Jak jsme prolomili tabu o menopauze se značkou Feminus

Menopauza představuje v naší společnosti stále tabu a téma, o kterém se příliš nemluví. Přitom jde o přirozenou fázi života, jež přináší velké změny a výzvy. Společně se značkou Feminus jsme se zaměřili nejen na přínos tohoto doplňku stravy, ale i na problémy, které ženy v období menopauzy doprovázejí. V rámci kampaně jsme proto kromě testování provedli i průzkum, abychom lépe pochopili jejich potřeby a obavy. A jaký byl výsledek?

Společně se značkou Feminus jsme chtěli ukázat, že menopauza je přirozenou součástí života každé ženy, i když její příznaky mohou být různé. Naším cílem bylo, aby lidé vnímali Feminus jako hybatele společenské změny a značku, která se o ženy skutečně zajímá. Proto jsme komunikaci zaměřili na osvětu, čímž jsme posílili vnímání produktu Feminus jako značky, která přináší reálnou změnu pro ženy.

Na začátku kampaně jsme si stanovili dva hlavní cíle. Prvním z nich bylo představit Feminus jako řešení, které ženám skutečně pomůže překonat či ulehčit období menopauzy.

Druhým cílem bylo přinést otevřenou komunikaci a zjistit, jak téma menopauzy vnímá společnost. Proto jsme provedli průzkum, v němž jsme se ptali na názor žen, které menopauzu zažily, procházejí jí právě teď i těch, které teprve čeká. Zajímaly nás i postoje mužů.

Pro rok 2024 jsme navrhli ucelenou komunikaci napříč weby Seznamu s několika obsahovými formáty:

  • V dubnu jsme na webu Proženy.cz vybrali padesát testerek, které dva měsíce testovaly doplněk stravy Feminus.
  • V květnu jsme zveřejnili průzkum s názvem Menopauza je tabu. V něm jsme se ptali nejen na psychické a hormonální změny, které s menopauzou přicházejí, ale také na to, jestli a jak se ženy o menopauze baví se svými nejbližšími.
  • V červenci jsme navázali zveřejněním výsledků testování doplňku stravy Feminus.
  • Jako poslední jsme v srpnu publikovali Seznam Native nazvaný Menopauzou život naplno nekončí. V něm jsme zveřejnili výsledky průzkumu Menopauza je tabu doplněné o infografiku a komentáře psycholožky.

Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?

Výsledky testování Feminusu jsme publikovali na Proženy.cz spolu s odkazy na průzkum „Menopauza je tabu“. Zpracované výsledky pak vyšly ve formě článku Seznam Native na Seznam Zprávách, který popisoval zkušenosti žen během menopauzy, možnosti zmírnění příznaků a obsahoval infografiku doplňující data průzkumu.

Testování, průzkum i výsledky jsme propagovali na Seznam Zprávách, dalších platformách Seznamu a Facebooku. Optimalizované upoutávky se zaměřily na odbourání stigmatu menopauzy a praktické rady. Nejvíce zaujaly ty s důrazem na destigmatizaci a podporu žen.

Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • 70 milionů zobrazení upoutávek a remarketingové kódy pomohly oslovit relevantní uživatele a vytvořit základ pro dlouhodobou komunikaci.
  • Průzkum o menopauze vyplnilo 15 912 respondentů, z toho více než 4 000 uvedlo e-mail, na který jsme zaslali článek Seznam Native s výsledky a odborným komentářem.
  • Formáty (testování, průzkum, článek) přinesly 2 700+ prokliků na web Feminus.
  • Článek Seznam Native dosáhl 73 000 zobrazení s průměrnou délkou čtení 4:20 minut a více než 6 000 interakcemi.
  • Měření Seznam Brand Lift ukázalo zvýšení povědomí o značce o 27 %, přičemž 80 % cílové skupiny nyní vnímá Feminus jako značku, která ženy podporuje.

Hlavním cílem bylo zvýšit pozitivní vnímání značky Feminus jako řešení pro menopauzu a zároveň ukázat její zájem o ženy a jejich problémy. A to se povedlo. Potvrzují to jak pozitivní výsledky Brand Liftu, tak i standardní metriky, jako je počet zobrazení a čas strávený na stránce.

Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Napište nám e-mail na brandstudio@firma.seznam.cz a my vám rádi pomůžeme.

Sdílet na sítích