Proč je dobré zákazníkům na e-shopu nabídnout přihlašovací tlačítko od Seznamu? Na to jsme se zeptali Ondřeje Vomočila ze společnosti SOFICO-CZ, a. s. a Marcela Kříže z firmy Starkl, pro jejíž e-shop specialisté ze SOFICO-CZ přihlašovací tlačítko nasazovali. Více zjistíte v našem rozhovoru.
O klientovi Starkl Rakouská rodinná firma Starkl byla založena v roce 1912 a na českém trhu působí od roku 1992. V České republice je firma Starkl – zahradník, s. r. o. zastoupena zásilkovou službou s e-shopem, zahradnictvím s rozsáhlými pěstebními školkami a zahradním centrem. Areál firmy Starkl včetně pěstebních ploch se nachází v úrodné vinařské oblasti u Čáslavi. Zásilková služba expeduje denně až 4 000 zásilek, které v posledních 5 letech dodala více jak 3,5 milionu zákazníků.
O společnosti SOFICO-CZ SOFICO-CZ, a. s. je česká softwarová společnost, která sídlí ve Svitavách. Vytváří internetové obchody Sofishop na míru, disponuje objednávkovou aplikací ORDIS pro obchodní zástupce i komplexním informačním systém Sofix. SOFICO-CZ na trhu působí od roku 2003 a s klientem Starkl spolupracuje už přes 10 let.
Jaké projekty jste v průběhu let pro klienta Starkl zrealizovali?
Ondřej Vomočil: Máme za sebou úzkou spolupráci v rámci e-shopů a webů, dále pak vývoj mailingového systému pro rozesílání newsletterů pro velkou klientskou základnu v rámci EU s vysokou pravidelnou periodicitou rozesílky. I při takto extrémní zátěži, kdy se e-maily rozesílají na stovky tisíc adres měsíčně, probíhá rozesílka bez problémů. Spolupráce probíhá na vysoké úrovni, protože klient má jasnou představu o tom, co chce, ale zároveň pružně reaguje na naši zpětnou vazbu. I díky tomu se nám daří budovat dlouholeté obchodní vztahy.
Co klienta vedlo k rozhodnutí, že chce svým zákazníkům nabídnout Přihlášení přes Seznam?
Marcel Kříž: Za firmu Starkl mohu říct, že prvotním impulsem bylo umožnit našim zákazníkům snadnější přihlášení do zákaznického účtu na e-shopu. V průběhu implementace přihlašovacího tlačítka na webu se navíc objevily první informace o chystaném konci cookies třetích stran. To byl další důvod, proč jsme chtěli přihlašovací tlačítko na webu mít – abychom mohli využít možnosti identifikace zákazníka a přesnějšího cílení v rámci marketingových aktivit.
Pokud jde o samotnou implementaci tlačítka, technická dokumentace od Seznamu nám bez problému pomohla tento úkol rychle zvládnout. Během nasazování jsme nenarazili na žádný problém, vše bylo přehledné, jasné a funkční. A vše správně fungovalo i při testování před finální předávkou klientovi.
Ondřej Vomočil: Když se nám ze Starklu ozvali, že by chtěli rozšířit možnost přihlašování o Přihlášení přes, a to i s ohledem na cookieless řešení, byli jsme hned pro. Nasazení tlačítka nám dávalo smysl, protože ho vnímáme jako užitečný nástroj, který ocení nejen klient, ale i jeho zákazníci, a zároveň nám pomůže udržet krok s konkurencí. Můžeme tak rozšířit portfolio nabízených funkcionalit, které na našich e-shopech zákazníkům nabízíme. Pokud jde o samotnou implementaci, technická dokumentace od Seznamu nám bez problému pomohla tento úkol rychle zvládnout. Během nasazování jsme nenarazili na žádný problém, vše bylo přehledné, jasné a funkční. A vše fungovalo, jak má, i při testování před finální předávkou klientovi.
Cílem nasazení tlačítka je poskytnout zákazníkům maximální komfort.
Jak si přihlašovací tlačítko od Seznamu v „ostrém“ provozu zatím vede?
Marcel Kříž: Náš původní záměr, tedy nabídnout našim zákazníkům další alternativu pro přihlášení, Přihlášení přes Seznam splňuje. Počet zákazníků, kteří ho využívají, je sice nižší než v případě Google přihlášení, ale to je vzhledem k dominanci Googlu na trhu logické. Pro nás je důležité, aby se na našem webu mohli snadno přihlásit všichni zákazníci bez ohledu na to, u jakého poskytovatele mají vytvořenou e-mailovou adresu. Proto jsme rádi, že jim nabízíme i řešení od Seznamu.
Ondřej Vomočil: Přihlašovací možnosti na e-shopu Starkl jsme se rozhodli rozšířit především proto, aby to odpovídaly dnešním trendům, a to i s přihlédnutím k blížící se cookieless budoucnosti. Implementace se vydařila nadmíru dobře a splnila tak naše i klientovo očekávání. E-shop zákazníkům nabízí novou praktickou funkcionalitu, která jim zpříjemní online nakupování.
Stále častěji se diskutuje o budoucnosti digitálního marketingu po ukončení podpory cookies třetích stran. Proto jsme se Nikoly a Kryštofa z agentury GroupM Nexus zeptali, jak se na cookieless dobu připravují a jak o ní edukují své klienty.
Společnost Programia se zaměřuje na vývoj velkých webových a e-commerce řešení na míru. Jako jedna z prvních nabídla svým klientům nový standard v podobě Přihlášení přes Seznam a teď přichází s další novinkou. Ta má potenciál zásadně změnit způsob, jakým e-shopaři zákazníkům zprostředkovávají možnost přihlášení prostřednictvím FedCM (Federated Credential Management).
Začátkem roku 2025 dojde k ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. E-shopy a další weby tak přijdou o uživatelská data, která jim pomáhají s cílením reklamy na základě chování uživatelů i jejím vyhodnocováním. Jakuba Novotného jsme se proto zeptali, jak se na změnu, která ovlivní podobu online inzerce, připravit.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.