20. 5. 2004

Najdu tam, co neznám …

Reflex, 20. 5. 2004 – Do internetového byznysu se vkládaly velké naděje, pak přišla etapa zklamání a dnes už zase rostou zisky těchto firem o desítky procent ročně.

Seznam – firma českého internetového gurua Iva Lukačoviče, která existuje už od roku 1996 – přišla jako první s nápadem vydávat placený katalog firem na internetu. Malé a střední firmy jsou v současné době největším zákazníkem. Obchodní ředitel Seznamu Tomáš Kapalín odhaduje, že od nich plyne polovina peněz, které firma vydělá. Jde o desítky miliónů korun. “Do toho se započítávají i oborové služby, jako Sreality, Spráce, Sauto, mezi nimiž jsou tisíce realitních kanceláří a stovky autobazarů a firmy s personální inzercí.” Další příjmy pocházejí z internetové reklamy na hlavní stránce Seznamu, dále ze zpravodajského serveru Novinky (což je společný projekt Seznamu a vydavatele deníku Právo) a také z e-mailu. “Loni jsme kvůli obrovskému zájmu klientů museli zdražovat, protože plochy byly vyprodány na dlouhou dobu dopředu a reklamy byly často velmi agresívní, takže otravovaly naše návštěvníky,” líčí Kapalín. I tak je hlavní stránka Seznamu dlouhodobě vyprodaná. Není divu – vždyť denně si ji prohlédne 700 tisíc lidí. Mimochodem, to je trojnásobek čtenářů Lidových novin.

Celý článek najdete na adrese http://www.reflex.cz/Clanek28270.htm