Společně s agenturou Shockmarket jsme připravili detailní ukázku toho, jak využít vlastní databázi zákazníků pro přesnější cílení v kampaních v Skliku. V případové studii zjistíte, jak jsme přistoupili k segmentaci e-mailových adres, jaká data jsme měli k dispozici i jak si naše publika vedla v porovnání s tradičními retargetingovými publiky, která využívají cookies třetích stran.
O klientovi: Výhodný software je e-shop specializovaný na prodej druhotných softwarových licencí, na českém trhu působí přes 16 let a za tu dobu obsloužil přes čtvrt milionu zákazníků. Ti na e-shopu nejvíce oceňují úsporu více než 50 % oproti běžným cenám, rychlé dodání elektronických licencí a prodlouženou záruku.
O agentuře: Shockmarket je brněnsko-ostravská agentura se zaměřením na PPC, e-mailing, copywriting a správu sociálních sítí. Záměrně spolupracuje s menším počtem klientům, aby každému mohla věnovat plnou pozornost a mohla s nimi pečlivě budovat dlouhodobé a spolehlivé vztahy. S klientem Výhodný software spolupracuje už od svého založení, tedy 5 let.
Plná automatizace a efektivní práce s kontakty na pár kliknutí
Naše případová studie podrobně ukazuje, jak se situace u klienta proměnila po zavedení nového způsobu cílení. Dále vám představíme srovnání stavu před a po zahájení práce s nástrojem SmartEmailing, abyste získali ještě jasnější představu o dosažených výsledcích.
Jak to vypadalo předtím
Dříve agentura u klienta využívala cílení na vlastní seznamy zákazníků, které do Skliku nahrávala manuálně. Tento proces byl časově náročný a hůře se během něj kontrolovala správnost dat a aktuálnost databází. To vedlo k menší efektivitě kampaní a ztrátě potenciálu v komunikaci s cílovou skupinou.
Cílení na vlastní seznamy zákazníků využíváe-mailových adres uživatelů, u kterých má inzerent souhlas s cílenou reklamou, a tyto uživatele, pokud jsou přihlášení na Seznam.cz, může oslovovat v obsahové síti Skliku. Výhodou cílení je vysoká přesnost a nezávislost na cookies třetích stran. Minimální velikost publika, které můžete nahrát do Skliku, je 200 uživatelů.
Co se dělo po spuštění kampaně
Po propojení nástroje SmartEmailing s Sklikem se situace radikálně změnila. Automatizace agentuře umožnila plně využívat celou databázi zákazníků s minimální časovou náročností. Proces, který dříve zbral hodiny, teď zabere pár minut, a navíc nevyžaduje žádné zásahy ze strany IT. Podívejte se, jak agentura přistoupila k segmentaci zákaznické databáze.
Alfou a omegou bylo definování jednotlivých seznamů kontaktů a vytvoření sítě kombinací takovým způsobem, aby byla nabídka pro každý kontakt relevantní a zajímavá.
Ukázky různých scénářů:
Zákazník koupil operační systém, ale ne kancelářskou aplikaci = Nabídneme mu licenci kancelářské aplikace.
Zákazník už několik měsíců neprovedl objednávku = Oslovíme ho speciální akcí se slevou.
Nedokončený nákup v košíku = Připomeneme se s cílem dokončit konverzi.
Nákup starší verze operačního systému = Zákazníkovi nabídneme nejnovější operační systém.
Díky automatickému každodennímu aktualizování seznamů kontaktů a pečlivému testování specialisté zaznamenali okamžité výsledky – kampaně běží bez chyb nebo výpadků a přinášejí lepší výsledky než kdy dříve.
Spolupráce se Seznamem funguje přesně, jak má. Edukace, pravidelné fyzické setkávání, rychlé reakce na dotazy a konzultanti, kteří své práci opravdu rozumí a nemění se každé tři měsíce. Především jsme rádi za Honzu Řičánka a Libora Trlifaje, se kterými je radost spolupracovat. To vše bylo znát i při nastavování této kampaně.
Od rozřazování publik až po testování Lookalike cílení
Rozřazení kampaní se řídilo podobnými pravidly jako u klasického retargetingu, ale kvůli přehlednosti, nastavení a kontrole je specialisté oddělili. Pokud jde o formáty, využívaly se především kombinované reklamy, klasické a dynamické bannery.
Kreativy využité v kampani.
Během kampaně agenturu zaskočilo jedno z publik, které po spárování adres nesplňovalo minimální počet uživatelů pro spuštění reklamy. Stačilo však předefinovat publika a upravit pravidla jejich rozřazování.
Specialisté pravidelně kontrolovali správnost dat a funkčnost procesu. E-mailové adresy navíc využili pro tvorbu Lookalike publik, která teď testují. Cílem je získávat kontakty co nejdříve po vstupu zákazníka na e-shop, aby databáze rostla a připravila se na cookieless budoucnost.
Kreativy využité v kampani.
Výsledky předčily veškerá očekávání
Cílem kampaně bylo otestovat nové nástroje, které by klientovy mohly v budoucnu pomoct získat náskok před konkurencí. I přes omezené zdroje informací k tomuto tématu a nedostatek srovnávacích hodnot, výsledky agenturu velmi příjemně překvapily.
Hlavním překvapením byla spárovanost, která byla vyšší než u stejného publika na Google Ads. Konkrétně se jednalo o 33,75 % na Skliku vs. 29,28 % na Google Ads. Ve struktuře do značné míry figurovaly firemní e-mailové adresy, u klasického B2C e-shopu by tedy celková spárovanost měla být vyšší.
Dalším příjemným překvapením byl poměr spárovaných adres a retargetingového seznamu. Tato část byla u daného klienta z důvodu typu sortimentu velmi důležitá, protože jeho zákazníci se kvůli upgradu softwaru do e-shopu vrací i po několika letech.
Specialisté porovnávali publikum s konverzí s délkou členství 540 dnů (týká se produktů e-shopu), jelikož to je maximum, co Sklik nabízí.Počet uživatelů ve vlastním seznamu zákazníků (spárovaných e-mailových adres) byl o 43 % větší než ve standardním retargetingovém publiku vytvořeném v administraci Skliku pomocí retargetingového kódu. Výhodou e-mailových adres je, že je lze použít i při překročení tohoto termínu.
Jak se cílení promítlo do Skliku
Kromě míry spárovanosti uživatelů ve vlastních publikách zákazníků a v porovnání s klasickými retargetingovými kampaněmi bylo pro klienta i agenturu důležité, jak se nové cílení výkonnostně propíše do Skliku.
Agentura řešila, jak vlastně vyhodnotit dopady vlastních publik zákazníků i vzhledem k tomu, že pracovala s historickými uživateli, kteří následně nemuseli provést nákup ihned při první opakované návštěvě, ale až například pomocí dynamického retargetingu nebo retargetingu.
Nakonec rozhodla, že nejrelevantnější bude srovnání meziroční s tím, že odfiltruje akviziční kampaně a srovná pouze retenční kampaně, jelikož klient meziročně využíval podobně velké budgety na akviziční cílení a měl zároveň i podobné letní akce. Data pro vyhodnocení pocházela z období mezi 1. 5. a 30. 8. 2024.
Množství prokliků z retenčních kampaní meziročně vzrostlo o 50 %. Největší nárůst agentura zaznamenala u dynamického retargetingu na návštěvníky kategorií a v krátkodobých publikách na návštěvníky promovaných kategorií v rámci vlastních publik zákazníků, kdy se kategorií myslí konkrétní program, u kterého si zákazník pořízuje pouze licenci. I v tomto případě byl nárůst v průměru loňských hodnot.
Nejzásadnější pro klienta bylo množství konverzí, které meziročně čistě za Sklik stouplo o 22 %.
Pokud bychom se zaměřili pouze na dynamický retargeting na návštěvníky kategorií, retargeting na promované kategorie a vlastní publika zákazníků, tak tyto kampaně vygenerovaly meziročně dvojnásobek konverzí.
Závěr? Více konverzí i bez cookies třetích stran
Zjištěné výsledky agentuře potvrdily správný směr při hledání alternativ k omezenému využívání cookies třetích stran. Překvapila ji téměř o polovinu větší spárovanost oproti klasickému retargetingu a možnost získání dodatečných konverzí. Retargeting je pro klienta Výhodný software zásadní, a proto je tým specialistů z agentury Shockmarket rád, že mu může pomáhat s přípravou na cookieless budoucnost.
Za agenturu Shockmarket Marek Sýkora, za Sklik Jan Řičánek
Přinese lepší výsledek retargeting, nebo cílení na vlastní seznamy zákazníků? To je otázka, na kterou odpovídá případová studie agentury VONDRÁK&HEISIG. Zjistíte v ní, jakou cestou specialisté oslovili potenciální zákazníky svého klienta – oficiálního českého distributora motocyklů Triumph.
Obsahová síť jako nástroj pro maximalizaci zásahu inzerce slouží efektivně jak pro akvizice nových uživatelů, tak i pro opětovné oslovení návštěvníků webu. Retargetingové kampaně efektivně vrací uživatele zpět a přinášejí požadovaný výkon. Konec cookies třetích stran, ke kterému by mělo dojít začátkem roku 2025, ale sníží dosah retargetingu. Sklik proto přináší alternativu – cílení na vlastní seznamy zákazníků. Pojďme se podívat na to, jak se osvědčilo klientovi Notino.
Pokud jde o cestování, mají dnes lidé takřka neomezené možnosti. Zájezdy mohou vybírat online i v kamenných pobočkách cestovních kanceláří. Někteří si dovolenou kupují s velkým předstihem, zatímco jiní preferují last minute nabídky. Jak potenciální cestovatele s tak odlišnými preferencemi oslovit? Podívejte se, jak společnosti DERTOUR Group při cílení na relevantní zákazníky pomáhá datová platforma Meiro.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.