Jak v éře generovaných textů rozpoznat kvalitní článek? Jaké atributy musí splňovat autorský text? A kde leží hranice mezi autorským a opsaným článkem? To jsou otázky, na které v rozhovoru s Terezou Strnadovou, šéfeditorkou domovské stránky Seznamu, odpovídala akademička Lenka W. Císařová.
Lenka W. Císařová v úvodu vysvětlila, jaký je rozdíl mezi zpravodajstvím a publicistikou. Zatímco zpravodajství vždy musí stát na faktech a zdrojích, publicistické texty zrcadlí názory a postoje – ať už samotného autora, nebo dalších lidí. Důležité je, aby pro čtenáře bylo snadno rozpoznatelné, do které skupiny konkrétní článek patří.
Lenka Waschková Císařová je docentkou Katedry mediálních studií žurnalistky na FSS MUNI v Brně, kterou také do loňska vedla. Věnuje se výzkumu a vědě, publikuje v odborných časopisech, snaží se vzdělávat novou generaci nejen novinářů a mediálních odborníků v Česku. Je také členkou expertní rady Nadačního fondu nezávislé žurnalistky.
Jak ale poznat, jestli je článek – ať už zpravodajský, nebo publicistický – kvalitní? Lze kvalitu textu vůbec změřit? A podle jakých znaků zjistit, že si autor s textem dal práci a nenechal si ho vygenerovat pomocí AI? To se dozvíte v záznamu rozhovoru.
Kolem umělé inteligence se dnes točí kde co a v Seznam Newsfeed nejsme výjimkou. Neustále řešíme a vymýšlíme, jak umělou inteligenci co nejlépe využít. Dokáže dnes umělá inteligence vyhodnotit média lépe než člověk? Je v pořádku používat fotografie a texty generované umělou inteligencí, a jak je správně zdrojovat? Odpovědi jsme hledali v debatě na konferenci Seznam Newsfeed fórum s mediální právničkou, novým šéfem NFNZ a šéfeditorkou domovské stránky Seznam.cz.
Poslední rok se umělá inteligence skloňuje ve všech pádech. Řeší ji všichni včetně všech majitelů webů, kteří přispívají do feedu domovské stránky Seznam.cz. Peter Jančárik ve svém příspěvku na Seznam Newsfeed fóru přiblížil mimo jiné i to, jak s AI pracují editoři, moderátoři a ověřovatelé faktů se snahou zabezpečit kvalitní obsah.
Seznam Newsfeed je partnerům k dispozici přes šest let a za tu dobu prošel několika změnami. V čem se změnil reklamní layout a jak se například zjednodušily smluvní podmínky? Kristýna Lukšíková ze služby Seznam Partner se v rozhovoru na konferenci Seznam Newsfeed fórum rozpovídala o tom, co všechno dnes můžeme tvůrcům obsahu nabídnout.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.