Čtyři týdny plné nových zkušeností, praktických úkolů i setkání s inspirativními lidmi – tak hodnotí stáž v Seznamu studenti, kteří se v rámci Seznam studentské kampaně (SSK) blíže seznámili se světem online reklamy. Nahlédli „za oponu“ digitálního marketingu, zkusili si práci s reálnými klienty a odnesli si nejen cenné know-how, ale i spoustu nezapomenutelných zážitků.
Natálie Gonzúrová, Natálie Smolková, Šarlota Ježková a Jakub Kroupa – to je čtveřice studentů, kteří vyzkoušeli, jak to chodí v české internetové jedničce. A my jsme se jich zeptali, co si ze stáže v Seznamu odnášejí.
Šarlota Ježková, Jakub Kroupa, Natálie Smolková a Natálie Gonzúrová.
Co tě na stáži v Seznamu nejvíc lákalo?
Natálie S.: Nejvíc mě lákala příležitost se lépe orientovat v Skliku a podívat se na něj trošku podrobněji. Už jsme ho sice probírali ve škole v rámci praktických aplikací, ale na stáži jsem měla příležitost vidět jeho využití v reálných situacích a pochopit, jak se s ním pracuje v praxi.
Šarlota: Nejvíce mě lákalo poznat Seznam.cz z jiného úhlu než jako běžný uživatel. Vidět takzvaně za oponu, jak to vlastně všechno funguje.
Jakub: Stáž byla skvělá – měli jsme příležitost poznat spoustu inspirativních kolegů ze Seznamu, kteří se s námi podělili o své profesní zkušenosti. Během stáže jsme se detailně seznámili s fungováním přímého prodeje, RTB, Skliku i Zboží.cz. Pravidelně jsme dostávali praktické úkoly, díky kterým jsme si procvičili administraci v Skliku, tvorbu reklamních kampaní, včetně kombinovaných i bannerových formátů. Stáž byla přínosná po všech stránkách a umožnila nám propojit teorii a praxi v digitálním marketingu.
Natálie S.: Stáž probíhala naprosto skvěle! V průběhu srpna jsme měli spoustu zajímavých školení jako třeba probírání dopodrobna vyhledávací a obsahové sítě. Dozvěděli jsme se, jak funguje RTB, a dokonce jsme měli možnost se zúčastnit i schůzky s reálným klientem.
Natálie G.: Stáž jsme měli rozplánovanou na celý srpen. Spolu se Seznamáky jsme si zrekapitulovali vyhledávací a obsahovou síť. Dozvěděli jsme se, jak fungují Seznam Nákupy, RTB, přímý prodej a administrace Skliku. V rámci praktických úkolů jsme si vše pak procvičili na reálných klientech.
Šarlota: Spoustu užitečných zkušeností, které bych ve svém věku normálně jinak neměla kde získat. Jsem za stáž opravdu moc vděčná.
Jakub: Získal jsem úplně nový pohled na svět online reklamy. Zatímco dříve jsem byl jenom konzumentem, díky stáži v Skliku jsem poznal, jak reklamní svět funguje i z druhé strany. Přesvědčil jsem se, že pokud má člověk chuť, dokáže se naučit nové a zajímavé věci. Právě tady jsem získal spoustu praktických zkušeností i znalostí a odnáším si super zážitky, na které budu dlouho vzpomínat.
Jak vnímáš prostředí v Seznamu?
Jakub: Naprosto geniální prostředí. Člověk má chvilku pocit, že je v Silicon Valley.
Natálie G.: V Seznamu jsem se cítila moc dobře díky uvolněné a přátelské atmosféře. Kanceláře jsou dog-friendly. Pejsky jsem tak potkávala na každém rohu, což mi pokaždé zpříjemnilo den.
Šarlota: Prostory centrály mě naprosto okouzlily – působí elegantně, moderně a zároveň příjemně a útulně. Celková atmosféra v Seznamu byla přátelská. Všichni lektoři byli velmi vstřícní a milí, což mi okamžitě pomohlo odbourat počáteční ostych i nervozitu.
Natálie G.: Nejvíc mě potěšilo, že se nám lektoři věnovali opravdu naplno. A highlightem stáže pro mě byla účast na osobní schůzce s ověřenou agenturou.
Natálie S.: Nejvíc mě potěšil zápal školitelů, kteří se nám snažili v omezeném čase předat maximum.
Jakub: Příjemně mě překvapilo nasazení a profesionalita školitelů, kteří nám věnovali svou pozornost a ochotu sdílet znalosti. Nejvíc mě ale nadchla přátelská atmosféra v týmu. Díky tomu jsem se v Seznamu cítil příjemně, jako kdybych ostatní znal už spoustu let.
Máš nějaké doporučení pro budoucí účastníky SSK a potenciální stážisty?
Šarlota: Rozhodně do toho jděte! SSK je nenahraditelná zkušenost, která vás naučí víc než leckterá školní přednáška. Teorie je fajn základ, ale praxe, kterou tady získáte, je opravdu k nezaplacení.
Natálie: Nebojte se do SSK zapojit naplno. Zajímejte se, hledejte si informace, testujte, a hlavně vyhodnocujte na základě dat.
Soutěž pro studenty vyšších odborných a vysokých škol – Seznam studentská kampaň – probíhala od února do května. Letos se do ní zapojilo 98 studentů z šesti škol z celého Česka, kteří vytvořili 24 soutěžních týmů. Který z nich si kromě nových vědomostí na poli online marketingu odnesl také vítězství?
Dost bylo teorie, důležitá je i praxe. To si můžou říct studenti, kteří se letos zapojí do 9. ročníku Seznam studentské kampaně (SSK). Získají tak jedinečnou praxi v online marketingu u české internetové jedničky. Cílem je nabídnout studentům nejen teoretické znalosti, ale hlavně je naučit, jak pracovat s reklamním systémem Sklik.
V Seznamu fandíme mladým talentům, a proto každoročně pořádáme stáž pro studenty v oblasti online marketingu. Stážisté se u nás naplno zapojují do pracovního procesu, aby zjistili, jestli je pro ně online marketing to pravé. Na dojmy ze stáže jsme se zeptali těch nejpovolanějších – letošních vítězů Seznam.cz studentské kampaně (SSK).
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.