Dynamický banner patří mezi sklikové formáty, které rozhodně mají co nabídnout. I proto se stal hlavním tématem první letošní Sklik výzvy. A ukázalo se, že se s ním dají vytvořit strategie, které oslovily nejen správná publika, ale i porotu. Kdo v soutěži nejvíc zazářil tentokrát?
V čem tkví kouzlo dynamického banneru? I bez zdlouhavých grafických příprav s ním můžete oslovit nové publikum. Proto nás zajímalo, jak toho využijí účastníci Sklik výzvy. Naše porota tvořená specialisty z Skliku tentokrát hodnotila strukturu kampaní, práci s cílením i kreativní přístup k dynamickému formátu. A s výzvou si tentokrát nejlépe poradili zástupci agentur Advisio a Brightbox.
Advisio lovilo nové zákazníky pro rybářský e-shop
Specialisté z agentury využili Sklik výzvu k důkladnému otestování dynamického banneru především pro retargetingové a akviziční kampaně u klienta Chyť a Pusť, který je lídrem českého e-commerce trhu v oblasti rybářských potřeb.
Kampaně rozdělili podle kategorií sortimentu, kterým přizpůsobili šablony i cílení. Zohlednili také rozdíly ve výkonu napříč zařízeními, a proto kategorii rozdělili zvlášť pro desktop a mobil nebo tablet. V návaznosti na to optimalizovali výchozí hodnoty max. CPC, a to podle výkonu na jednotlivých zařízeních.
Dynamický banner se celkově ukázal jako efektivní nástroj pro oslovení nových zákazníků. Ocenili jsme u něj hlavně možnost detailně přizpůsobit šablony konkrétním produktovým skupinám, díky které jsme vybrané zboží mohli atraktivní vizuální cestou představit přesně cílenému publiku.
Agentura také otestovala různé varianty akvizičního cílení. Nejlépe fungovala kombinace zájmů (včetně zájmů o koupi) se zúžením na konkrétní demografii. Specialisté u klienta oživili také cílení na klíčová slova v obsahu. Historicky méně úspěšný přístup ale uchopili novým způsobem – zaměřili se pouze na úzký výběr vysoce relevantních klíčových slov. Navzdory tomu, že objem impresí byl nižší, kvalita a relevance umístění výrazně předčila jejich předchozí zkušenosti.
Specialisty z Brightboxu překvapily výsledky Lookalike cílení
Sklik výzvu specialisté z agentury Brightbox využili k doplnění funnelové strategie pro e-shop korejskakrasa.eu, který nabízí široký výběr známých i méně známých značek korejské kosmetiky. Klient měl kampaně zaměřené primárně na konverze a tvrdý výkon, ale chyběla akviziční vrstva v horní části marketingového funnelu. Proto bylo cílem přivést nové uživatele a otestovat různé přístupy k cílení.
Agentura vytvořila čtyři kampaně s formátem dynamického banneru, které primárně cílily na několik hlavních kategorií podle zájmů a zájmů o koupi. Specialisté nezapomněli ani na Lookalike audience (podle nákupů za posledních 30 dní), a navíc pro ověření hypotézy spustili i retenční kampaň zaměřenou na návratnost po 6 týdnech.
Specialisté z agentury strukturovali kampaně podle kategorií a podkategorií e-shopu a zároveň upravili produktový feed – doplnili chybějící informace a aktualizovali ceny. Pro efektivní optimalizaci výkonu pracovali každé 2–3 dny s CPC na úrovni reklamních sestav, kdy výkonné sestavy podpořili, zatímco slabší omezili.
Ze tří šablon nejlépe zafungovala ta, která komunikovala hlavní výhodu klienta, tedy možnost nakoupit produkty od různých korejských kosmetických značek na jednom místě. Jako podklad pro cílení jsme využili veškerá dostupná data, která od klienta máme, jako je standardní demografie v Google Analytics a provázání na další reklamní systémy, které využíváme. Ve výsledku se tento postup, který uplatňujeme u většiny našich klientů, opět ukázal jako efektivní.
Zájmy a zájmy o koupi měly u sledovaných metrik podobné výsledky, ale rozdíl byl v počtu nových uživatelů: zájmy klientovi přivedly 99 541 uživatelů, zatímco zájmy o koupi 29 688. Nejlepší výsledky ale přineslo Lookalike publikum – oslovilo 183 304 nových uživatelů a zároveň zaznamenalo také nejlepší CPC i CTR. Specialisté v něm vidí největší potenciál pro další růst.
V kampani se osvědčilo cílení na mobilní zařízení a nastavení frekvence na osm zobrazení denně na uživatele. Výsledky také ukázaly potřebu pracovat s dlouhodobými uživateli segmentovaněji pro další zlepšení v oblasti retence i akvizice.
Co si výherci odnášejí?
Výhra v Sklik výzvě s sebou kromě uznání a nových dovedností přináší i něco na oslavu. Obě vítězné agentury od nás proto získávají láhev prémiového sektu, luxusní sadu pralinek a dárkovou kartu do vyhlášené sítě restaurací. A aby specialisté na svůj úspěch jen tak nezapomněli, nechybí ani tradiční skleněná trofej.
Vítězství v Sklik výzvě je skvělá příležitost pro malou oslavu.
Moc děkujeme všem, kteří se do Sklik výzvy s dynamickým bannerem zapojili. A už teď se těšíme na další inspirativní soutěžní klání.
Hledáte další způsob, jak v Skliku upoutat pozornost potenciálních zákazníků? Možná už jste použili kombinované reklamy, video nebo bannery, ale co takový dynamický banner?
Největší nákupní událost roku byla pro řadu firem klíčovým momentem sezóny. A my máme radost, že jsme mohli sledovat, s jakou kreativitou si soutěžící s Black Friday strategií poradili. Kdo v poslední Sklik výzvě nejvíc zabodoval?
Black Friday je synonymum začátku vánočního nákupního shonu. A právě v tomto vypjatém období, kdy se prodejci předhánějí v atraktivitě nabídek a marketingových kampaních, chceme ocenit ty nejkreativnější a nejúspěšnější strategie. Přicházíme s výzvou zaměřenou na nejlepší Black Friday strategii.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.