Trend elektrokol se za posledních pár let doslova rozjel a rozhodně to nevypadá, že by měl brzdit. Proč? Protože nabízí ideální kompromis mezi aktivním pohybem a komfortem. Kombinace pohodlnější jízdy, možnosti ujet delší vzdálenost a šetrnosti k životnímu prostředí láká stále více lidí napříč generacemi. Tím, že nezatěžují ovzduší výfukovými plyny a během jízdy neruší okolí hlukem, představují praktické a ekologicky šetrné řešení městské mobility. Rostoucí popularitu těchto kol potvrzují také data z online srovnávače Zboží.cz. Podle nich obliba elektrokol kontinuálně stoupá od roku 2017 a nic nenasvědčuje tomu, že by měl tento trend zpomalit.
Potvrzují to ostatně také údaje německé analytické platformy Statista, která předpokládá, že by měl segment elektrokol do roku 2029 dosáhnout tržeb ve výši 44,1 miliardy amerických dolarů. Největším trhem s elektrokoly je asijsko-pacifický region, zejména Čína, kde jsou elektrokola běžnou součástí městské mobility. Ovšem ani evropský trh rozhodně nezaostává. Například v Nizozemsku, které je dlouhodobě cyklistickou velmocí, tvořila elektrokola v roce 2020 více než polovinu všech prodaných kol.
Kdy Češi nasedají na elektrokola
Elektrokola a obecně cyklistika mají jasně daný rytmus, ovlivněný především počasím. Jakmile se dny začnou prodlužovat a teploměr ukazuje vyšší teploty, roste i návštěvnost kategorie elektrokol na Zboží.cz. „Návštěvnost kategorie elektrokol se začíná zvedat už v půlce ledna, kdy se počet zobrazení produktů v kategorii pohybuje kolem 1,3 milionů, a vrcholí v půlce dubna, kdy dosahuje přes dva miliony zobrazení denně. S ochlazením a zkracujícími se dny během září začíná zájem postupně klesat. Nejmenší poptávka bývá tradičně v prosinci,“ popisuje na základě dat zájem o elektrokola Ivan Žižka, datový analytik ze Zboží.cz.
Data dále ukazují, že elektrokola se v Česku těší rok od roku vyšší oblibě. Za posledních 12 měsíců se nabídka elektrokol na Zboží.cz zvětšila o 56 % a od roku 2021 se dokonce více než zdvojnásobila. Jen za loňský rok přibylo na srovnávači téměř 1200 nových modelů, přičemž nejvíce novinek se objevuje na jaře a na začátku léta, což kopíruje start cyklistické sezóny.
Cena už není překážkou
Pokud zájemce o elektrokolo od koupě odrazovaly vysoké ceny, dnes už pořídí kolo do 20 tisíc korun. Nejlevnější městská elektrokola v nabídce Zboží.cz začínají už na 18 900 Kč a nabízejí dojezd kolem 30–50 km na jedno nabití. Prémiové modely určené pro náročný terén nebo dlouhé výlety mohou stát i přes 100 000 Kč a nabídnou baterie s vyšší kapacitou, výkonné středové motory a lehčí rámy z karbonu nebo hliníkových slitin. „Podíváme-li se na data Zboží.cz a mediánovou cenu nabízených kol, vidíme, že poslední tři roky se pohybuje mezi 50 000 až 60 000 Kč. V období od října 2023 do února 2024 byla mediánová cena mezi 50 000 až 54 000 Kč, což oproti stejnému období předchozího roku představuje pokles zhruba o 8 %,“ komentuje vývoj cen Ivan Žižka.
Výbava pro bezpečnou jízdu
Předtím, než přistoupíte k výběru samotného kola, je zapotřebí si uvědomit, že aktivní jízda na kole vyžaduje adekvátní doplňky. Podle Portálu nehod více než 75 % nehod cyklistů končí minimálně lehkým zraněním. Základem je proto cyklistická přilba, která chrání hlavu při případném pádu a v některých zemích je dokonce povinná. Na Zboží.cz najdete v kategorii cyklistických helem aktuálně 2292 produktů. Průměrná cena se pohybuje kolem 1917,56 Kč. Nejlevnější helmu pořídíte již od 95,50 Kč, naopak nejdražší modely dosahují ceny až 22 521 Kč. Cyklistické brýle kromě mechanické ochrany očí ochrání před nepříjemným slunečním zářením, prachem a hmyzem. K dalším důležitým doplňkům patří rukavice pro lepší úchop řídítek, reflexní prvky pro zvýšení vaší bezpečnosti a kvalitní cyklistické oblečení, které zajišťuje pohodlí i při delších jízdách.
Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v květnu roku 2025.
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v dubnu roku 2025.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.