Sklik nasazuje automatické strategie do boje o výkon. Představuje Maximalizace konverzí 

Automatizace je v online reklamě už nějakou dobu jasným trendem a Seznam.cz na něj nyní odpovídá důležitou novinkou pro všechny inzerenty využívající Sklik. Od 6. srpna 2025 bude v obsahové síti dostupná nová automatická strategie Maximalizace konverzí, která pomůže inzerentům vytěžit z kampaní ještě větší výkon bez nutnosti průběžného vyhodnocování a ruční správy.

Díky kombinaci několika desítek signálů dokáže Sklik nově automaticky upravovat nabídky (CPC) v reálném čase při každém jednotlivém zobrazení reklamy a to tak, aby inzerent za konverzi nezaplatil víc než je ochoten, ale zároveň získal co nejlepší výsledky. 

Naším cílem je doručit klientům maximální výkon s minimálními nároky na správu. Chceme šetřit čas i rozpočet a využívat automatizaci tam, kde dává největší smysl v rozhodování, které zobrazení reklamy má šanci přinést konverzi,“ říká David Velechovský, manažer Skliku. 

Jak Maximalizace konverzí funguje? 

Od 6. srpna si při nastavování kampaně v obsahové síti budete moci vybrat novou strategii nabídek v podobě Maximalizace konverzí. V nastavení kampaně přepněte strategii nabídek na „Maximalizaci konverzí“ a zadejte maximální cenu, jakou jste ochotni zaplatit za získání jedné konverze. Poté už nemusíte ceny za proklik ručně optimalizovat, protože je Sklik upravuje sám. 

K aktivaci strategie je nutné, aby kampaň byla aktivní alespoň 7 dní a měla minimálně 30 konverzí za posledních 30 dní, bez dat není na čem stavět. Funkce je ideální především pro větší a středně velké inzerenty, kteří chtějí zvýšit výkon a zároveň ulevit operativnímu řízení kampaní.  

Maximalizace konverzí bude zatím dostupná pouze pro obsahové a produktové kampaně, včetně dynamického retargetingu. 

Testováno. Ověřeno. Připraveno. 

Strategie Maximalizace konverzí vznikala postupně od prvních návrhů, přes A/B testování až po ostrý provoz u vybraných inzerentů. Během více než 18 měsíců ladění potvrdila svůj přínos v podobě lepšího výkonu kampaní u většiny zapojených klientů v testu a menší potřeby zásahů do nastavení kampaní.  

S automatickými strategiemi jsem spokojen. Po úvodním testování na kampani s menší návštěvností jsem se rozhodl strategii nasadit ve většině kampaní klienta Avenberg – prodejce zahradního nábytku. Přestože konečné výsledky vyhodnocujeme v jiném nástroji, všechny klíčové metriky se výrazně zlepšily a spokojený je i klient,“ chválí si výsledky Jakub Najman, RTB Teamleader z agentury Effectix. 

Po nasazení strategie Maximalizace konverzí od Skliku jsme oproti loňsku zaznamenali výrazný nárůst konverzního poměru a snížení PNO, a to při dodržení stanovené maximální CPA. Kampaň se tak stala podstatně efektivnější. Díky automatizaci navíc odpadla potřeba průběžně upravovat maximální CPC, což nám výrazně usnadnilo správu. Strategii aktuálně testujeme i v další kampani a do budoucna ji plánujeme nasadit ve větším měřítku napříč dalšími kampaněmi,“ potvrzuje spokojenost s výsledky Miloslava Vomočilová Kuncová, PPC specialistka z cestovní agentury Invia. 

Reklama na Seznamu na pár kliknutí 

Zavedením Maximalizace konverzí však plány Seznamu nekončí. „Pracujeme na podpoře této strategie i pro kampaně ve vyhledávání a chystáme možnost nastavit také maximální PNO. Velký potenciál vnímáme v tzv. Chytrých kampaních, které už testujeme s vybranými klienty. Ty automatizují cílení v obsahové i vyhledávací síti. Klient tak nemusí řešit, jaké zvolit cílení a lámat si hlavu nad tím, jestli bude lépe fungovat cílení na zájmy nebo témata webů či jaká zvolit klíčová slova, protože Sklik se o to kompletně postará za něj,“ doplňuje David Velechovský. 

V budoucnu plánuje Sklik propojit Maximalizaci konverzí s touto Chytrou kampaní, aby si klient mohl vytvořit výkonnou reklamu na Seznamu doslova na pár kliknutí a Seznam už následně doručoval zásah i výkon zcela samostatně. 

Sdílet na sítích