Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, vyhlásila vítěze už čtvrtého ročníku Agenturní spolupráce roku. Za loňské kampaně ocenila Acomware, VML, Omnicom Media Group, Dentsu, Publicis Groupe, Deserved, Mindsquared, Performio a EuroAgency.
Odborná porota složená ze zástupců společnosti Seznam.cz oceňovala nejlepší projekty mediálních a kreativních agentur v celkem osmi kategoriích. O finálové umístění se utkaly necelé dvě desítky agentur se svými projekty realizovanými v seznamáckém reklamním prostoru.
„Spolupráce s agenturami byla loni velmi intenzivní a ve srovnání s předchozími lety dále rostla. Agentury nás stále více vnímají jako komplexní mediální dům a využívají synergie mezi jednotlivými mediatypy, což jim pomáhá vytvářet na míru šitá řešení pro klienty napříč segmenty,“ pochvaluje si agenturní partnerství Ondřej Polášek, manažer obchodního týmu klíčových zákazníků.
Autorem nové ceny pro vítěze je designér Roman Kvita.
V Mediálních kategoriích vítězila řeč čísel
V rámci mediální kategorie byly uděleny čtyři ceny. Konkrétně v oblasti cross-mediální spolupráce, Skokanovi roku, Sklik Ověřené agentuře roku a Sklik Certifikované agentuře roku.
Cross-mediální spoluprací zaujala porotu kampaň agentur Euro-Agency a Performio pro klienta Mountfield. Byla splněna podmínka investovat alespoň polovinu rozpočtu do jiných než online kanálů Seznamu a zapojit minimálně dva typy nestandardní reklamy.
Skokanem roku se stala agentura Mindsquared, která zaznamenala nejvyšší procentuální meziroční nárůst spoluprací na stejném klientském portfoliu.
Cenu pro Sklik Ověřenou agenturu roku si odnesli zástupci Deserved, kteří v rámci programu Ověření nejlépe využili potenciál Skliku. Při práci na portfoliu svých klientů prokázala agentura schopnost kombinovat široké spektrum formátů a cílení a aktivně zapojovala nové funkce platformy.
Mezi Sklik Certifikovanými agenturami v roce 2024 nejvíce zazářila agentura Acomware, která pro své klienty dokázala naplno využít možnosti Skliku. Vynikla nejširším využitím dostupných funkcí a cílení, čímž potvrdila svou špičkovou expertizu.
Druhou oblastí, která byla v rámci Agenturní spolupráce roku 2024 hodnocená, byly kreativní kampaně. O vítězi tak rozhodoval nápad a kreativita provedení. Kategorii Obsahová spolupráce roku ovládla agentura Omnicom Media Group s kampaní Dacia pro Renault Česká republika. Spojila obsahovou spolupráci Seznam Native se seriálem tipů na neokoukaná výletní místa s guerillovou akcí zabahněného Dusteru v Pařížské. Kampaň dosáhla výrazného zájmu veřejnosti i 100% nárůstu zájmu o vyzkoušení vozu.
Za Videokampaň roku byla oceněná agentura Dentsu. Pro zviditelnění značky Fortuna využila exkluzivní spolupráci u videocastu Nosiči vody, který navíc zarámovala brandingem okolo článků, kde videocasty vycházejí. Skvěle tak propojila značku s publikem, které tento konkrétní obsah sleduje.
Agentura VLM se stala vítězem kategorie CSR kampaň roku. Pro Český paralympijský výbor vytvořila kampaň „Stejní, ale jiní“, která podpořila zájem o parasport a paralympijské hry. Edukativní a emocionální koncept ukázal, že sport přináší stejné emoce bez ohledu na to, kdo soupeří. Kampaň zasáhla široké publikum a přinesla výrazný nárůst sledovanosti i návštěvnosti webu.
Za Offline kampaň roku byla oceněná agentura Publicis Groupe. Pro Fidorku klienta Modelez originálně využila offline kanály Seznamu. Ve spolupráci s rádiem Expres FM navázala na pořad s názvem Nebududoma a proměnila ho v letní road-trip koncept s tipy na výlety po celé ČR. Kampaň běžela v rádiu, podcastech, na webu i sociálních sítích.
Vítězné agentury věnovali 50tisícový kredit do Skliku neziskovým organizacím
Už tradičně se vítězové jednotlivých kategorií podělili o své výhry se zástupci neziskového sektoru. Ti tak získali kredit do reklamního systému Skliku v hodnotě 50 000 Kč. Celkem tedy Seznam.cz věnoval v rámci AGSR neziskovým organizacím 400 000 korun.
Agenturní skupina Publicis Groupe pomohla Lince bezpečí.
Agentura VML podpořila Dům pro Julii.
Agenturní skupina Omnicom Media Group věnovala šek organizaci Živá půda.
Dentsu se zasadí svou podporou o Svobodu zvířat.
Performio a Euro-Agency podpořily společným vítězstvím Paracentrum Fenix.
Agentura Mindsquared udělala dobrý skutek pro AutoMat.
Agentura Deserved se zasloužila o radost v organizaci Zdravotní klaun.
Acomware podpořil udržitelnou módou, kterou propaguje Swap Prague.
Programy Ověření a Certifikace pomáhají agenturám i freelancerům rozvíjet jejich odbornost a rozšiřovat know-how, aby svým klientům mohli nabídnout špičkový servis při správě kampaní v Skliku a na Zboží.cz. Letos navíc mohou zazářit také v rámci ankety Agenturní spolupráce roku (AGSR), a to ve dvou nových kategoriích. Nejen na ně jsme se zeptali jejich garantů – Evy Horákové a Rudolfa Pečenky.
Atraktivní vizuál je jedním z předpokladů úspěšné kampaně. Jak vzniká reklamní grafika v Seznam Brand Studiu a jak do ní tým z „interní reklamky Seznamu“ promítá své kreativní nápady? To – i díky ukázkám úspěšných projektů – zjistíte v přednášce Radka Moravce a Jaroslava Petrnouška.
E-commerce v posledních letech představuje extrémně konkurenční prostředí. Globální hráči, jako jsou SHEIN, Temu nebo Allegro, umožnili, aby na český trh vstoupili přímí konkurenti lokálních e-shopů, a to třeba z druhé strany světa. Jaké chyby online prodejci nejčastěji dělají a co by jim naopak pomohlo, aby měli šanci v tvrdé konkurenci obstát? To je téma pro Michala Janíka.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.