Podzim je tu a s ním i hlavní nákupní sezóna roku. Reklamní rozpočty rostou, konkurence sílí a příležitostí, jak zaujmout zákazníky, je víc než kdy jindy. Proto jsme pro vás připravili přehled hlavních trendů v online reklamě v praktickém e-booku s tipy pro dokonalé kampaně. Tak silný závěr roku využijte na maximum.
Co ukázalo mezisezónní srovnání segmentů?
Z dat vyplývá, že nejrychleji rostly online služby. Potvrzuje se tak, že digitální produkty mají o svátcích velký potenciál. Stabilní růst drží také online prodej a kombinace online a offline prodeje. Klíčové je proto zvolit správné akviziční formáty, které udrží zásah a povědomí.
Úspěšná vánoční strategie stojí na vyváženém mixu:
- Výkon
Využijte Dynamický retargeting návštěvníků Seznamu, Seznam Nákupy, Retargeting a nezapomeňte zákazníkům připomenout zapomenutý košík ve vašem e-shopu.
- Akvizice
Pomůže vám cílení na zájmy, zájmy o koupi, témata a umístění i Lookalike cílení. Vyzkoušet můžete i videoformáty nebo atraktivní Branding.
- Budování povědomí (brandové kampaně)
Pokud chcete podpořit znalost své značky, vsaďte na video, nepřehlédnutelný Interscroller nebo Branding.
Kombinací těchto tří přístupů si zajistíte objednávky i dlouhodobý růst značky.
9 kroků k dokonalým kampaním
Štěstí přeje připraveným. A vám s přípravou na sezónu pomůže náš e-book s praktickými tipy, které opravdu fungují. Najdete v něm konkrétní doporučení, jak vylepšit předvánoční kampaně na základě dat od našich TOP inzerentů.
Data z loňské sezóny odhalila, co TOP inzerenti využívali nejvíce. V našem e-booku najdete 9 kroků, kde vám představíme strategie k formátům a cílení, které vás dostanou z mainstreamu. A pozor – sezóna nekončí Štědrým dnem. Mnoho uživatelů nakupuje i po svátcích, kdy přichází čas slev, dárkových poukazů a nových příležitostí pro vaše kampaně. Tak se inspirujte a vytěžte z hlavní nákupní sezóny maximum.
5 rekordmanů v online prodeji
Zajímá vás, do kterých oblastí inzerenti v sezóně 2024 investovali nejvíc peněz? Podívali jsme se na nejrychleji rostoucí kategorie:
- Knihy (+ 97 %) – absolutní šampion růstu. Vánoční bestsellery, dárkové edice i e-booky ženou kampaně nahoru.
- Hračky (+ 84 %) – klasika, která nikdy nezklame. Konkurence je tvrdá, a proto je potřeba si kampaně pečlivě připravit.
- Kosmetika (+ 43 %) – balíčky, sady a dárkové poukazy táhnou kampaně vzhůru.
- Elektronika a domácí spotřebiče (+ 46 %) – silný segment, kde rozhoduje rychlá dostupnost a dobré ceny.
- Móda a doplňky (+2 8 %) – stabilní růst, který podporují slevové akce a dárkové kolekce.
Pokud působíte v některé z těchto kategorií, připravte se na intenzivní soutěž o pozornost zákazníků. Navýšení rozpočtu a chytré využití akvizičních formátů vám pomůže udržet pozici v reklamním prostoru.
Nepodceňujte akviziční kampaně, bez nových zákazníků včas nevybudujete publikum, které bude v sezóně nakupovat. Doporučujeme využívat časově omezená sdělení a personalizaci pro jednotlivá publika, například nabídku s garancí doručení do Vánoc. Nejúčinnější vánoční kampaně cílí i na ty, kteří už skoro nakoupili. Aktivujte opuštěné košíky a získejte zpět své zákazníky. Více praktických tipů na vás čeká v našem e-booku.
Pro další inspiraci využijte Sklik Akademii a naučte se, jak nastavit své kampaně na maximum. Pokud potřebujete individuální podporu, obraťte se na svého specialistu v Seznamu.
Za tým Skliku Denisa Walusová a Lukáš Holán