Od 15. září bude možné inzerovat v Seznam Nákupech pouze prostřednictvím kampaní v Skliku. Do něj přesuneme všechny inzerenty, kteří dosud řízení inzerce přes Sklik nevyužívají. Možnost nastavovat CPC pomocí XML feedu zůstává i s kampaní v Skliku. Na jaké novinky se můžete těšit a jak se vás změna dotkne?
Našim inzerentům, tedy hlavně e-shopům, už delší dobu nabízíme možnost spravovat inzerci Seznam Nákupů (dříve Zboží.cz). Díky tomu můžou mít přehledně strukturované kampaně, nastavit denní rozpočty, sledovat statistiky na jednom místě a využít jednotné přihlášení pro celý tým. Více se dozvíte na našem blogu.
Vše potřebné pro inzerci v Nákupech už najdete v rozhraní Skliku. K dispozici je správa provozovny včetně základní diagnostiky, možnost přesouvat provozovny mezi účty Skliku, statistiky podle typu aukce a brzy přidáme i statistiky podle jednotlivých položek.
Od 15. září už bude k obsluze inzerce Seznam Nákupů sloužit pouze Sklik. Pro podrobnou diagnostiku, nastavení dopravy, stahování feedu atd. slouží nadále administrace Zboží.cz, která se však tímto dnem stane Centrem prodejce a mezi oběma propojenými administracemi můžete volně přecházet bez nutnosti přihlášení.
Protože se některé věci v Skliku nastavují trochu jinak než dřív v administraci Zboží.cz, doporučujeme, abyste si inzerci převedli do Skliku sami v následujících dnech. Budete tak mít jistotu, že všechno funguje, jak má.
Využijte k tomu tlačítko v hlavním přehledu administrace Zboží.cz. Nastavením vás provede přehledný průvodce.
Pokud řízení nepřevedete sami, převede ho za vás 15. září Seznam sám. Při převodu se ale může změnit některé nastavení – včetně toho, které ovlivňuje objem a výkon inzerce. Změnit se může i přihlašovací účet.
Přehled možných změn při přesunu řízení inzerce
Přihlašovací účet
Využije se primárně účet Skliku, který už má vazbu na danou provozovnu – už v něm nějakou kampaň typu Nákupy máte (bez sjednocení účtu) nebo v něm máte aktivní kampaň s dynamickým retargetingem či bannerem. Případně se využije aktivní Sklik účet s napojením na daný účet Zboží.cz. Přihlašovat se pak budete všude dle daného účtu Skliku.
Úhrada inzerce
Bude se řídit účtem Skliku, ve kterém se bude inzerce Nákupů nacházet (viz bod Přihlašovací účet). Vč. debetu nebo úhrady inzerce vaší agenturou.
V případě, že využíváte týdenní nebo měsíční limit, bude v kampani Nákupy v Skliku nastaven přibližně odpovídající denní rozpočet, který z vašeho limitu vychází.
Nastavení max. CPC
Nastavení CPC pomocí XML feedu – nastavení zůstává i po přesunu řízení inzerce do Skliku
Nastavení CPC pomocí Skliku – nastavení sestav, produktových skupin i výše CPC zůstává i po přesunu řízení inzerce
Nastavení CPC pomocí adminu Zboží.cz (kategorie, rozsahy) – v Skliku vám bude vytvořena nová kampaň Nákupy s výchozí max. CPC 5 Kč.
Kombinace XML feed + admin Zboží.cz – nastavení se dle adminu Zboží neuplatní a bude nastaveno pouze CPC dle XML feedu.
Multiplikátory
Multiplikátory nejsou dnes mezi Zboží.cz a Sklikem plně kompatibilní. Při přesunu řízení inzerce jsme schopní přesunout jen některé konfigurace. Pokud nebude možné nastavení multiplikátoru přesunout, nebude v kampani Nákupy v Skliku žádný nastaven, což může mít vliv na max. CPC nabídek. Zkontrolujte si nastavení výsledné kampaně a multiplikátor případně upravte. Můžete také využít možnosti více kampaní Nákupy s odlišným nastavením (např. pokud chcete zvýšit nabídky v produktovém detailu TOP, ale jen na desktopu).
Budeme vás informovat
Pokud se vás tyto změny týkají, začátkem září vám pošleme e-mail s podrobnějšími informacemi o nastavení, které se vám změní. Mějte řízení inzerce Nákupů v Skliku pod kontrolou a přesuňte si jej s průvodcem ve Zboží.cz co nejdříve. Přesun řízení inzerce může provést pouze aktuální vlastník účtu Zboží.cz.
V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte na svého konzultanta nebo podporu Skliku.
Sjednocením řízení inzerce do Skliku samozřejmě rozvoj Seznam Nákupů nekončí. Těšit se můžete třeba na ještě podrobnější statistiky v Skliku nebo nové jednotné API.
Nákupní rádce Zboží.cz nezahálí ani během hlavní e-commerce sezóny a přináší poslední letošní produktové novinky. Personalizovaná homepage, řízení inzerce na Seznamu na jednom místě a pokles ceny ve výsledcích hledání přináší našim inzerentům další možnosti jak zasáhnout a zaujmout potenciální zákazníky.
Být vidět je pro každý e-shop základem úspěchů. A ví to i náš klient decoDoma. Proto jsme společně podnikli několik kroků, kterými jsme během relativně krátké doby výrazně zlepšili dohledatelnost jeho produktů na Zboží.cz. A postup jsme pro vás sepsali do případové studie.
Zajímá vás, jak jsme společně s klientem T.S. Bohemia díky optimalizaci biddingu a klíčových elementů feedu na Zboží.cz dosáhli výrazného zlepšení konverzních výsledků při nízkém PNO? V případové studii se s vámi podělíme o jednotlivé kroky, které jsme v průběhu spolupráce podnikli, i výsledky, kterých jsme dosáhli díky pravidelným úpravám kampaní. Inspirujte se, abyste na Zboží.cz uspěli i vy.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.