Telefon iPhone se od svého prvního uvedení na trh stal bezpochyby jedním z nejvíce rozpoznatelných chytrých telefonů vůbec. Jeho uživatelé jsou mu věrní, a když už si ho jednou pořídí, u značky zůstanou. Jak dokazují data Seznam.cz, každý čtvrtý uživatel navštěvuje stránky tuzemské internetové jedničky právě z mobilních zařízení iPhone. Brzy bude na trh uveden nový model této značky a může se zdát, že starší telefony klesnou na hodnotě. Jak se lidé staví ke starším modelům a nákupům iPhonů z druhé ruky a co na těchto telefonech nejvíc oceňují jsme se podívali společně se Seznam.cz Výzkumníkem a Zboží.cz.
Více jak polovina lidí preferuje nákup úplně nového telefonu
Podle zjištění Seznam.cz Výzkumníka, který zodpovědělo přes 1 700 uživatelů chytrých telefonů, 63 % dotázaných nedůvěřují použitým iPhonům a kupují si pouze nové. Naopak 23 % jich nemá problém koupit rozbalený telefon od ověřeného prodejce a dalších 13 % respondentů si nechá klidně zaslat použitý telefon i bez vyzkoušení.
Novinky moc netáhnou, dokud telefony slouží
Vydáním nového modelu se dle průzkumu zabývají pouhá 2 % respondentů. Naopak více jak polovina jich novinky vůbec neřeší a model mění až ve chvíli, kdy dojde k poškození nebo ztrátě jejich stávajícího telefonu.
Pro ženy hraje roli prémiovost telefonu
Pro polovinu dotázaných jsou důležité funkce telefonu, ostatní uvádí, že je pro ně důležitá kapacita paměti, jeho rozměry nebo také možnost se pochlubit. Většina také v průzkumu uvedla, že vlastní iPhone základní řady. Nejmenší procento dotázaných pak vlastní Pro Max, který nabízí nejpokročilejší výbavu včetně skvělého fotoaparátu. Ženy vnímají mnohem více iPhone jako prémiovou značku, ze všech dotázaných to uvedlo 65 % žen.
Cena starších modelů zůstává stabilní
Ačkoli pořízení iPhonu není úplně levnou záležitostí, financují ho z vlastních prostředků téměř tři čtvrtiny dotázaných. V souvislosti s vydáním nového modelu iPhone nás zajímal i vývoj ceny jeho předchůdců. Během listopadu a prosince loňského roku měl nejstabilnější průměrnou cenu model 15 Pro Max, cena 15+ během listopadu rostla a nejčastější změna ceny je patrná u modelu iPhone 15 Pro. Aktuálně lze tento telefon dle Zboží.cz pořídit již za 23 199 Kč. „Vývoj ceny iPhonů zůstává stabilní, bez výraznějších výkyvů. Cenové rozdíly se pohybují maximálně v řádu desítek korun,“ uvádí Kateřina Nejedlá, datová analytička Zboží.cz. Neklesající zájem o starší modely potvrzuje také Martin Lukáš, marketingový partner Applu v iWant: „Oblíbenost telefonů iPhone stále roste a tržby z prodejů těchto zařízení se dlouhodobě zvyšují. V posledních letech dokonce pozorujeme trend v nakupování iPhonů z druhé ruky, což je pro mnoho lidí ekonomičtější řešení a pro planetu rozhodně ekologičtější.”
Lidé mají zájem o iPhone ve slevě. Populární je i jako vánoční dárek
Za poslední rok se návštěvnost kategorie iPhone na Zboží.cz pohybovala průměrně kolem 67 000 návštěv týdně, avšak v klíčových obdobích zaznamenala výrazný nárůst. Jak uvádí datová analytička Zboží.cz Kateřina Nejedlá, v době vydání nového modelu iPhone 15 se návštěvnost zdvojnásobila a větší zájem je také vidětv období nákupní slevové horečky Black Friday nebo před Vánocemi. „Naopak pokles zájmu o 25 % je patrný v prvních měsících nového roku. Mezi barvami modelu iPhone 15 vedou tmavé barvy jako černá a modrá,” doplňuje Kateřina Nejedlá.
„Vedle barvy si také zákazníci vybírají mobilní zařízení dle kapacity paměti. Nejnavštěvovanějšími modely jsou ty, které mají 128 GB. Nejspíše z důvodu nižší ceny. Nejmenší zájem je o ty s velkokapacitní pamětí 1TB,” uvádí dále Kateřina Nejedlá. Modelové řady mají vždy několik dalších variant. Nejvyšší počet prokliků ze stránek Zboží.cz do e-shopu má model iPhone Pro (31 %), za ním se umístil iPhone klasický (29 %).
*zdroj: Seznam.cz Výzkumník – srpen 2024 a 1742 respondentů, Zboží.cz, Marek Vacek – X.com
Zájem o sledovací zařízení, která uživatelům pomáhají najít osobní věci, roste již několik let po sobě. Od začátku roku se počet zobrazení produktů v kategorii lokátorů na Zboží.cz meziročně zvýšil o 9 %. Stejně tak vzrostl počet prokliků na konkrétní produkty, konkrétně o 46 %. V následujícím období mohou být lokátory navíc klíčové. Zejména s …
Animované domácí spotřebiče znovu ožívají v reklamních spotech Zboží.cz, které připomíná blížící se Black Friday. Hlavní komunikační linkou kampaně, která se během října a listopadu objeví ve všech mediatypech, je šetření a nabídka nejvýhodnějších cen.
Mobilní verze služby Zboží.cz prošla rozsáhlou proměnou s hlavním cílem výrazně zrychlit a zjednodušit kupujícím hledání produktů a orientaci v informacích důležitých při jejich výběru. Největšími změnami prošly produktový detail, výsledky hledání u jednotlivých kategorií, ale i samotná domovská stránka. Všechna tato vylepšení jsou součástí změn, které bude Zboží.cz postupně realizovat v rámci integrace vznikající …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.