Jdeme s dobou, přinášíme Seznam Cross Audio

Když řekneme slovo podcasty, určitě budete vědět, o čem je řeč. Podcasty jsou ve světě i v ČR stále více oblíbenější, jenom za minulý rok jich vzniklo 1009, což je 2× více než v roce předchozím. A právě digitální audio je trend, který byste neměli promeškat. Právě teď přichází doba, kdy nakoupit audioreklamu bude mnohem jednodušší. A Seznam.cz to ještě více ulehčí. Chystáme českou platformu pro podcasty a věříme, že prostor pro audioreklamu skokově naroste. 

Podcasty jsou trend, který do Česka přišel ze zahraničí. Nabízí tedy i více dat, ze kterých se dá odvozovat na budoucí tuzemské trendy. Jenom v USA dnes existuje kolem 2 milionů podcastových pořadů, což je od roku 2018 87× více. Posluchači si pustí v průměru 7 různých pořadů týdně, 80 % z nich má tendenci poslouchat všechny (nebo alespoň většinu) epizody svých oblíbených pořadů. Pozitivní trend vidíme také ve výdajích na audiorekamu. Už v letošním roce se očekává, že investice do podcastové reklamy dosáhne 50 % investic do tradiční reklamy v rádiu.

Výdaje na reklamu v digitálním audiu v USA

Kombinace reklamy v rádiu a v podcastech

Využíváte již dnes reklamu v rádiu? Potom pro vás máme dobrou zprávu. Podle dat EGTA přináší propojení rádiové reklamy spolu s reklamou v podcastu vyšší schopnost vybavení si reklamy. Navíc rádiová reklama vykazuje vysokou míru aktivace, návratnost investic a možnosti dobrého cílení.

Výkon reklamy v rádiu v kombinaci s jinými reklamními formáty

V Seznamu jsme pro vás nachystali speciální nabídku – Seznam Cross Audio. Balíčkem reklamy pro podcasty Seznam Zpráv a redakce Novinky.cz spolu s reklamou v rádiích Expres FM a Classic Praha můžete získat kombinovaně až přes milion audioimpresí. Jestli se chcete dozvědět více, napište nám na radia@firma.seznam.cz.

5 důvodů, proč využívat reklamu v podcastech

  • Podcasty mají vysokou pozornost svých posluchačů. Jsou tak skvělým kanalém pro budování značky.
  • Jsou stále oblíbenější. Poslouchá je čím dál více lidí.
  • Zahraniční studie ukazují, že až 54 % posluchačů by si koupilo značku, jejíž reklamu slyšelo v podcastu.
  • Posluchači podcastů jsou náchylnější k využívání Netflixu a dalších streamovacích služeb. Znamená to, že konzumují méně televizní reklamy.
  • Výroba audioreklamy je cenově dostupná a nabízí velký prostor pro kreativní zpracování.