Jak být vidět před Vánoci? Přinášíme data, trendy a 9 tipů pro kampaně, které fungují

13. října 2025

Podzim je tu a s ním i hlavní nákupní sezóna roku. Reklamní rozpočty rostou, konkurence sílí a příležitostí, jak zaujmout zákazníky, je víc než kdy jindy. Proto jsme pro vás připravili přehled hlavních trendů v online reklamě v praktickém e-booku s tipy pro dokonalé kampaně. Tak silný závěr roku využijte na maximum.

Co ukázalo mezisezónní srovnání segmentů? 

Z dat vyplývá, že nejrychleji rostly online služby. Potvrzuje se tak, že digitální produkty mají o svátcích velký potenciál. Stabilní růst drží také online prodej a kombinace online a offline prodeje. Klíčové je proto zvolit správné akviziční formáty, které udrží zásah a povědomí. 

Úspěšná vánoční strategie stojí na vyváženém mixu: 

  • Výkon  
    Využijte Dynamický retargeting návštěvníků Seznamu, Seznam Nákupy, Retargeting a nezapomeňte zákazníkům připomenout zapomenutý košík ve vašem e-shopu.  
  • Akvizice 
    Pomůže vám cílení na zájmy, zájmy o koupi, témata a umístění i Lookalike cílení. Vyzkoušet můžete i videoformáty nebo atraktivní Branding.   
  • Budování povědomí (brandové kampaně)  
    Pokud chcete podpořit znalost své značky, vsaďte na video, nepřehlédnutelný Interscroller nebo Branding. 

Kombinací těchto tří přístupů si zajistíte objednávky i dlouhodobý růst značky. 

9 kroků k dokonalým kampaním

Štěstí přeje připraveným. A vám s přípravou na sezónu pomůže náš e-book s praktickými tipy, které opravdu fungují. Najdete v něm konkrétní doporučení, jak vylepšit předvánoční kampaně na základě dat od našich TOP inzerentů.

Data z loňské sezóny odhalila, co TOP inzerenti využívali nejvíce. V našem e-booku najdete 9 kroků, kde vám představíme strategie k formátům a cílení, které vás dostanou z mainstreamu. A pozor – sezóna nekončí Štědrým dnem. Mnoho uživatelů nakupuje i po svátcích, kdy přichází čas slev, dárkových poukazů a nových příležitostí pro vaše kampaně. Tak se inspirujte a vytěžte z hlavní nákupní sezóny maximum.

5 rekordmanů v online prodeji 

Zajímá vás, do kterých oblastí inzerenti v sezóně 2024 investovali nejvíc peněz? Podívali jsme se na nejrychleji rostoucí kategorie: 

  • Knihy (+ 97 %) – absolutní šampion růstu. Vánoční bestsellery, dárkové edice i e-booky ženou kampaně nahoru. 
  • Hračky (+ 84 %) – klasika, která nikdy nezklame. Konkurence je tvrdá, a proto je potřeba si kampaně pečlivě připravit. 
  • Kosmetika (+ 43 %) – balíčky, sady a dárkové poukazy táhnou kampaně vzhůru. 
  • Elektronika a domácí spotřebiče (+ 46 %) – silný segment, kde rozhoduje rychlá dostupnost a dobré ceny. 
  • Móda a doplňky (+2 8 %) – stabilní růst, který podporují slevové akce a dárkové kolekce. 

Pokud působíte v některé z těchto kategorií, připravte se na intenzivní soutěž o pozornost zákazníků. Navýšení rozpočtu a chytré využití akvizičních formátů vám pomůže udržet pozici v reklamním prostoru. 

Nepodceňujte akviziční kampaně, bez nových zákazníků včas nevybudujete publikum, které bude v sezóně nakupovat. Doporučujeme využívat časově omezená sdělení a personalizaci pro jednotlivá publika, například nabídku s garancí doručení do Vánoc. Nejúčinnější vánoční kampaně cílí i na ty, kteří už skoro nakoupili. Aktivujte opuštěné košíky a získejte zpět své zákazníky. Více praktických tipů na vás čeká v našem e-booku.

Pro další inspiraci využijte Sklik Akademii a naučte se, jak nastavit své kampaně na maximum. Pokud potřebujete individuální podporu, obraťte se na svého specialistu v Seznamu. 

Za tým Skliku Denisa Walusová a Lukáš Holán

Sdílet na sítích