Přihlášení na jedno kliknutí: Proč jsme dali zelenou FedCM?

V Seznamu dlouhodobě usilujeme o to, aby naši uživatelé měli jistotu, že jsou jejich osobní údaje v bezpečí. Zároveň chceme, aby pro ně používání našich služeb bylo co nejkomfortnější. Proto jsme se rozhodli nasadit moderní řešení Federated Credential Management (FedCM), které propojuje jednoduchost přihlašování s maximálním důrazem na soukromí.

FedCM je technologie vyvinutá přímo jako součást webových prohlížečů, které běží na platformě Chromium (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera). Nabízí přihlašování, které je rychlé, intuitivní, spolehlivé a nezávislé na cookies třetích stran. To je pro nás důležité, protože se zaměřujeme na řešení, která fungují i bez cookies třetích stran. 

Technologie se ukázala jako vhodný doplněk k našemu Přihlášení přes Seznam, které stojí na standardu OAuth. FedCM díky vyskakovacímu oknu, které se uživateli zobrazí ihned po vstupu na stránku, posiluje naši schopnost poskytovat bezpečné, moderní a uživatelsky přívětivé přihlašování. 

FedCM je navíc navrženo tak, aby dávalo kontrolu do rukou uživatele – ten sám rozhoduje, jaké informace a komu poskytne. Tento přístup je v naprostém souladu s naší vizí bezpečného a transparentního internetu. 

Zajímá vás FedCM? Přečtete si více o technických detailech implementace

Více pohodlí, bezpečí i přihlášených uživatelů 

FedCM je navrženo především pro poskytovatele identity (Identity Providers, IdP) – tedy služby, které spravují uživatelské účty a umožňují přihlašování i na jiných webech. V této roli oslovuje Seznam více než 90 % české online populace. Díky FedCM můžeme našim partnerům nabídnout moderní a bezpečný způsob, jak se jejich zákazníci na jedno kliknutí přihlásí skrze svůj Seznam Účet. 

FedCM svým klientům nabízí i Shoptet. Co na něj říkají a jaké výsledky jim přináší? 

Přihlašovací dialog FedCM se aktuálně zobrazuje například v e-shopu Starkl, kterému implementace kromě příjemnějšího uživatelského zážitku pro zákazníky přinesla také výrazný nárůst míry přihlášení. Data přihlášených uživatelů navíc může e-shop využít při personalizované komunikaci nebo cílení kampaní. 

Jsme rádi, že jsme díky úzké spolupráci s vývojovými týmy Googlu mohli FedCM testovat už při jeho vývoji a následně implementovat mezi prvními v Evropě. Díky tomu se zákazníci našich partnerů a inzerentů mohou přihlašovat snadněji a bezpečněji. Proto budeme pracovat na tom, aby se FedCM stalo přirozenou součástí přihlašování u co největšího počtu našich partnerů. 

Za tým Identity a uživatelského profilu Jakub Novotný

Sdílet na sítích