Buďte v obraze díky sumarizacím ve Vyhledávání

Jak slaví Vánoce v Rakousku a kdy je nejlepší čas navštívit Zanzibar? Už nemusíte brouzdat internetem a pracně získávat informace. Vyhledávání od Seznamu to rádo udělá za vás. Díky nové funkcionalitě sumarizací vám informace poskládá do jedné ucelené odpovědi a ke každé větě transparentně přidá i zdroj. Začínáme pozvolna, ale postupně pokrytí funkcionality rozšiřujeme.

Bez toho, abychom zabíhali do technických detailů, funguje sumarizace zhruba takto: po zadání dotazu do hledacího pole provedeme analýzu, zda je dotaz pro sumarizaci vhodný. Sumarizujeme primárně neinzertní, vysoce informační dotazy, na které ještě neexistuje žádná jiná forma přímé odpovědi.

Pokud dotaz tyto podmínky splní, spustí se sumarizační proces. Na daný dotaz se získají klasické výsledky hledání. Z top dokumentů se poté vytáhne ten nejrelevantnější obsah a doplní se do promptu. Prompt se pošle ke zpracování naším interním velkým jazykovým modelem SeLLMa, který pošle zpět ozdrojovanou sumarizaci výsledků. 

Boxík se sumarizací vám ušetří spoustu času

Sumarizace je pro nás dalším způsobem, jak uživateli nabídnout kvalitní přímou odpověď na jeho dotaz tam, kde ji ještě nemáme. Naším hlavním cílem je, aby uživatel nemusel sám proklikávat všechny výsledky vyhledávání a hledat odpověď. Chceme tuto práci udělat za něj a tím mu ušetřit drahocenný čas. Navíc je to i skvělý způsob, jak využít náš interní velký jazykový model SeLLMa, který máme k dispozici. 

Jaké má funkcionalita pokrytí? 

Pokrytí zvyšujeme pozvolna tak, aby se nesnižovala kvalita. Aktuálně tímto konkrétním typem sumarizace odbavujeme cca. 1 % celkového trafficu Vyhledávání. Když sečteme  pokrytí všech typů sumarizací, jde přibližně o 4,5 % celkového trafficu. Obsah sumarizací je velice rozmanitý. Pro zajímavost – doposud jsme vydali sumarizace založené na informacích z více jak 70 000 různých domén.  

Pod každou sumarizací je k dispozici možnost předat zpětnou vazbu pomocí palců nahoru a dolů. Taková zpětná vazba je pro nás velice cenná, a proto prosíme, pokud na funkcionalitu narazíte, abyste možnost zpětné vazby využili. 

Sumarizace výsledků je teprve začátek

Sumarizací výsledků zdaleka nekončíme. Aktuálně máme v provozu ještě další dva typy. Jedná se o sumarizaci trendujících dotazů, skrze kterou vysvětlujeme, proč se daný dotaz často hledá. Druhým typem je sumarizace zpráv, kde sumarizujeme články týkající se aktuálních zpravodajských témat. I tyto dva typy běží na našem interním jazykovém modelu SeLLMa. 

Věříme, že pro vás sumarizace budou přínosem a že se stanou nedílnou součástí vašeho vyhledávacího zážitku. Pokud byste měli k tomuto tématu jakýkoliv dotaz, můžete nás kontaktovat na našem e-mailu vyhledavani@firma.seznam.cz

Za tým Vyhledávání Petra Kubernátová

Sdílet na sítích