Nebojte se cílení na vlastní seznamy zákazníků aneb vyvracíme nejčastější mýty

Veronika Geltner 17. března 2022

Loňský podzim jsme vám představili novinku, která inzerentům přinesla nový typ cílení. Sklik umožňuje práci s klientskými daty, a to konkrétně využívání vlastních seznamů emailových adres zákazníků. Někomu ale může sběr emailů svých klientů znít podezřele. Abychom vyvrátili zbytečné obavy z používání tohoto cílení, jsou tu pro vás odpovědi na tři nejčastěji zmiňované obavy.

V Skliku můžete využít vlastní e-mailové seznamy pro oslovení svých registrovaných, stávajících nebo potenciálních zákazníků (za předpokladu, že k tomuto účelu máte od uživatelů souhlas). V případě Skliku se nemusí jednat o maily výhradně na doméně seznam.cz. Uživatelé běžně využívají pro přihlášení na Seznamu např. i adresu na gmail.com.

Mýtus č. 1: Seznam dál pracuje s daty

Data, která nám poskytnete a nahrajete do vašeho Sklik účtu, nelze stáhnout nebo vyexportovat. Seznam.cz e-mailové adresy dalším inzerentům, externím partnerům nebo klientům Seznamu dále neposkytuje. Nahrané e-mailové adresy nejsou nikde zveřejněné, a tím pádem je nikdo nemůže dál použít. Například v rozhraní Skliku v sekci týkající se retargetingu.

Mýtus č. 2: Nahrání seznamu e-mailových adres není bezpečné

Soubor, který do svého Sklik účtu nahrajete, je umístěn na zabezpečené https:// adrese. Data se po nahrání a spárování v surové podobě ihned mažou, tudíž v Skliku pak už nikde nejdou dohledat.  Navíc můžete využít bezpečné nahrání prostřednictvím API Sklik. K validaci pak dochází na straně Seznamu.

Mýtus č. 3: Toto cílení nechci využívat, je to proti GDPR legislativě

Cílí se na registrované uživatele nebo odběratele newsletterů, kteří dali souhlas k marketingovémé komunikaci – ideálně pak s rozšířeným souhlasem na cílení reklamních sdělení. Za to, že váš seznam obsahuje opravdu jen registrované uživatele, ručíte vy sami. Tento druh retargetingu není založený na sběru cookies. Cílení je proto odolné vůči potenciálnímu konci možnosti využívání cookies třetích stran.

Pokud vás zajímají další podrobnosti, jak na nový typ cílení, jaké jsou možnosti nastavení nebo jak cílení využít, podívejte se do naší nápovědy.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích