V hlavní roli dynamický banner. Kdo ho využil naplno a stal se vítězem Sklik výzvy? 

22. dubna 2025

Dynamický banner patří mezi sklikové formáty, které rozhodně mají co nabídnout. I proto se stal hlavním tématem první letošní Sklik výzvy. A ukázalo se, že se s ním dají vytvořit strategie, které oslovily nejen správná publika, ale i porotu. Kdo v soutěži nejvíc zazářil tentokrát?

V čem tkví kouzlo dynamického banneru? I bez zdlouhavých grafických příprav s ním můžete oslovit nové publikum. Proto nás zajímalo, jak toho využijí účastníci Sklik výzvy. Naše porota tvořená specialisty z Skliku tentokrát hodnotila strukturu kampaní, práci s cílením i kreativní přístup k dynamickému formátu. A s výzvou si tentokrát nejlépe poradili zástupci agentur Advisio a Brightbox.

Advisio lovilo nové zákazníky pro rybářský e-shop

Specialisté z agentury využili Sklik výzvu k důkladnému otestování dynamického banneru především pro retargetingové a akviziční kampaně u klienta Chyť a Pusť, který je lídrem českého e-commerce trhu v oblasti rybářských potřeb.

Kampaně rozdělili podle kategorií sortimentu, kterým přizpůsobili šablony i cílení. Zohlednili také rozdíly ve výkonu napříč zařízeními, a proto kategorii rozdělili zvlášť pro desktop a mobil nebo tablet.
V návaznosti na to optimalizovali výchozí hodnoty max. CPC, a to podle výkonu na jednotlivých zařízeních.

Dynamický banner se celkově ukázal jako efektivní nástroj pro oslovení nových zákazníků. Ocenili jsme u něj hlavně možnost detailně přizpůsobit šablony konkrétním produktovým skupinám, díky které jsme vybrané zboží mohli atraktivní vizuální cestou představit přesně cílenému publiku.  

Agentura také otestovala různé varianty akvizičního cílení. Nejlépe fungovala kombinace zájmů (včetně zájmů o koupi) se zúžením na konkrétní demografii. Specialisté u klienta oživili také cílení na klíčová slova v obsahu. Historicky méně úspěšný přístup ale uchopili novým způsobem – zaměřili se pouze na úzký výběr vysoce relevantních klíčových slov. Navzdory tomu, že objem impresí byl nižší, kvalita a relevance umístění výrazně předčila jejich předchozí zkušenosti. 

Specialisty z Brightboxu překvapily výsledky Lookalike cílení

Sklik výzvu specialisté z agentury Brightbox využili k doplnění funnelové strategie pro e-shop korejskakrasa.eu, který nabízí široký výběr známých i méně známých značek korejské kosmetiky. Klient měl kampaně zaměřené primárně na konverze a tvrdý výkon, ale chyběla akviziční vrstva v horní části marketingového funnelu. Proto bylo cílem přivést nové uživatele a otestovat různé přístupy k cílení.

Agentura vytvořila čtyři kampaně s formátem dynamického banneru, které primárně cílily na několik hlavních kategorií podle zájmů a zájmů o koupi. Specialisté nezapomněli ani na Lookalike audience (podle nákupů za posledních 30 dní), a navíc pro ověření hypotézy spustili i retenční kampaň zaměřenou na návratnost po 6 týdnech.

Specialisté z agentury strukturovali kampaně podle kategorií a podkategorií e-shopu a zároveň upravili produktový feed – doplnili chybějící informace a aktualizovali ceny. Pro efektivní optimalizaci výkonu pracovali každé 2–3 dny s CPC na úrovni reklamních sestav, kdy výkonné sestavy podpořili, zatímco slabší omezili.

Ze tří šablon nejlépe zafungovala ta, která komunikovala hlavní výhodu klienta, tedy možnost nakoupit produkty od různých korejských kosmetických značek na jednom místě. Jako podklad pro cílení jsme využili veškerá dostupná data, která od klienta máme, jako je standardní demografie v Google Analytics a provázání na další reklamní systémy, které využíváme. Ve výsledku se tento postup, který uplatňujeme u většiny našich klientů, opět ukázal jako efektivní.

Zájmy a zájmy o koupi měly u sledovaných metrik podobné výsledky, ale rozdíl byl v počtu nových uživatelů: zájmy klientovi přivedly 99 541 uživatelů, zatímco zájmy o koupi 29 688. Nejlepší výsledky ale přineslo Lookalike publikum – oslovilo 183 304 nových uživatelů a zároveň zaznamenalo také nejlepší CPC i CTR. Specialisté v něm vidí největší potenciál pro další růst.

V kampani se osvědčilo cílení na mobilní zařízení a nastavení frekvence na osm zobrazení denně na uživatele. Výsledky také ukázaly potřebu pracovat s dlouhodobými uživateli segmentovaněji pro další zlepšení v oblasti retence i akvizice.

Co si výherci odnášejí? 

Výhra v Sklik výzvě s sebou kromě uznání a nových dovedností přináší i něco na oslavu. Obě vítězné agentury od nás proto získávají láhev prémiového sektu, luxusní sadu pralinek a dárkovou kartu do vyhlášené sítě restaurací. A aby specialisté na svůj úspěch jen tak nezapomněli, nechybí ani tradiční skleněná trofej.

Vítězství v Sklik výzvě je skvělá příležitost pro malou oslavu.

Moc děkujeme všem, kteří se do Sklik výzvy s dynamickým bannerem zapojili. A už teď se těšíme na další inspirativní soutěžní klání.

Za tým Sklik výzvy Lukáš Herzáň a Jan Zvolánek

Sdílet na sítích