Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od října 2025
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v září roku 2025.
Od 15. září bude možné inzerovat v Seznam Nákupech pouze prostřednictvím kampaní v Skliku. Do něj přesuneme všechny inzerenty, kteří dosud řízení inzerce přes Sklik nevyužívají. Možnost nastavovat CPC pomocí XML feedu zůstává i s kampaní v Skliku. Na jaké novinky se můžete těšit a jak se vás změna dotkne?
Našim inzerentům, tedy hlavně e-shopům, už delší dobu nabízíme možnost spravovat inzerci Seznam Nákupů (dříve Zboží.cz). Díky tomu můžou mít přehledně strukturované kampaně, nastavit denní rozpočty, sledovat statistiky na jednom místě a využít jednotné přihlášení pro celý tým. Více se dozvíte na našem blogu.
Vše potřebné pro inzerci v Nákupech už najdete v rozhraní Skliku. K dispozici je správa provozovny včetně základní diagnostiky, možnost přesouvat provozovny mezi účty Skliku, statistiky podle typu aukce a brzy přidáme i statistiky podle jednotlivých položek.
Od 15. září už bude k obsluze inzerce Seznam Nákupů sloužit pouze Sklik. Pro podrobnou diagnostiku, nastavení dopravy, stahování feedu atd. slouží nadále administrace Zboží.cz, která se však tímto dnem stane Centrem prodejce a mezi oběma propojenými administracemi můžete volně přecházet bez nutnosti přihlášení.
Protože se některé věci v Skliku nastavují trochu jinak než dřív v administraci Zboží.cz, doporučujeme, abyste si inzerci převedli do Skliku sami v následujících dnech. Budete tak mít jistotu, že všechno funguje, jak má.
Využijte k tomu tlačítko v hlavním přehledu administrace Zboží.cz. Nastavením vás provede přehledný průvodce.
Pokud řízení nepřevedete sami, převede ho za vás 15. září Seznam sám. Při převodu se ale může změnit některé nastavení – včetně toho, které ovlivňuje objem a výkon inzerce. Změnit se může i přihlašovací účet.
Přihlašovací účet | Využije se primárně účet Skliku, který už má vazbu na danou provozovnu – už v něm nějakou kampaň typu Nákupy máte (bez sjednocení účtu) nebo v něm máte aktivní kampaň s dynamickým retargetingem či bannerem. Případně se využije aktivní Sklik účet s napojením na daný účet Zboží.cz. Přihlašovat se pak budete všude dle daného účtu Skliku. |
Úhrada inzerce | Bude se řídit účtem Skliku, ve kterém se bude inzerce Nákupů nacházet (viz bod Přihlašovací účet). Vč. debetu nebo úhrady inzerce vaší agenturou. |
Přístupová práva | Přestanou se respektovat přístupy do provozovny nastavené v Klientské zóně. Do administrace Zboží.cz se dostanou uživatelé s příslušnými právy dle Skliku. |
Finanční limit | V případě, že využíváte týdenní nebo měsíční limit, bude v kampani Nákupy v Skliku nastaven přibližně odpovídající denní rozpočet, který z vašeho limitu vychází. |
Nastavení max. CPC | Nastavení CPC pomocí XML feedu – nastavení zůstává i po přesunu řízení inzerce do Skliku Nastavení CPC pomocí Skliku – nastavení sestav, produktových skupin i výše CPC zůstává i po přesunu řízení inzerce Nastavení CPC pomocí adminu Zboží.cz (kategorie, rozsahy) – v Skliku vám bude vytvořena nová kampaň Nákupy s výchozí max. CPC 5 Kč. Kombinace XML feed + admin Zboží.cz – nastavení se dle adminu Zboží neuplatní a bude nastaveno pouze CPC dle XML feedu. |
Multiplikátory | Multiplikátory nejsou dnes mezi Zboží.cz a Sklikem plně kompatibilní. Při přesunu řízení inzerce jsme schopní přesunout jen některé konfigurace. Pokud nebude možné nastavení multiplikátoru přesunout, nebude v kampani Nákupy v Skliku žádný nastaven, což může mít vliv na max. CPC nabídek. Zkontrolujte si nastavení výsledné kampaně a multiplikátor případně upravte. Můžete také využít možnosti více kampaní Nákupy s odlišným nastavením (např. pokud chcete zvýšit nabídky v produktovém detailu TOP, ale jen na desktopu). |
Pokud se vás tyto změny týkají, začátkem září vám pošleme e-mail s podrobnějšími informacemi o nastavení, které se vám změní. Mějte řízení inzerce Nákupů v Skliku pod kontrolou a přesuňte si jej s průvodcem ve Zboží.cz co nejdříve. Přesun řízení inzerce může provést pouze aktuální vlastník účtu Zboží.cz.
V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte na svého konzultanta nebo podporu Skliku.
Sjednocením řízení inzerce do Skliku samozřejmě rozvoj Seznam Nákupů nekončí. Těšit se můžete třeba na ještě podrobnější statistiky v Skliku nebo nové jednotné API.
Tým Seznam Nákupy