Podzim je tu a s ním i hlavní nákupní sezóna roku. Reklamní rozpočty rostou, konkurence sílí a příležitostí, jak zaujmout zákazníky, je víc než kdy jindy. Proto jsme pro vás připravili přehled hlavních trendů v online reklamě v praktickém e-booku s tipy pro dokonalé kampaně. Tak silný závěr roku využijte na maximum. 
 						
Co ukázalo mezisezónní srovnání segmentů? 
Z dat vyplývá, že nejrychleji rostly online služby. Potvrzuje se tak, že digitální produkty mají o svátcích velký potenciál. Stabilní růst drží také online prodej a kombinace online a offline prodeje. Klíčové je proto zvolit správné akviziční formáty, které udrží zásah a povědomí. 
Úspěšná vánoční strategie stojí na vyváženém mixu: 
- Výkon  
Využijte Dynamický retargeting návštěvníků Seznamu, Seznam Nákupy, Retargeting a nezapomeňte zákazníkům připomenout zapomenutý košík ve vašem e-shopu.   
- Akvizice 
Pomůže vám cílení na zájmy, zájmy o koupi, témata a umístění i Lookalike cílení. Vyzkoušet můžete i videoformáty nebo atraktivní Branding.    
- Budování povědomí (brandové kampaně)  
Pokud chcete podpořit znalost své značky, vsaďte na video, nepřehlédnutelný Interscroller nebo Branding.  
Kombinací těchto tří přístupů si zajistíte objednávky i dlouhodobý růst značky. 
9 kroků k dokonalým kampaním
Štěstí přeje připraveným. A vám s přípravou na sezónu pomůže náš e-book s praktickými tipy, které opravdu fungují. Najdete v něm konkrétní doporučení, jak vylepšit předvánoční kampaně na základě dat od našich TOP inzerentů.
 
	
		
							
			
			
				
									Data z loňské sezóny odhalila, co TOP inzerenti využívali nejvíce. V našem e-booku najdete 9 kroků, kde vám představíme strategie k formátům a cílení, které vás dostanou z mainstreamu. A pozor – sezóna nekončí Štědrým dnem. Mnoho uživatelů nakupuje i po svátcích, kdy přichází čas slev, dárkových poukazů a nových příležitostí pro vaše kampaně. Tak se inspirujte a vytěžte z hlavní nákupní sezóny maximum.
													
							 
		 
	
 
5 rekordmanů v online prodeji 
Zajímá vás, do kterých oblastí inzerenti v sezóně 2024 investovali nejvíc peněz? Podívali jsme se na nejrychleji rostoucí kategorie: 
- Knihy (+ 97 %) – absolutní šampion růstu. Vánoční bestsellery, dárkové edice i e-booky ženou kampaně nahoru. 
 
- Hračky (+ 84 %) – klasika, která nikdy nezklame. Konkurence je tvrdá, a proto je potřeba si kampaně pečlivě připravit. 
 
- Kosmetika (+ 43 %) – balíčky, sady a dárkové poukazy táhnou kampaně vzhůru. 
 
- Elektronika a domácí spotřebiče (+ 46 %) – silný segment, kde rozhoduje rychlá dostupnost a dobré ceny. 
 
- Móda a doplňky (+2 8 %) – stabilní růst, který podporují slevové akce a dárkové kolekce. 
 
Pokud působíte v některé z těchto kategorií, připravte se na intenzivní soutěž o pozornost zákazníků. Navýšení rozpočtu a chytré využití akvizičních formátů vám pomůže udržet pozici v reklamním prostoru. 
	
		
			
			
				
									Nepodceňujte akviziční kampaně, bez nových zákazníků včas nevybudujete publikum, které bude v sezóně nakupovat. Doporučujeme využívat časově omezená sdělení a personalizaci pro jednotlivá publika, například nabídku s garancí doručení do Vánoc. Nejúčinnější vánoční kampaně cílí i na ty, kteří už skoro nakoupili. Aktivujte opuštěné košíky a získejte zpět své zákazníky. Více praktických tipů na vás čeká v našem e-booku.
													
							 
		 
	
 
Pro další inspiraci využijte Sklik Akademii a naučte se, jak nastavit své kampaně na maximum. Pokud potřebujete individuální podporu, obraťte se na svého specialistu v Seznamu. 
Za tým Skliku Denisa Walusová a Lukáš Holán