Jó, Jižák, Jižák… Jak jsme z největšího českého sídliště konečně udělali město snů

Karolína Kučerová 22. září 2025 Ve spolupráci s:  

Developerská skupina Finep chystá výstavbu moderního městského centra Nový Opatov. Výrazně tím promění tvář pražského Jižního Města, kde žije zhruba 80 000 lidí. V Seznam Brand Studiu jsme pro tento projekt připravili komplexní reklamní kampaň, která zahrnovala billboardy, RTB, nativní reklamu, pořady v rádiu i speciální tištěnou přílohu deníku Právo.

Jižák jako fenomén

Kampaň jsme postavili na silném příběhu Jižního Města a nikdy nenaplněném potenciálu Opatova. Místa, kterým lidé už půl století jen spěšně procházejí na autobus či metro. Autor původního návrhu Jiří Lasovský si přitom Opatov představoval jako živé centrum s pasážemi, obchody, kulturním domem i velkým parkem. Jeho ambiciózní vize se ale rozplynula v realitě socialistické výstavby. Přesto si Jižní Město získalo pověst kulturně-sociální legendy a fenoménu, který mezi lidmi žije dodnes. Jeho popkulturní odkaz je patrný v hudbě, filmu i umění.

Unikátní řešení

V rámci kampaně bylo naším úkolem proměnit vnímání největšího českého sídliště a ukázat ho jako místo, kde se dá dobře žít. Potřebovali jsme oslovit potenciální kupce bytů i nájemce obchodních prostor, lidi s osobním vztahem k Jižnímu Městu i ty, kteří ho dodnes vnímají s předsudky. Kreativní koncept jsme postavili na kontrastu mezi starým a novým, tedy původním sídlištěm a chystaným projektem, který konečně naplní vizi Jižáku – a jeho srdce Opatova – jako skvělého místa pro život.

Co všechno jsme v rámci kampaně zrealizovali?

  • Seznam Native – rozsáhlý obsahový formát čtenářům přiblížil velkolepé plány i osobní příběhy lidí, kteří na Jižním Městě žili.
  • Seznam Talks – rozhovory s architektem Václavem Hlaváčkem či historikem Zdeňkem Lukešem čtenářům přiblížily pohled na Jižní Město, jeho budoucnost i nově vznikající městskou čtvrť.
  • Speciální příloha deníku Právo – celé vydání věnované kulturnímu fenoménu Jižního Města.
  • OOH a MHD – billboardy na hlavních tazích, polepy eskalátorů a samolepy v soupravách metra.
  • Digitál – Pro display část kampaně jsme využili RTB, které nám umožnilo pokročilou práci s 25 publiky, třemi sadami kreativ a sedmi různými formáty. Díky průběžné optimalizaci jsme zvyšovali CTR a snižovali CPC, a přitom udrželi nadprůměrnou vizibilitu i vysokou frekvenci dvanácti zobrazení na uživatele. 
  • Mapy.com – speciální funkce, která lidem umožňuje prohlédnout si budoucí podobu Nového Opatova ve 360° vizualizaci.
  • Rádio – rozhovory s rapperem Orionem, Lesíkem Hajdovským a dalšími zajímavými osobnostmi se vztahem k Jižnímu Městu v éteru Rádia Express.

Kampaň žije dál

Finep naši kreativní linku přenesl i na sociální sítě, kde se spustila vášnivá debata, jak Jižnímu Městu říkat. Je lepší Jižák, nebo Jižňák? Hlasovací příspěvek nasbíral 4 300 reakcí a přes 700 komentářů. Na tuhle vlnu jsme navázali vytvořením merche pro oba tábory.

Celkový zásah na sociálních sítích přesáhl jeden milion unikátních uživatelů a aktivita sledujících byla o 47 % vyšší než u běžného obsahu Finepu. Větší pozornost přitáhly také dynamické reklamy, které zaznamenaly o 150 % více zhlédnutí. Brandová část kampaně se navíc pozitivně promítla i do výkonnostní části. PPC kampaně spuštěné v červenci v rámci prodejní kampaně mají o 30 % nižší cenu za proklik než jiné kampaně Finepu.

Výsledky

  • 182 885 zobrazení článků
  • 1,25 milionu zásah RTB kampaní s frekvencí 12
  • 115 000 prokliků na web
  • 236 minut věnovaných Jižnímu Městu v rádiu
  • 81 vyrobených vizuálů
  • 5:04 průměrný čas čtení obsahových formátů
  • 50+ lidí zapojených do realizace celé kampaně

Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích