Přihlášení přes Seznam přináší výhody e-shopům i zákazníkům, říká Ondřej Vomočil ze SOFICO-CZ

Proč je dobré zákazníkům na e-shopu nabídnout přihlašovací tlačítko od Seznamu? Na to jsme se zeptali Ondřeje Vomočila ze společnosti SOFICO-CZ, a. s. a Marcela Kříže z firmy Starkl, pro jejíž e-shop specialisté ze SOFICO-CZ přihlašovací tlačítko nasazovali. Více zjistíte v našem rozhovoru.

O klientovi Starkl

Rakouská rodinná firma Starkl byla založena v roce 1912 a na českém trhu působí od roku 1992. V České republice je firma Starkl – zahradník, s. r. o. zastoupena zásilkovou službou s e-shopem, zahradnictvím s rozsáhlými pěstebními školkami a zahradním centrem. Areál firmy Starkl včetně pěstebních ploch se nachází v úrodné vinařské oblasti u Čáslavi. Zásilková služba expeduje denně až 4 000 zásilek, které v posledních 5 letech dodala více jak 3,5 milionu zákazníků.
O společnosti SOFICO-CZ
 
SOFICO-CZ, a. s. je česká softwarová společnost, která sídlí ve Svitavách. Vytváří internetové obchody Sofishop na míru, disponuje objednávkovou aplikací ORDIS pro obchodní zástupce i komplexním informačním systém Sofix. SOFICO-CZ na trhu působí od roku 2003 a s klientem Starkl spolupracuje už přes 10 let.

Jaké projekty jste v průběhu let pro klienta Starkl zrealizovali?

Ondřej Vomočil: Máme za sebou úzkou spolupráci v rámci e-shopů a webů, dále pak vývoj mailingového systému pro rozesílání newsletterů pro velkou klientskou základnu v rámci EU s vysokou pravidelnou periodicitou rozesílky. I při takto extrémní zátěži, kdy se e-maily rozesílají na stovky tisíc adres měsíčně, probíhá rozesílka bez problémů. Spolupráce probíhá na vysoké úrovni, protože klient má jasnou představu o tom, co chce, ale zároveň pružně reaguje na naši zpětnou vazbu. I díky tomu se nám daří budovat dlouholeté obchodní vztahy.

Co klienta vedlo k rozhodnutí, že chce svým zákazníkům nabídnout Přihlášení přes Seznam?

Marcel Kříž: Za firmu Starkl mohu říct, že prvotním impulsem bylo umožnit našim zákazníkům snadnější přihlášení do zákaznického účtu na e-shopu. V průběhu implementace přihlašovacího tlačítka na webu se navíc objevily první informace o chystaném konci cookies třetích stran. To byl další důvod, proč jsme chtěli přihlašovací tlačítko na webu mít – abychom mohli využít možnosti identifikace zákazníka a přesnějšího cílení v rámci marketingových aktivit.

Pokud jde o samotnou implementaci tlačítka, technická dokumentace od Seznamu nám bez problému pomohla tento úkol rychle zvládnout. Během nasazování jsme nenarazili na žádný problém, vše bylo přehledné, jasné a funkční. A vše správně fungovalo i při testování před finální předávkou klientovi.

Ondřej Vomočil: Když se nám ze Starklu ozvali, že by chtěli rozšířit možnost přihlašování o Přihlášení přes, a to i s ohledem na cookieless řešení, byli jsme hned pro. Nasazení tlačítka nám dávalo smysl, protože ho vnímáme jako užitečný nástroj, který ocení nejen klient, ale i jeho zákazníci, a zároveň nám pomůže udržet krok s konkurencí. Můžeme tak rozšířit portfolio nabízených funkcionalit, které na našich e-shopech zákazníkům nabízíme. Pokud jde o samotnou implementaci, technická dokumentace od Seznamu nám bez problému pomohla tento úkol rychle zvládnout. Během nasazování jsme nenarazili na žádný problém, vše bylo přehledné, jasné a funkční. A vše fungovalo, jak má, i při testování před finální předávkou klientovi.

Cílem nasazení tlačítka je poskytnout zákazníkům maximální komfort.

Jak si přihlašovací tlačítko od Seznamu v „ostrém“ provozu zatím vede?

Marcel Kříž: Náš původní záměr, tedy nabídnout našim zákazníkům další alternativu pro přihlášení, Přihlášení přes Seznam splňuje. Počet zákazníků, kteří ho využívají, je sice nižší než v případě Google přihlášení, ale to je vzhledem k dominanci Googlu na trhu logické. Pro nás je důležité, aby se na našem webu mohli snadno přihlásit všichni zákazníci bez ohledu na to, u jakého poskytovatele mají vytvořenou e-mailovou adresu. Proto jsme rádi, že jim nabízíme i řešení od Seznamu. 

Ondřej Vomočil: Přihlašovací možnosti na e-shopu Starkl jsme se rozhodli rozšířit především proto, aby to odpovídaly dnešním trendům, a to i s přihlédnutím k blížící se cookieless budoucnosti. Implementace se vydařila nadmíru dobře a splnila tak naše i klientovo očekávání. E-shop zákazníkům nabízí novou praktickou funkcionalitu, která jim zpříjemní online nakupování.

Sdílet na sítích