Brandové kampaně
Proč jsou brandové kampaně důležité? Pro koho jsou relevantní a jaký podíl marketingového rozpočtu by se do nich měl investovat? Vše nejdůležitejší, co o brandových kampaních potřebujete vědět, se dozvíte v článcích, videích a podcastech
V epizodě pořadu Seznam, jak ho neznám se v 5 minutých dozvíte to nejpodstatnější o brandových kampaních, ale i proč investovat do videoreklamy a RTB, nebo jak vám s budováním značky může pomoct Seznam Brand Studio.
Je logické, že když investujete do marketingových kampaní, chcete vidět jejich návratnost. A právě tak se zrodila touha vyhodnocovat a dívat se na návratnost investic (ROI) a koncentrace na výkonové kampaně, které jsou snadno měřitelné. Znamená to tedy, že kampaně zaměřené pouze na komunikaci značky jsou zbytečné? V článku se dočtete odpovědi na základní otázky o brandových kampaních.
Jiří Herian, vedoucí marketingu Seznamu zpovídá na téma brandových kampaní hned tři hosty. Z éteru k vám promluví obchodní ředitel Tomáš Búřil, odborník na videoreklamu Petr Daneš a Jaroslav Slavičínský, manažer performance týmu.
Jak vyhodnocovat brandové kampaně v Skliku? Prostřednictvím metrik zásahu, nových uživatelů, frekvence zobrazení a win rate. V Nápovědě Skliku se dozvíte, jak rozumět těmto metrikám a jak je vyhodnocovat pro dosažení vašich bradnových cílů.
Že se pomocí Skliku dá posílit nejen výkon, ale také brand? O tom online diváky ve svém příspěvku na Sklik Expert Fóru přesvědčil Jaroslav Slavičínský, performance manager Seznamu.
Primárním cílem kampaní v Obsahové síti (obsahových kampaní) není okamžitý prodej, ale získání – akvizice nových uživatelů, potenciálních zákazníků. Specifickým druhem obsahových kampaní jsou brandové kampaně. Vice o tom, jak obsahové kampaně v Skliku nastavit a optimalizovat se dozvíte v Sklik Akademie v kurzu Sklik pro specialisty.
„U brandových kampaních je naprosto klíčová dlouhodobost. Pokud má značka deset let konzistentně komunikovat brand, tak ideálně, aby to celých těch deset let dělal jeden člověk nebo aby se alespoň držel směr, pokud je dobře nastavený,“ říká Andy Sitta v epizodě podcastu Nejen o reklamě, která se věnuje obsahovému marketingu a nativní reklamě.
Vaše kampaň na budování značky musí být vidět. A to v dostatečné frekvenci, navíc s dlouhodobým zásahem cílové skupiny. Brandová kampaň může běžet na různých kanálech (televize, rádia, OOH), ale i v online prostředí. A právě tam by vás mělo zajímat, jestli je vaše kampaň viditelná. To, že se vydá a započítá imprese ještě neznamená, že ji váš potenciální zákazník viděl. Jak teda pracovat s vizibilitou brandových kampaní?
Pokud hledáte pokročilejší formy brandových kampaní, ať už ve formě Seznam Native, nestandardního obsahu, product placementu, kontextové reklamy, podcastů, testování, komerčních článků… Seznam Brand Studio vám nabídne řešení na míru, dle vašich cílů a rozpočtu.