DSP

Zkratka pro Demand Side Platform. Je to poptávková strana RTB, která sleduje přicházející nabídky SSP systémů. Technologie DSP vyhodnocuje, zda je nabízená imprese vhodná pro některého z inzerentů, který má v této technologické platformě připravenou svoji reklamní kampaň. Jednotlivá kritéria obsažená v bid requestu porovnává s nastavením kampaně v systému, např. jakou maximální cenu je inzerent ochoten za zobrazení reklamy zaplatit nebo jaké konkrétní zacílení požaduje.

V případě, že se DSP rozhodne o nabízenou reklamní impresi soutěžit, odesílá ze systému odpověď, tzv. bid response. O nabízenou reklamní impresi soutěží inzerenti nejenom v rámci jednoho DSP, ale obvykle i jednotlivé DSP platformy mezi sebou. Vítěz aukce z každého DSP systému je tedy formou bid response odeslán do hlavní aukce v tzv. Ad Exchange, kde vítězí ten inzerent, který v systému nabídnul nejvyšší cenu.