Jak zlepšit vaše brandové kampaně díky vizibilitě

Ať už jste malá, střední nebo velká firma, tak byste tzv. brandové kampaně neměli vynechat. Jen s výkonnostními kampaněmi vás konkurence brzy přeroste. Metriky pro vyhodnocení přínosu kampaní na podporu značky jsme vám dali k dispozici v minulém roce. Nejlepších výsledků pak dosáhnete, když budete pracovat i s vizibilitou. Jak na to? 

Imprese ≠ zhlédnutí

Nejjednodušším pravidlem je, že vaše kampaň na budování značky (tzv. brandová kampaň) prostě musí být vidět. A to v dostatečné frekvenci, navíc s dlouhodobým zásahem cílové skupiny. Brandová kampaň může běžet na různých kanálech (televize, rádia, OOH), ale i v online prostředí. A právě tam by vás mělo zajímat, jestli je vaše kampaň viditelná. To, že se vydá a započítá imprese ještě neznamená, že ji váš potenciální zákazník viděl (více o problematice vizibilních impresí najdete ve starším článku). Váš banner nebo videoreklama se může zobrazovat jen částečně. Na příkladu níže ale vidíte, že i banner viditelný z 50 % může poměrně slušně komunikovat produkt a značku.

Bannery Cointreau
Bannery Cointreau viditelné z 50 % a ze 100 %

Banner Alzy viditelný z 50 %. V tomto případě není možné značku na banneru rozpoznat. 

Bannery Alza
Bannery Alzy viditelné z 50 % a ze 100 %

To, jestli člověk reklamu uvidí, nebo ne, zda-li doscrolluje, nebo nedoscrolluje až k reklamě, poskytovatel online reklamního prostoru, včetně Seznam.cz, u řady formátů úplně neovlivní. Zároveň se snažíme k tomuto tématu přistupovat citlivě, a to jak pro návštěvníka webových stránek, tak i pro naše klienty. Například se na webech Seznamu nemůže stát, že bychom znovu načetli stránku bez akce uživatele, a tak započítali novou impresi. Na některých stránkách se reklamy načítají až v momentě, když k nim člověk skutečně doscrolluje.

„U nás v Seznamu se cena odvíjí od aukce v Skliku i RTB. Od těchto cen, které tvoří nabídka a poptávka, se pak odv aíjí i cena v přímém nákupu. Z trendů za poslední měsíce vidíme, že klienti jsou s cenou a vizibilitou na Seznamu spokojení. Ve srovnání s konkurencí u nás reklama funguje nadstandardně” říká Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz.

I vy můžete podniknout kroky k tomu, aby vaše brandové reklamní formáty dosahovali vyšší vizibility.

Jak pracovat s vizibilitou reklamních formátů na Seznamu? 

  • Zaměřujte se na reklamní formáty s vysokou vizibilitou, např. branding, mobilní formáty – ty mohou dosahovat vizibilitu až kolem 70–80 %. Díky tomu postačí nižší frekvence zobrazení. Za stejný rozpočet tak můžete oslovit vyšší počet potenciálních zákazníků.
  • Využijte dealy s vysoce vizibilními pozicemi nad 80 %. 
  • Zkuste si přepočítat CPT na „vizibilní CPT” napříč trhem.
  • Vyzkoušejte nativní reklamu (podívejte se, jak na ni v Skliku?). Ta má oproti klasické bannerové reklamě až o čtvrtinu vyšší vizibilitu.
  • Snažte se využívat větší reklamní plochy. Velikost v tomto případě neznamená jen absolutní rozměr v pixelech, ale i poměr mezi velikostí banneru a displeje.
  • Velkou roli na dopad reklamy na vaši značku má kontext, ve kterém je reklama zobrazena. Čím prémiovější obsah (například kvalitní zpravodajství), tím vyšší efekt. To  platí především u brandových kampaní.
  • Sklik nově podporuje externí zobrazovací kódy. Pro potřeby měření a práci s dalšími externími nástroji jsme k externímu kódu přidali možnosti vkládání dalších měřících kódů. Můžete vložit až dvě trackovací URL pro měření počtu impresí, sledování vizibility či dalších nabízených možností.
  • Zásadní význam pro viditelnost má kreativa – proto myslete na vizibilitu už u tvorby bannerů.
Sdílet na sítích