Seznam.cz Email umožní e-shopům přehledně zobrazit informace o online nákupech 

Veronika Geltner 6. února 2025

Služba Seznam.cz Email připravuje na letošní rok novinku, která e-shopům nabídne jedinečnou příležitost zviditelnit se a zvýšit spokojenost svých zákazníků. Uživatelům totiž zobrazí praktický přehled informací k jejich online nákupům přímo v e-mailové schránce. Funkce využívá strukturovaná data podle standardu schema.org, který má různé uplatnění také u globálních poskytovatelů e-mailových řešení. Objednávkový přehled slibuje zobrazení klíčových informací, jako je aktuální stav objednávky, předpokládaný termín doručení či místo vyzvednutí zásilky.

Lepší zákaznický zážitek a vyšší angažovanost 

Implementace strukturovaných dat do transakčních e-mailů zlepšuje zákaznický zážitek z nakupování a přináší řadu výhod. Umožňuje e-shopům zobrazit své logo a název přímo v přehledu objednávek, což usnadňuje rozpoznání značky a zvyšuje její viditelnost. E-shop tím získá na důvěryhodnosti, a navíc mají zákazníci větší motivaci uskutečnit další nákup nebo dál interagovat. Každý záznam obsahuje přímý odkaz do e-shopu, což nejen generuje nový zdroj návštěvnosti, ale právě usnadňuje opakované nákupy.  

Z detailu každé objednávky mají zákazníci dále snadný přístup ke všem souvisejícím zprávám, včetně faktur či kontaktům na zákaznickou podporu. Strukturovaná data rovněž pomáhají správné klasifikaci transakčních zpráv, čímž se minimalizuje riziko jejich zařazení do složky Hromadné. 

Snadná implementace bez registrace a zdarma 

Internetový obchod se nepotřebuje nikde registrovat ani žádat o schválení či něco platit. Stačí, aby upravil HTML část svých transakčních e-mailů a doplnil strukturovaná data ve formátu JSON-LD nebo Microdata. Podrobnější informace a popis potřebných kroků je dostupný na webu

Nová funkce je v současné chvíli ve vývoji. Její spuštění plánujeme na přelomu jara a léta. Připravujeme také další rozšíření do mobilní aplikace,“ přibližuje budoucí plány Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Seznam.cz Email, a dodává, že pokud se funkce osvědčí, plánují se spustit přehledy dalších typů struktur, jako jsou nákupy vstupenek, jízdenek nebo slevových kupónů

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích