Ceny zimních pneumatik jsou nyní nejvyšší v roce. Vyplatí se je porovnat na Zboží.cz

Veronika Geltner 21. října 2024

S blížící se zimní sezónou roste na Zboží.cz zájem o kategorii zimních pneumatik. Data ukazují, že největší poptávka je po pneumatikách v cenové relaci 1 000 až 2 000 Kč za kus, přičemž mediánová cena těchto produktů činí 2 140 Kč. Jak cena stoupá, zájem o pneumatiky naopak klesá. V září byl na Zboží.cz největší zájem zejména o levnější modely. Ceny zimních pneumatik bývají nejnižší na jaře a v létě, zatímco v období od října do března jsou ceny nejvyšší.

Vyšší zájem o nákup zimních pneumatik je už v září 

S návratem po dovolených a začátkem nejen školních povinností lidé zpravidla začínají řešit nadcházející zimní sezónu a blížící se termín přezutí svých vozů. „Na datech ze Zboží.cz je vidět, že zájem roste už první zářijový týden, kdy lidé na produkty v kategorii zimních pneumatik letos klikli 6 774krát. O týden později byl už zájem o stejné produkty dvojnásobný,“ komentuje data z nákupního rádce Zboží.cz datová analytička Kateřina Nejedlá a dále uvádí, že hned následující týden celkově poptávka opět vzrostla zhruba o 100 %. 

Vyšší zájem o nákup zimních pneumatik již na konci září potvrzuje také Jan Havrda, jednatel e-shopu s pneumatikami Pneu-kvalitne.cz. „Letošní podzim odstartoval s velmi chladnými teplotami, což je na počtu objednávek znát. V minulých letech jsme rostoucí poptávku zaznamenali až v průběhu října,” říká a dodává, že i přes stále větší oblibu celoročních pneumatik zůstávají nejžádanější právě ty zimní. 

Největším výběrem zimních pneumatik na Zboží.cz disponuje značka Continental, která nabízí 605 produktů, což představuje 7,49 % celkového sortimentu pneumatik. Druhou největší nabídku pak má Pirelli se 439 zimními pneumatikami, což odpovídá 5,43 % nabídky na Zboží.cz. Výhodné je si jednotlivé pneumatiky porovnat a vybrat na Zboží.cz nejlepší poměr ceny a kvality. 

Podle Kateřiny Nejedlé je nejvhodnější čas na nákup zimních pneumatik v průběhu jara a léta, kdy jsou ceny nejnižší. Naopak od října do března lze očekávat jejich zdražení. Tento cenový vývoj je možné sledovat i u pneumatik pro vozidla 4×4. „Data nám dále ukazují, že ceny pneumatik, o které je největší zájem, začínají zpravidla na začátku září růst,“ komentuje vývoj cen Kateřina Nejedlá.  

Podle počtu prokliků do e-shopů je značka Barum nejvyhledávanější značkou zimních pneumatik. Mezi nejpopulárnější modely patří Barum Polaris 6 205/55 R16 91T a Barum Polaris 5 195/65 R15 91T. Nejvyšší zájem je o pneumatiky s průměrem disku R15 a R16.  

O nákupu často rozhodne i doprava 

Náklady na přepravu mohou výrazně ovlivnit konečnou cenu objednávky, proto doprava často hraje klíčovou roli při rozhodování o koupi v konkrétním e-shopu. Zvláště u velkých a těžkých položek, jako jsou pneumatiky, může rozdíl v nákladech na dopravu sehrát rozhodující roli. Na Zboží.cz nabízí 133 obchodů možnost osobního vyzvednutí ve svých výdejních místech, přičemž polovina z nich tuto službu nabízí bez poplatku. Dopravu zdarma až domů nabízí 33 obchodů, ovšem tato nabídka je často podmíněna minimální cenou objednávky. 

V nabídce zůstávají zakázané pneumatiky s hroty 

Ačkoliv jsou pneumatiky s hroty v České republice na pozemních komunikacích veřejnosti zakázány, někteří prodejci je i nadále nabízejí. Cena za jednu takovou pneumatiku se pohybuje od 1 500 Kč do průměrných 9 000 Kč, přičemž nejširší nabídku poskytuje značka Nokian. Podle Zboží.cz je ale o tyto pneumatiky jen minimální zájem. Tyto produkty vyhledává jen několik uživatelů měsíčně. 

Lidé mají zájem také o pneumatiky z druhé ruky 

Použité zimní pneumatiky jsou oblíbenou volbou zejména pro řidiče, kteří hledají cenově výhodnější řešení. Na Sbazaru, což je jeden z nejnavštěvovanějších online bazarů v České republice, je v současné chvíli v kategorii Zimní pneumatiky v nabídce přibližně 11 800 inzerátů. „Zájem o kategorii je obecně velmi cyklický. Zvýšené hodnoty návštěvnosti začínáme každoročně pozorovat už od srpna s tím, že zájem kulminuje v říjnu a listopadu. V loňském roce byl v těchto měsících počet zobrazení inzerátů více než čtyřikrát nad průměrem ostatních měsíců,” říká Pavel Chmelík, datový analytik z Sbazar.cz.  

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích