7 tipů, jak napsat blogový článek
Náš blog aktuálně sdílíme s PR a nedostatkem obsahu určitě netrpíme. I proto obecně platí, že kvalita vítězí nad kvantitou. Máme pro tebe pár jednoduchých tipů, které ti usnadní vytváření článků.
1. Kvalitní text
Nechceme tvořit vycpávkový obsah. Pokud nemáš co sdělit, raději článek nepiš. Nebo se zkus zamyslet nad tím, jak ho rozšířit nebo jak se na téma podívat z atraktivnějšího úhlu. Stručnější sdělení také můžeš publikovat ve formě krátké zprávy nebo po dohodě s kolegy ze social media týmu také na seznamáckých sítích.
Zajímá tě, jak zpracování článku správně zadat? Mrkni na náš brief.
2. Cílovka
Text vytvářej tak, aby z něj bylo zřejmé, jaké konkrétní výhody může přinést cílové skupině. Uváděj příklady, používej citace specialistů nebo do textu vlož návodné obrázky, které čtenáři pomohou zorientovat se v tématu. Obecně Sblog nejčastěji čtou lidé, kteří se věnují online marketingu, vývojáři všeho druhu a novináři píšící o marketingu a technologiích. Nejde tedy o úplné laiky, ale i přesto by téma mělo být podáno srozumitelně, protože ne každý do hloubky rozumí třeba webové analytice nebo SEO.
3. Titulek
Titulek vždy obsahuje sloveso, a to ideálně v aktivní tvaru. Jeho optimální rozsah je od 55 do 85 znaků vč. mezer. Cílem titulku je zachytit pozornost potenciálního čtenáře a nabídnout mu řešení jeho problému, případně know-how, které přečtením získá. I proto v ideálním případě mluvíme přímo k němu.
4. Perex
Perex navazuje na titulek, rozvíjí ho a stručně nastiňuje obsah článku. Jeho rozsah by se měl pohybovat okolo 300 znaků vč. mezer. Perex neobsahuje odkazy.
5. Tělo článku
Text by měl být kvalitní a informačně nasycený. Článek strukturuj pomocí mezititulků, odrážek, boldu, obrázků, grafů a dalších grafických prvků, které jsou ve WordPressu k dispozici. Je pak vizuálně atraktivnější, a navíc se lépe čte/skenuje.
Vložit samozřejmě můžeš i video, ideálně takové, které je nahrané na Stream.cz, abychom čtenáře neodváděli na cizí videoportál, když máme v Seznamu vlastní.
6. Pravopis a stylistika
Před publikováním si článek nech zkontrolovat od copywriterů nebo content manažerky. Ti výstup doladí z pravopisné, stylistické i formální stránky. Tím se eliminují případné chyby nebo překlepy a nebude nutné článek zpětně editovat.
Zdroje, které se nikdy neztratí
Mrkni na odkazy, které se ti budou hodit nejen při vytváření článku, ale i v běžné písemné komunikaci.
- Pokud řešíš pravopisný nebo jazykový oříšek, mrkni do jazykové příručky, kde najdeš (skoro) všechno k pravidlům pravopisu i správnému psaní konkrétních slov.
- Pomlčka, nebo spojovník? Díky šikovnému manuálu tě nezaskočí žádná typografická záludnost.
- Clickbaitům nefandíme. Dobrý titulek zvládneš napsat i bez senzace.
7. Odkazy
Primárně odkazuj na služby, produkty a weby Seznamu, případně na související články na blogu. Prolinkování se snaž přirozeně zahrnout do textu, případně můžeš použít i tlačítko, které čtenáře odvede, kam má, a to vždy v novém okně. Odkazy nepatří do perexu.
Jak tedy odkazovat:
❌ Případovou studii si můžete přečíst zde.
✅ Více zjistíte v naší případové studii.
Chceš napsat článek, ale nevíš, jakou formu zvolit? Nebo váháš, jak informace poskládat dohromady? Nevadí. Napiš na barbora.majerova@firma.seznam.cz a společně vymyslíme, jak na to, aby to nikoho nebolelo.