implementace přihlašovacího tlačítka na webu se navíc objevily první informace o chystaném konci cookies třetích stran. To byl další důvod, proč jsme chtěli přihlašovací tlačítko na webu mít – abychom mohli využít možnosti identifikace zákazníka a přesnějšího cílení v rámci marketingových aktivit.
Pokud jde o samotnou implementaci tlačítka, technická dokumentace od Seznamu nám bez problému pomohla tento úkol rychle zvládnout. Během nasazování jsme nenarazili na žádný problém, vše bylo přehledné, jasné a funkční. A vše správně fungovalo i při testování před finální předávkou klientovi.
Ondřej Vomočil: Když se nám ze Starklu ozvali, že by chtěli rozšířit možnost přihlašování o Přihlášení přes Seznam, a to i s ohledem na cookieless řešení, byli jsme hned pro. Nasazení tlačítka nám dávalo smysl, protože ho vnímáme jako užitečný nástroj, který ocení nejen klient, ale i jeho zákazníci, a zároveň nám pomůže udržet krok s konkurencí. Můžeme tak rozšířit portfolio nabízených funkcionalit, které na našich e-shopech zákazníkům nabízíme. Pokud jde o samotnou implementaci, technická dokumentace od Seznamu nám bez problému pomohla tento úkol rychle zvládnout. Během nasazování jsme nenarazili na žádný problém, vše bylo přehledné, jasné a funkční. A vše fungovalo, jak má, i při testování před finální předávkou klientovi.
Cílem nasazení tlačítka je poskytnout zákazníkům maximální komfort.
Jak si přihlašovací tlačítko od Seznamu v „ostrém“ provozu zatím vede?
Marcel Kříž: Náš původní záměr, tedy nabídnout našim zákazníkům další alternativu pro přihlášení, Přihlášení přes Seznam splňuje. Počet zákazníků, kteří ho využívají, je sice nižší než v případě Google přihlášení, ale to je vzhledem k dominanci Googlu na trhu logické. Pro nás je důležité, aby se na našem webu mohli snadno přihlásit všichni zákazníci bez ohledu na to, u jakého poskytovatele mají vytvořenou e-mailovou adresu. Proto jsme rádi, že jim nabízíme i řešení od Seznamu.
Ondřej Vomočil: Přihlašovací možnosti na e-shopu Starkl jsme se rozhodli rozšířit především proto, aby to odpovídaly dnešním trendům, a to i s přihlédnutím k blížící se cookieless budoucnosti. Implementace se vydařila nadmíru dobře a splnila tak naše i klientovo očekávání. E-shop zákazníkům nabízí novou praktickou funkcionalitu, která jim zpříjemní online nakupování.
Agentura Omnicom Media Group (OMG) přichází s inovativními postupy, které umožňují cílení a měření kampaní bez závislosti na cookies třetích stran. Jindřich Jiráček v rozhovoru popisuje, jak OMG díky vlastnímu kontextovému cílení a pokročilým identifikátorům přináší svým klientům efektivní a udržitelná řešení pro budoucnost digitálního marketingu.
Dosah kampaní, které jsou plně závislé na cookies třetích stran, se postupně snižuje. Jako provozovatelé e-shopu byste se proto měli zaměřit na práci s 1st party daty. S jejich získáváním vám může pomoct i Přihlášení přes Seznam. To je zdarma dostupné také v e-shopové platformě BSSHOP.
Martin Palounek, další vítěz naší RTB jízdy, nám v rozhovoru poodhalil své zkušenosti s úbytkem cookies třetích stran, testováním cookieless řešení a výzvami spojenými s novými strategiemi pro cílení reklamy. Jaké dopady mají změny v digitálním prostředí na jeho klienty a co očekává od budoucího vývoje RTB?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.