Náš Trainee program je určený všem studentům vysokých škol, které zajímá online marketing. Během roční stáže Trainees prohloubí své znalosti online marketingu, zlepšují své prezentační dovednosti a zároveň si vyzkouší i vedení obchodního jednání s partnery Seznamu. Přečtěte si, jak se v Seznamu líbí aktuální Trainee Karolíně.
V minulosti se do seznamáckého Trainee programu v Brně zapojili studenti Masarykovy univerzity, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, NEWTON University a Mendelovy univerzity. Není podmínkou, aby účastníci programu studovali přímo marketing, důležitý je hlavně zájem o marketingová témata a zvídavost. Zbylé vědomosti ohledně Skliku a Zboží.cz, ale třeba i Google Analytics nebo Google Ads je naučíme my.
V letošním roce výběrové řízení na pozici Trainee vyhrála Karolína Marková, studentka třetího ročníku NEWTON University. Aktuálně má za sebou téměř polovinu programu, a proto jsme se jí zeptali, co na své působení v brněnské pobočce Seznamu říká.
Co tě v květnu motivovalo k tomu, abys nám poslala svůj životopis a zúčastnila se výběrka na Trainee?
Moji největší motivací bylo nabrat nové zkušenosti, které jsem do té doby neměla kde získat, protože dostat se k PPC reklamám je pro juniora bez zkušeností dost obtížné. Zároveň jsem si chtěla vyzkoušet, jaké je to pracovat v tak velké firmě, jako je právě Seznam. Zajímalo mě, jaká je tu atmosféra a celkově firemní kultura.
Výběrové řízení probíhalo formou assessment centra. Jak moc sis věřila, že vyhraješ? A co bys budoucím uchazečům poradila?
Abych řekla pravdu, tak jsem si moc nevěřila, konkurence byla dost velká a zpětně si pamatuju, jak moc nervózní jsem byla. Assessment centrum jsem si užila, i když bylo trochu náročné, ale nic, co by se nedalo zvládnout. Určitě bych doporučila se nestresovat a využít své znalosti naplno.
Aktuálně máš za sebou skoro půl roku Trainee programu, jak ho zatím hodnotíš?
Už teď můžu říct, že je to jedna z nejlepších zkušeností, kterou jsem kdy zažila. Dozvěděla jsem se spoustu nových informací, které určitě v budoucnu využiju, protože bych chtěla v oblasti online marketingu i dál pracovat. Zároveň mi program hodně zpříjemňují kolegové v Brně, kteří jsou moc milí, a když mám nějaký problém, můžu se na kohokoliv obrátit.
Je něco, co bys za proběhlou část stáže chtěla vyzdvihnout? Překvapilo tě něco – ať už mile, nebo nemile?
Nejvíc mě překvapilo, že na začátku stáže všichni brali ohled na to, že jsem junior. V rámci workshopů mi kolegové všechno důkladně vysvětlili – ať už šlo o fungování Skliku, tvorbu PPC reklam nebo další důležité znalosti, bez kterých se konzultant Skliku neobejde. Zároveň jsem dostala na vypracování spoustu úkolů, abych si své teoretické znalosti mohla zkusit v praxi a zjistit, čemu nerozumím a co ještě potřebuju vypilovat. A chtěla bych vyzdvihnout ochotu všech kolegů, kteří vždy byli ochotní mi poradit.
Jaký největší posun u sebe za poslední půlrok vnímáš?
Největší posun určitě vnímám ve svých prezentačních dovednostech. Na začátku stáže jsem při prezentování byla nervózní, což ovlivňovalo i moji schopnost jasně a přesně vyjádřit své myšlenky. Postupně jsem se – díky častějším příležitostem k prezentování i zpětné vazbě od kolegů – naučila lépe ovládat svůj strach a nervozitu. Už se tolik nebojím mluvit před širším publikem, a to mi dodává větší sebevědomí. Kromě toho jsem si všimla, že dokážu mnohem lépe formulovat své věty, což mi pomáhá prezentovat myšlenky jasněji a strukturovaněji.
Proč by se podle tebe měli studenti do Trainee programu v Seznamu přihlásit?
Pro studenty, které zajímá marketing, je to skvělá příležitost, jak získat praktické zkušenosti z oblasti online marketingu, které mohou využít i v další kariéře. Na stáži budou mít možnost pracovat na reálných projektech, což jim umožní nejen aplikovat teoretické znalosti z workshopů, ale také se učit od zkušených odborníků. Proto všem, kteří o Trainee programu v Seznamu přemýšlejí, doporučuju, aby to zkusili. Věřím, že nebudou litovat, protože je čeká rok plný zkušeností a zajímavých zážitků, na které budou ještě dlouho vzpomínat.
Každý rok pořádáme Seznam studentskou kampaň, soutěž, která studenty vysokých a vyšších odborných škol provede teorií i praxí online marketingu. Účastníci pak své zkušenosti s projektem popisují v krátkých videorozhovorech. Petra Jalovecká, která má v Seznamu na starost HR marketing, se během jejich natáčení seznámila s Anitou a Vaškem – budoucími Seznamáky.
V Seznamu fandíme mladým talentům, a proto každoročně pořádáme stáž pro studenty v oblasti online marketingu. Stážisté se u nás naplno zapojují do pracovního procesu, aby zjistili, jestli je pro ně online marketing to pravé. Na dojmy ze stáže jsme se zeptali těch nejpovolanějších – letošních vítězů Seznam.cz studentské kampaně (SSK).
Máme za sebou už 8. ročník vzdělávací soutěže Seznam.cz studentská kampaň pro studenty vysokých a vyšších odborných škol. Zájem ze strany studentů i škol je rok od roku větší – letošního ročníku se ve 25 týmech zúčastnilo celkem 112 studentů ze 6 škol z celého Česka. A týmy, které se utkaly ve finále, byly nebývale vyrovnané.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.