Expres FM přichází s inovovaným ranním vysíláním s Babu Hacsi
Hana Holubová25. září 2024
Od září vysílá rádio Expres FM každý všední den od 7 do 10 hodin Expres ráno s Babu Hacsi. Dlouholetá moderátorka rádia Bára Hacsi, kterou posluchači znají spíše jako Babu, přináší se svým týmem do českého éteru kromě výjimečné hudby odlišný způsob přípravy vysílání, které se odráží i ve výsledném poslechu. Jedná se o plánovaný a silně dramaturgicky řízený blok, ve kterém jsou podrobně a zajímavě zpracovaná témata ze společenského života i aktuality.
Samotné ranní vysílání představuje jeho moderátorka Babu Hacsi*: „Pokud chcete začít den svěže a chcete se ráno nechat nakopnout, u nás k tomu najdete vše potřebné. Dynamickou hudbu, aktuální trendy a novinky, ale i podrobněji zpracovaná témata z kultury (například jak nenaletět při koupi lístků na koncert), sportu i showbyznysu. Má kolegyně Klára aktivně monitoruje sociální sítě, takže často přinášíme informace, které jsou nejen zajímavé, ale předběhnou běžný zpravodajský proud.“
Na přípravě nového ranního bloku pracoval tým rádia od května letošního roku s vidinou vytvoření pořadu se silnou dramaturgií. V běžném procesu tedy příprava zahrnuje denní a týdenní porady, a to jen pro ranní formát.
„Obecně to je dnes tak, že rádia neinvestují do týmů, spíše udržují status quo. To znamená spoléhat především na přípravu samotného moderátora. Je to takhle výhodné především nákladově, má to svou logiku. My jsme se snažili jít proti tomu, tedy aspoň co se týče ranního vysílání. Dali jsme dohromady pár lidí, mobilizovali i stávající osazenstvo redakce a začali jsme pracovat ve větším týmu. Je to dražší varianta i časově mnohem větší zátěž pro všechny, ale po letech jsme zase zažili klasickou denní redakční práci, jako tomu bývalo v silných médiích zvykem,“ říká Pierre Beneš, manažer rozvoje rádií Seznam.cz.
Ve vysílání se objevují i typické rádiové formáty jako kvízy, interaktivní soutěže pro posluchače či ankety, které doplňují hlavní pilíř celého rádia – hudební složku. Ta osciluje primárně mezi popem a klubovou hudbou, orientovanou světově.
Posluchači si mohou rádio v současnosti naladit v sedmi městech, a to v Praze, Brně, Plzni, Jihlavě, Ústí nad Labem, Karlových Varech a Zlíně (od října). Online poslech pak naleznou na stránce rádia, www.expresfm.cz, kde kromě playeru přináší redakce i nejnovější informace ze světa hudby, trendů a společenského dění.
*Seznam.cz, a tedy i rádio Expres FM, využívá vlastní AI technologické nástroje, které umí generovat syntetickou moderátorku. Tou je právě zmíněná Bára Hacsi, ve své AI podobě známá jako Hacsiko. Zatímco za pomoci umělé inteligence vytvořená moderátorka Hacsiko slouží jako noční posila mluveného slova mezi proudovým vysíláním Expres FM, syntetické hlasy ostatních novinářů využívá rádio k výrobě regionálních zpravodajských relací.
Jak se Seznamu vlastně daří? Proč byl dobrý nápad spustit blogovací službu Médium.cz? A jaké to je prodávat inzerci v tištěném deníku? To je jen část otázek, na které v závěru Seznam fóra odpovídal Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznamu. A vy si teď jeho odpovědi můžete přečíst.
Analytický tým Seznam Zpráv posílí od půlky listopadu respektovaný novinář Martin Jonáš. Nastupuje na pozici reportéra. Martin Jonáš působil v zahraniční redakci TV Nova, následně v České televizi. Natáčel v téměř třiceti zemích světa, více než sedm let strávil na postu zpravodaje v Německu. Po návratu pracoval jako moderátor zejména pro pořad Interview ČT24. Vedl rozhovory …
Začátkem listopadu jsme uspořádali druhý workshop k novinkám na Sreality.cz. Realitní kanceláře a makléři se seznámili s přehlednější administraci, intuitivnějším vyhledáváním i rozšířenými možnostmi prezentace nemovitostí, které jim usnadní každodenní práci.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.