Seznam Nákupy už jen pohodlně s Sklikem 

Od 15. září bude možné inzerovat v Seznam Nákupech pouze prostřednictvím kampaní v Skliku. Do něj přesuneme všechny inzerenty, kteří dosud řízení inzerce přes Sklik nevyužívají. Možnost nastavovat CPC pomocí XML feedu zůstává i s kampaní v Skliku. Na jaké novinky se můžete těšit a jak se vás změna dotkne?

Našim inzerentům, tedy hlavně e-shopům, už delší dobu nabízíme možnost spravovat inzerci Seznam Nákupů (dříve Zboží.cz). Díky tomu můžou mít přehledně strukturované kampaně, nastavit denní rozpočty, sledovat statistiky na jednom místě a využít jednotné přihlášení pro celý tým. Více se dozvíte na našem blogu.

Vše potřebné pro inzerci v Nákupech už najdete v rozhraní Skliku. K dispozici je správa provozovny včetně základní diagnostiky, možnost přesouvat provozovny mezi účty Skliku, statistiky podle typu aukce a brzy přidáme i statistiky podle jednotlivých položek. 

Od 15. září už bude k obsluze inzerce Seznam Nákupů sloužit pouze Sklik. Pro podrobnou diagnostiku, nastavení dopravy, stahování feedu atd. slouží nadále administrace Zboží.cz, která se však tímto dnem stane Centrem prodejce a mezi oběma propojenými administracemi můžete volně přecházet bez nutnosti přihlášení. 

Protože se některé věci v Skliku nastavují trochu jinak než dřív v administraci Zboží.cz, doporučujeme, abyste si inzerci převedli do Skliku sami v následujících dnech. Budete tak mít jistotu, že všechno funguje, jak má. 

Využijte k tomu tlačítko v hlavním přehledu administrace Zboží.cz. Nastavením vás provede přehledný průvodce.

Pokud řízení nepřevedete sami, převede ho za vás 15. září Seznam sám. Při převodu se ale může změnit některé nastavení – včetně toho, které ovlivňuje objem a výkon inzerce. Změnit se může i přihlašovací účet. 

Přehled možných změn při přesunu řízení inzerce

Přihlašovací účet Využije se primárně účet Skliku, který už má vazbu na danou provozovnu – už v něm nějakou kampaň typu Nákupy máte (bez sjednocení účtu) nebo v něm máte aktivní kampaň s dynamickým retargetingem či bannerem. Případně se využije aktivní Sklik účet s napojením na daný účet Zboží.cz. Přihlašovat se pak budete všude dle daného účtu Skliku. 
Úhrada inzerce Bude se řídit účtem Skliku, ve kterém se bude inzerce Nákupů nacházet (viz bod Přihlašovací účet). Vč. debetu nebo úhrady inzerce vaší agenturou. 
Přístupová práva Přestanou se respektovat přístupy do provozovny nastavené v Klientské zóně. Do administrace Zboží.cz se dostanou uživatelé s příslušnými právy dle Skliku
Finanční limit V případě, že využíváte týdenní nebo měsíční limit, bude v kampani Nákupy v Skliku nastaven přibližně odpovídající denní rozpočet, který z vašeho limitu vychází. 
Nastavení max. CPCNastavení CPC pomocí XML feedu – nastavení zůstává i po přesunu řízení inzerce do Skliku 

Nastavení CPC pomocí Skliku – nastavení sestav, produktových skupin i výše CPC zůstává i po přesunu řízení inzerce 

Nastavení CPC pomocí adminu Zboží.cz (kategorie, rozsahy) – v Skliku vám bude vytvořena nová kampaň Nákupy s výchozí max. CPC 5 Kč. 

Kombinace XML feed + admin Zboží.cz – nastavení se dle adminu Zboží neuplatní a bude nastaveno pouze CPC dle XML feedu. 
Multiplikátory Multiplikátory nejsou dnes mezi Zboží.cz a Sklikem plně kompatibilní. Při přesunu řízení inzerce jsme schopní přesunout jen některé konfigurace. Pokud nebude možné nastavení multiplikátoru přesunout, nebude v kampani Nákupy v Skliku žádný nastaven, což může mít vliv na max. CPC nabídek.  Zkontrolujte si nastavení výsledné kampaně a multiplikátor případně upravte. Můžete také využít možnosti více kampaní Nákupy s odlišným nastavením (např. pokud chcete zvýšit nabídky v produktovém detailu TOP, ale jen na desktopu). 

Budeme vás informovat

Pokud se vás tyto změny týkají, začátkem září vám pošleme e-mail s podrobnějšími informacemi o nastavení, které se vám změní. Mějte řízení inzerce Nákupů v Skliku pod kontrolou a přesuňte si jej s průvodcem ve Zboží.cz co nejdříve. Přesun řízení inzerce může provést pouze aktuální vlastník účtu Zboží.cz. 

V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte na svého konzultanta nebo podporu Skliku

Sjednocením řízení inzerce do Skliku samozřejmě rozvoj Seznam Nákupů nekončí. Těšit se můžete třeba na ještě podrobnější statistiky v Skliku nebo nové jednotné API. 

Tým Seznam Nákupy 

Sdílet na sítích