Developerská skupina Finep chystá výstavbu moderního městského centra Nový Opatov. Výrazně tím promění tvář pražského Jižního Města, kde žije zhruba 80 000 lidí. V Seznam Brand Studiu jsme pro tento projekt připravili komplexní reklamní kampaň, která zahrnovala billboardy, RTB, nativní reklamu, pořady v rádiu i speciální tištěnou přílohu deníku Právo.
Jižák jako fenomén
Kampaň jsme postavili na silném příběhu Jižního Města a nikdy nenaplněném potenciálu Opatova. Místa, kterým lidé už půl století jen spěšně procházejí na autobus či metro. Autor původního návrhu Jiří Lasovský si přitom Opatov představoval jako živé centrum s pasážemi, obchody, kulturním domem i velkým parkem. Jeho ambiciózní vize se ale rozplynula v realitě socialistické výstavby. Přesto si Jižní Město získalo pověst kulturně-sociální legendy a fenoménu, který mezi lidmi žije dodnes. Jeho popkulturní odkaz je patrný v hudbě, filmu i umění.
Unikátní řešení
V rámci kampaně bylo naším úkolem proměnit vnímání největšího českého sídliště a ukázat ho jako místo, kde se dá dobře žít. Potřebovali jsme oslovit potenciální kupce bytů i nájemce obchodních prostor, lidi s osobním vztahem k Jižnímu Městu i ty, kteří ho dodnes vnímají s předsudky. Kreativní koncept jsme postavili na kontrastu mezi starým a novým, tedy původním sídlištěm a chystaným projektem, který konečně naplní vizi Jižáku – a jeho srdce Opatova – jako skvělého místa pro život.
Co všechno jsme v rámci kampaně zrealizovali?
Seznam Native– rozsáhlý obsahový formát čtenářům přiblížil velkolepé plány i osobní příběhy lidí, kteří na Jižním Městě žili.
Speciální příloha deníku Právo – celé vydání věnované kulturnímu fenoménu Jižního Města.
OOH a MHD – billboardy na hlavních tazích, polepy eskalátorů a samolepy v soupravách metra.
Digitál – Pro display část kampaně jsme využili RTB, které nám umožnilo pokročilou práci s 25 publiky, třemi sadami kreativ a sedmi různými formáty. Díky průběžné optimalizaci jsme zvyšovali CTR a snižovali CPC, a přitom udrželi nadprůměrnou vizibilitu i vysokou frekvenci dvanácti zobrazení na uživatele.
Rádio – rozhovory s rapperem Orionem, Lesíkem Hajdovským a dalšími zajímavými osobnostmi se vztahem k Jižnímu Městu v éteru Rádia Express.
Kampaň žije dál
Finep naši kreativní linku přenesl i na sociální sítě, kde se spustila vášnivá debata, jak Jižnímu Městu říkat. Je lepší Jižák, nebo Jižňák? Hlasovací příspěvek nasbíral 4 300 reakcí a přes 700 komentářů. Na tuhle vlnu jsme navázali vytvořením merche pro oba tábory.
Celkový zásah na sociálních sítích přesáhl jeden milion unikátních uživatelů a aktivita sledujících byla o 47 % vyšší než u běžného obsahu Finepu. Větší pozornost přitáhly také dynamické reklamy, které zaznamenaly o 150 % více zhlédnutí. Brandová část kampaně se navíc pozitivně promítla i do výkonnostní části. PPC kampaně spuštěné v červenci v rámci prodejní kampaně mají o 30 % nižší cenu za proklik než jiné kampaně Finepu.
Výsledky
182 885 zobrazení článků
1,25 milionu zásah RTB kampaní s frekvencí 12
115 000 prokliků na web
236 minut věnovaných Jižnímu Městu v rádiu
81 vyrobených vizuálů
5:04 průměrný čas čtení obsahových formátů
50+ lidí zapojených do realizace celé kampaně
Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Značka Dacia ve spolupráci s námi opakovaně potvrdila, že se nebojí dělat věci jinak. V prvním roce naší spolupráce jsme se rozhodli ukázat, že cesta k radosti nevede přes drahé věci. O rok později jsme šli ještě dál – otevřeli jsme téma duševní pohody žen s malými dětmi a ukázali, jak může automobilka poukazovat na důležitá společenská témata.
Značka Barum, tradiční český výrobce pneumatik, využila formát Seznam Talks k posílení svého vnímání jako symbolu kvality za dobrou cenu. Čtenářům jsme odvyprávěli příběh, ve kterém se propojila dlouhá historie s inovacemi a současnými hodnotami. Cílem kampaně bylo nejen upevnit spojení Barum s kvalitou, ale zároveň oslovit mladší generace řidičů.
Pivo je součástí naší kultury stejně jako hospody a další tradiční místa setkávání. Společně s pivovarem Krušovice jsme proto realizovali dvě výzvy s názvem Ať tu po nás něco zůstane, jejichž cílem bylo podpořit místa s historickou a komunitní hodnotou, která by jinak mohla zaniknout.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.