Jak efektivně spravovat vyhledávací kampaně v Skliku? Ve videu i článku vám představíme pět klíčových bodů, které vám mohou pomoci k dobrému výkonu vaší reklamy. Naše specialistka z Skliku Radka Hrotková se s vámi podělí o své zkušenosti, aby vaše optimalizace přinesla ty nejlepší možné výsledky.
1. Pracujte s vyhledávacími dotazy
Vyhledávací dotazy najdete na úrovni sestavy. Relevantní dotazy uživatelů přidejte do sestavy jako nová klíčová slova. Případně pro ně vytvořte samostatnou sestavu. To vám umožní napsat přesnější inzeráty. Díky nim s větší pravděpodobností oslovíte ve výsledcích vyhledávání své zákazníky.
Nerelevantní dotazy naopak přidejte mezi vylučující slova, ať se na ně inzeráty nezobrazují. Dotazy zkontrolujte krátce po spuštění kampaně, a pak za delší interval, za měsíc či za kvartál. Zaměřte se především na sestavy s vysokým počtem zobrazení a malým počtem prokliků – mohou se zobrazovat na dotazy zjevně nesouvisející s vašimi produkty.
Můžete si nastavit automatické pravidlo, které vám při nárůstu zobrazení pošle varovný e-mail.
2. Pečujte o konverzní a nejvíce hledaná klíčová slova
Klíčová slova, která tvoří největší objem návštěvnosti nebo konverzí, je vhodné mít v samostatné sestavě. Můžete tak pro ně napsat reklamu, která co nejpřesněji odpovídá na vyhledávací dotaz potenciálního zákazníka. Inzerát na míru dotazu pravděpodobně dosáhne vyšší míry prokliku, a to může mít vliv na nárůst počtu prokliků i na snížení průměrné ceny za proklik.
3. Zlepšujte umístění inzerce v závislosti na jejím výkonu
Sledujte průměrné pozice u sestav a klíčových slov a cenu za konverzi (CPA) nebo podíl nákladů na obratu (PNO). Pokud jsou CPA či PNO pod vaším limitem, a zároveň by pozice mohla být lepší, můžete navýšit cenu za proklik, abyste získali více impresí a prokliků.
4. Zvyšujte míru prokliku inzerce a testujte varianty
Podívejte se na míru prokliku inzerátů. V ideálním případě máte v sestavě dva inzeráty na A/B testování. Inzerát s nízkou mírou prokliku změňte, aby byl pro uživatele atraktivnější. Můžete v něm uvést konkurenční výhodu, akci, slevu nebo dopravu zdarma. Vytipujte si vhodné sdělení podle toho, co je k dispozici na cílovém webu. Můžete se také inspirovat u ostatních inzerentů a zamyslet se, zda je jim váš reklamní text schopen konkurovat.
5. Omezujte ztracená zobrazení
Pravidelně kontrolujte rozpočty kampaní. Je denní limit dostatečný, neztrácíte zobrazení? Pokud se vám inzerce vyplácí a chcete zvýšit objem prokliků a konverzí, zvyšte CPC, a dostaňte inzeráty na vyšší pozice. Jestli máte k dispozici jen omezený rozpočet, snižte mírně CPC, ať za danou částku získáte více prokliků i konverzí.
Reklamní prostředí je proměnlivé, ovlivňované konkurencí, sezónou, změnami poptávky a dalšími faktory. Vyhledávací kampaně přímo reagují na aktuální zájem uživatelů, proto jejich pravidelná optimalizace pomáhá dobrému výkonu.
Za tým konzultací Sklik Radka Hrotková a Ondřej Němec