Podle dat Zboží.cz zůstává Black Friday pro české spotřebitele klíčovou událostí, které dominuje elektronika 

Veronika Geltner 27. listopadu 2025

Nejen pro tuzemské e-shopy a kamenné prodejny je Black Friday z obchodního pohledu jedním z nejvýznamnějších období roku. Slevové akce se roztáhly do několika týdnů, což potvrzují také data Zboží.cz. Ta mimo jiné ukazují, že zájem o srovnání nabídek roste již od začátku listopadu. Návštěvnost mnoha kategorií za poslední tři týdny vzrostla i o stovky procent, přičemž nejsilnější poptávka tradičně směřuje do kategorie spotřební elektroniky, domácích pomocníků a hraček.

Kde jsou nejvyšší slevy

Data Zboží.cz potvrzují, že nejvýraznější zlevnění letos přichází zejména v kategoriích elektroniky, módy a drogerie. V segmentu mobilních telefonů navíc ceny během listopadu dál klesají, medián byl k 18. listopadu o 3,03 % nižší než před měsícem.

Některé skupiny spotřební elektroniky však tento trend nekopírují. Výjimkou jsou například chytré hodinky, u nichž medián cen nejoblíbenějších modelů v říjnu naopak vzrostl. Black Friday nemá výrazný dopad ani na velké bílé spotřebiče. „Výraznější cenové výkyvy jsme v loňském roce pozorovali u stolních počítačů a notebooků, přičemž letos jejich cena směrem k Black Friday spíše mírně stoupá. Srovnáme-li data ze dne 17. 10. s datem o měsíc později, tedy 18. 11., pak v případě kategorie tabletů medián cen stoupl o 12,2 %. Pokles naopak zaznamenáváme třeba u kuchyňských robotů, konkrétně o 8,7 %,” vysvětluje Vojtěch Poleno ze Zboží.cz. Doporučuje proto konkrétní slevy vždy ověřovat a porovnávat.

Xbox překonal PlayStation. Pomohlo naskladnění

V segmentu elektroniky vede podle návštěvnosti iPhone 13 následovaný iPhonem 15, oba v černé variantě s kapacitou 128 GB. „Zajímavé je také dění na poli herních konzolí. Přestože trhu dlouhodobě dominuje PlayStation, během posledních třiceti dní jsme zaznamenali nečekaný růst zájmu o Microsoft Xbox Series X, který byl dokonce o více než 50 % navštěvovanější než Playtation 5 Slim. Pravděpodobnou roli hraje dobrá dostupnost, jelikož konzole byly ve velkém naskladněny a zákazníci na to okamžitě reagovali,” vysvětluje data Vojtěch Poleno ze Zboží.cz. Výrazně roste také zájem o moderní hobby technologie, mezi nejoblíbenějšími produkty se například objevila 3D tiskárna Bambu Lab.

Nečekaní skokani v návštěvnosti

Mezi produkty, které během období Black Friday zaznamenaly nejvýraznější skok v návštěvnosti, se letos objevilo hned několik nečekaných překvapení. V porovnání s předchozím obdobím eviduje Zboží.cz největší relativní nárůst u kategorie dezinfekcí, což lze přisoudit zvýšené prevenci v souvislosti s výskytem žloutenky typu A a dalších infekčních onemocnění.

Letošní data z posledních třicet dní dále ukazují, že zákazníci nehledají jen klasické „BF stálice“, ale často i velmi specifické nebo překvapivé produkty. „V tomto ohledu nejpopulárnějším hitem se stala dětská knižní novinka s názvem Zelené plamínky na Klášťově od Marie Jurčákové. Vysoký zájem je několik posledních let také o speciální adventní kalendáře, v letošním roce například značek Redbull či LEGO,” říká Vojtěch Poleno.

Zajímavé je ale celé pořadí dalších kategorií, které hlásí více než stoprocentní nárůsty. Patří mezi ně komiksy pro dospělé, repliky zbraní či interní pevné disky, tedy sortiment, který obvykle nefiguruje v čele slevových žebříčků. Stejně silně rostla i poptávka po erotických kalendářích či olejových radiátorech.

Na co by si měli spotřebitelé dát pozor

Spotřebitelé by měli zpozornět hlavně v případech, kdy neznámý e-shop nabízí zboží výrazně levněji než ostatní. V takovém případě doporučujeme pročíst recenze a zkontrolovat hodnocení obchodu,“ upozorňuje Vojtěch Poleno a doplňuje, že přehled e-shopů, které se letos zapojí do Black Friday, spotřebitelé najdou na stránkách Zboží.cz.

Veronika Geltner

PR and Communication

Sdílet na sítích