Získejte více objednávek pomocí cílení na vlastní seznamy zákazníků

Sklik nově umožňuje práci s klientskými daty ve formě vlastních seznamů emailových adres. Představujeme tak novou formu cílení, která nabízí nové možnosti zapojení dat z CRM či CDP systémů. Jak cílení funguje a jaké jsou zkušenosti našich inzerentů?

Z pohledu na rozvoj cílené reklamy v Skliku se jedná o již delší dobu očekávanou novinku. Nově můžete i v Skliku využít vlastní e-mailové seznamy či databáze pro oslovení svých registrovaných, stávajících nebo potenciálních zákazníků (samozřejmě za předpokladu, že k tomuto účelu máte od uživatelů souhlas). V případě Skliku se nemusí jednat o maily výhradně na doméně seznam.cz. Uživatelé běžně využívají pro přihlášení na Seznamu např. i adresu na gmail.com.

Jedná se o obdobný typ cílení, který například znáte z Google Ads pod názvem “custom audiences” či Facebooku, kde jej najdete pod názvem “vlastní okruhy uživatelů”. Tímto novým typem cílení pomocí emailových adres otevíráme novou éru cílení vašich reklamních sdělení v obsahové síti Skliku.

Využijte vlastní data na maximum a aktivujte nové kampaně pomocí všech dostupných formátů reklamy. Nové cílení je také možné kombinovat ve všemi ostatními typy cílení a je vhodné pro všechny typy strategií komunikace se zákazníky. Pro akviziční typy kampaní v kombinaci s formáty branding či video můžete oslovit své klienty, kteří pravidelně nenavštěvují váš web a nemůžete na ně cílit pomocí retargetingu. 

Pro jaké scénáře je cílení na vlastní seznamy zákazníků vhodné?

  • E-shop s výrobky pro domácí mazlíčky v sezóně myslí na prodej výrobků proti klíšťatům a chce je nabízet relevantním zákazníkům. Tedy těm, co mají psy. Dokáže si sestavit publikum – ve svém systému si vyexportuje e-mailové adresy zákazníků, kteří v poslední době nakupovali jiné výrobky pro psy. Díky vlastnímu seznamu zákazníků v retargetingu Skliku na ně dokáže efektivně zacílit svou reklamu s relevantní nabídkou.
  • E-shop otevírá pobočku ve městě, kde dosud nepůsobil. Pomocí nové funkce osloví s informací o otevření zákazníky z tohoto města.
  • Cestovní kancelář snadno a spolehlivě osloví své loňské zákazníky aktuální nabídkou bez ohledu na to, jestli cookies zákazníka vydržely poslední rok.

Pro výkonnostní typ kampaní pak můžete aktivovat vaše pravidelné zákazníky. Tyto uživatele můžete již nyní oslovit pomocí retargetingu, ale s plánovaným omezením podpory cookies třetích stran to již tak jednoduché nebude.

“U cílení na vlastní seznamy zákazníků vychází CPA na Skliku lépe, než cílení dle cookie (url) a dosahujeme lepších výsledků u stejných seznamů na jiné platformě. Toto cílení plánujeme využívat na Skliku i nadále.” 

Tomáš Bzirský, Head of Performance Marketing, Košík.cz

„Při využití stejného zdroje dat pro klienta Xella, Ytong, jsme v Skliku získali o 143 % větší publikum než v Google Ads. Toto publikum jsme dále využili v remarektingu, kde nám z pohledu plnění cílů (zaujatého návštěvníka a odeslaných formulářů) fungovalo nejlépe ze všech využitých.“

Lucie MifkováAndrej Grajciar, Proficio Marketing s.r.o.

„Pro test cílení na vlastní seznamy zákazníků jsme zvolili klienta Makro. Primárním segmentem, na které se Makro zaměřuje je B2B. Cílením na vlastní seznam zákazníků jsme byli schopni vytvořit vlastní B2B publikum, které jsme si mohli detailněji rozsegmentovat a personalizovat tak sdělení na míru danému segmentu. Zákaznická báze Makra je tvořena z větší části Seznam e-maily, což se propsalo ve větší napárovatelnosti v porovnání s Google Ads. I navzdory nižší míře prokliku v porovnání s klasickým retargetingem, jsme byli díky velikosti publika schopni splnit business cíle klienta. Nové cílení se tak jistě stane nedílnou součástí budoucích kampaní.“

David Rymeš, Performance Media Director, Publicis Groupe

Jak na nový typ cílení, možnosti nastavení a potřebné informace pro jejich aktivaci najdete v naší nápovědě.

Za Sklik tým Jakub Novotný a Roman Stejskal

Sdílet na sítích