Zájem o sledovací zařízení, která uživatelům pomáhají najít osobní věci, roste již několik let po sobě. Od začátku roku se počet zobrazení produktů v kategorii lokátorů na Zboží.cz meziročně zvýšil o 9 %. Stejně tak vzrostl počet prokliků na konkrétní produkty, konkrétně o 46 %. V následujícím období mohou být lokátory navíc klíčové. Zejména s příchodem podzimu, kdy se vracejí děti do školy, je pro rodiče důležité zajistit jak jejich bezpečnost, tak i jejich osobní věcí.
„Lokátory využívají různé technologie, včetně GPS, k přesnému určování polohy. Mohou také sloužit jako SOS tlačítka pro děti nebo seniory,” říká Kateřina Nejedlá, datová analytička Zboží.cz a vysvětluje, že se liší podle použité technologie, účelu použití a kompatibility s operačními systémy. Některé z nich mohou být nahrazeny mobilními aplikacemi s GPS funkcionalitou. Nejvíce navštěvovaný typ lokátorů jsou právě ty vybaveny GPS systémem, oblíbené jsou ale také do aut a na kolo. „Lidé mohou lokátory na srovnávači Zboží.cz vybírat dle potřeby a vybrat ten cenově nejvýhodnější. Nákupní rádce totiž srovnává ceny vybraných produktů na českých e-shopech, a navíc přináší i jejich hodnocení,“ radí Kateřina Nejedlá.
Na rostoucí poptávku lokalizačních produktů reagují i prodejci na Zboží.cz, kteří nabídku postupně rozšiřují. V současné chvíli je v nabídce 342 lokátorů různého typu.
Novinkou na trhu jsou lokátory nabízející odposlech
Oblíbenou novinkou jsou například lokátory značky Naau. Značka nabízí sice pouze jeden model, ale zato má i funkci odposlechu.
V poměru návštěvnosti však ve srovnání s ostatními lokátory stále vede Apple. Lidé nejčastěji z kategorie lokátorů klikají na produkty Airtag, dále jsou to pak výrobky značky Samsung nebo Fixed.
Snadné hledání notorických útěkářů
Lokátor ocení také pejskaři, kteří často své neposedné mazlíčky hledají. Hodí se také v zimním období, kdy venčení probíhá převážně ve tmě. Lokátory určené pro psy nabízí například značka Tractive.
Větší důraz na bezpečnost především v temných měsících
„Je zajímavé, že uživatelé Zboží.cz se o lokátory zajímají více během podzimních měsíců, kdy se dny krátí a tma přichází dříve. Lze usuzovat, že v tomto období lidé dbají na bezpečnost dětí, svých mazlíčků a majetku více,“ komentuje zájem o lokalizační zboží Kateřina Nejedlá a doplňuje, že z obecných lokátorů mezi nejoblíbenější patří Lamax Electronics GPS Locator, Samsung Galaxy SmartTag2, Naau GF-07 GPS a také Apple AirTag.
Zatímco tzv. Black Friday je tradičně považován za nejvýhodnější období pro nákup vánočních dárků, analýza loňských dat z nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz naznačuje, že chybu neudělají ani ti, kteří nechávají nákup dárků na poslední týden před Vánocemi. Díky porovnání cen na Zboží.cz mohou lidé na svých výdajích ušetřit až 45 %.
Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
S blížící se zimní sezónou roste na Zboží.cz zájem o kategorii zimních pneumatik. Data ukazují, že největší poptávka je po pneumatikách v cenové relaci 1 000 až 2 000 Kč za kus, přičemž mediánová cena těchto produktů činí 2 140 Kč. Jak cena stoupá, zájem o pneumatiky naopak klesá. V září byl na Zboží.cz největší zájem zejména o levnější modely. Ceny zimních pneumatik bývají nejnižší na jaře a v létě, zatímco v období od října do března jsou ceny nejvyšší.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.