Nezapomínejte při tvorbě kampaní na Seznam na mobil

V Skliku lze cílit na vyhledávání v mobilní verzi služeb Seznam.cz, tedy na weby zapojené do http://smobil.cz/. Vaše kampaně můžete cílit na mobilní Seznam buď dohromady s dalšími stránkami vyhledávací sítě, nebo jako samostatně oddělené kampaně.

Nastavení kampaně

Proč byste neměli na mobilní Seznam zapomínat? Hlavním důvodem pro vás může být to, že druhým nejpoužívanějším zařízením pro vyhledávání na internetu je hned po počítačích právě mobilní telefon. Navíc procentuální poměr mezi počítači a mobily se dle SPIRu neustále zmenšuje. Tudíž čím dál tím víc uživatelů používá mobilní telefon pro surfování na internetu. Pro vaši představu je denní průměr návštěv mobilních stránek Seznamu 1 808 519. Měsíční počet zobrazených stránek (PV) je pak 192 631 072*. V případě, že by vaše kampaně měly síť Seznam na mobil (Smobil.cz) neaktivní, připravovali byste se o možné potenciální zákazníky.

Seznam Proxy navíc rozpozná, jaký druh mobilu se stránku snaží zobrazit a podle seznamu jeho funkcí mu sestaví stránku na míru jeho vlastnostem! Různé typy mobilních telefonů tedy obdrží různě transkódovanou stránku podle toho, co daný telefon umí.

Představme si nyní pro lepší ilustraci jednu z milionu možných situací ze života. Mladý muž je v tramvaji na své každodenní cestě do práce, čas úmorné cesty v horkém počasí si zkracuje brouzdáním po internetu na svém mobilním telefonu. Tento mladík plánuje v horizontu několika měsíců stěhování a rád by si našel nějakou vhodnou stěhovací firmu. Na svém mobilním telefonu si tedy otevře Seznam.cz , kde se mu jako výchozí otevře mobilní verze domovské stránky Seznam.cz. Po přečtení aktuálních novinek se rozhodne začít hledat stěhovací firmy. Zadá tedy do vyhledávání například dotaz stěhování. Seznam.cz mu nabídne kromě deseti výsledků z přirozeného vyhledávání až čtyři reklamy Sklik, maximálně dvě nahoře i dole. Z obrázku vpravo je patrné, že Sklik zabírá podstatnou část displeje mobilního telefonu a šance na proklik od uživatele je vysoká. Mladík tedy klikne např. na první reklamu, najde si telefonní číslo na firmu a hned do ní zavolá pro zjištění více informací. Pokud mu bude vše vyhovovat, domluví se s firmou na využití jejich služeb. Pokud by tato firma na mobilní Seznam.cz necílila, reklama by se nezobrazila a společnost by přišla minimálně o šanci prezentovat nabídku potenciálnímu zájemci o nabízené služby, v jiném případě třeba o produkty. Zákazník by pak s velkou pravděpodobností využil služby jiné firmy, která na mobilní Seznam.cz cílí.

Seznam na mobil Seznam na mobil

Pokud inzerent navíc cílí kampaně na seznam na mobil samostatně, tedy odděleně od dalších webů ve vyhledávání (Vyhledávání na Seznam.cz, Firmy.cz, Sbazar.cz, Encyklopedie.Sez­nam.cz, Obrazky.cz a Zbozi.cz), získává výhody v podobě možnosti upravit tyto kampaně pouze pro uživatele na mobilním telefonu:

  • Snadné oddělení rozpočtů na kampaně, a tím větší přehled,
  • možnost odlišných cenových nabídek,
  • lepší přehled o výsledcích kampaně,
  • možnost volit jiná a jednodušší klíčová slova – uživatelé na mobilních telefonech zadávají v průměru dotazy s menším počtem slov, čili zde můžete využít i obecnější slova, která v běžných kampaních nevyužíváte,
  • zákazníky můžete oslovit pomocí jiného textu (např. „objednejte přímo z mobilu“).

S narůstajícím počtem mobilních telefonů s připojením k internetu nabývá tato forma PPC reklamy na důležitosti, a právě proto byste neměli na mobilní Seznam.cz zapomínat.

Za celý tým Skliku Ondřej Smékal

*) Data pocházejí z našich interních měřících zdrojů

Sdílet na sítích