Školíme naše partnerské agentury, jak připravit klienty na budoucnost bez cookies třetích stran 

23. dubna 2024

V posledních týdnech se společně s našimi kolegy intenzivně věnujeme přípravě na cookieless budoucnost. Pozornost samozřejmě věnujeme i agenturám, abychom poskytli nejlepší možnou podporu nejen jim, ale hlavně jejich klientům. Podívejte se s námi, jaká témata se řešila na pražském setkání 11. dubna.

Setkání proběhlo ve smíchovském prostoru Vedle Space, zúčastnilo se ho bezmála 30 zástupců a zástupkyň našich Certifikovaných agentur a na programu byly tři seznamácké přednášky. Co v nic zaznělo? 

Jiří Udatný: Konec cookies třetích stran se blíží. Jak se na něj připravit?

Přihlášení přes Seznam se stává nástrojem, pomocí kterého budou moci e-shopy i další inzerenti nadále využívat jednak cílenou reklamu, ale také personalizovaný e-mailing. Toto řešení přináší řadu benefitů i samotným uživatelům, protože si na konkrétní stránce nemusí vytvářet nový účet a přihlásí se na jedno kliknutí. Pokud je navíc web postavený na některém z e-shopových řešení, je nasazení Přihlášení přes Seznam jednoduché a rychlé.  

David Velechovský: Inzerce v Skliku v cookieless době

David ve své přednášce zmínil kroky, které by inzerenti měli realizovat v Skliku, aby zabránili propadu výkonu retargetingu a jejich podnikání se v budoucnu obešlo i bez cookies třetích stran. V první řadě se jedná o aktualizaci měřicích kódů a nastavení identifikace uživatele pomocí e-mailu. Ve druhé řadě je třeba se v kampaních zaměřit na cílení, která nejsou na cookies třetích stran závislá. Jedná se zejména o cílení na vlastní seznamy zákazníků, Jednoduchou obsahovou kampaň nebo Lookalike cílení.

Agentury také dostaly doporučení, aby u svých klientů využívaly cílení na zájmy, zájmy o koupi nebo demografické cílení – tedy na pohlaví či věk uživatele. Tato cílení jsou sice postavena na identitě, ale díky vysokému podílu přihlášených uživatelů na Seznam.cz budou existovat i ve světě bez cookies třetích stran.  

Radek Svoboda: Přihlašování: Udržte zákazníky na palubě

Majitelé e-shopů před sebou teď mají důležitý úkol – motivovat zákazníky k přihlášení. Ať už jde o Přihlášení přes Seznam, nebo další typy přihlašování, pro e-shopy je důležité, aby po konci cookies třetích stran mohly pracovat s e-maily svých zákazníků, které jim pomohou s cílením reklamy. S přihlášením se pojí celá řada výhod, které je třeba směrem k nakupujícím aktivně komunikovat. E-shopy mohou uživatelům nabídnout speciální akce, slevy a další benefity, které jsou dostupné pouze po přihlášení.  

Více informací o budoucnosti bez cookies třetích stran naleznete na našem novém webu, kde shromažďujeme a pravidelně aktualizujeme informace pro inzerenty i majitele obsahových webů.  

Fotogalerie z události

Sdílet na sítích