16. 10. 2012
Připravte Vaše PPC kampaně na Vánoce včas!
Zatímco klasické maloobchody mívají největší tržby až v průběhu prosince, on-line prodejci zaznamenávají největší růst tržeb přibližně od poloviny listopadu do půlky prosince. Pokud umožňují osobní odběr, tak vánoční shon trvá až do poslední chvíle.

Nicméně už ne všichni přitom myslí na to, že by adekvátně měly růst i rozpočty do internetové reklamy. Mnoho provozovatelů on-line obchodů pak zapomene v těchto měsících navýšit rozpočty jejich PPC kampaní a sami tím přicházejí o další možné konverze kvůli vyčerpanému rozpočtu již v průběhu dne. Zákazníci pak většinou nakoupí u konkurence. Obchod by neměl ztrácet možnost prezentovat svoji nabídku kvůli omezeným rozpočtům. Je třeba počítat i s možností, že k přečerpávání může začít docházet i u kampaní, které mají jinak během roku dostatečnou peněžní rezervu v průměrném denním čerpání (více o práci s rozpočty se dočtete zde) a to hlavně z důvodu obrovského nárůstu poptávky. Pokud máte rozpočty nějaký způsobem omezené, nezapomeňte si pečlivě naplánovat rozložení Vašich finančních zdrojů tak, aby to bylo co možná nejefektivnější.
Před Vánoci platí, že každý z nás potřebuje koupit nějaké dárky a hledanost klíčových slov roste raketovým tempem. Vzrůstá hledanost nejen slov úzce spojených s Vánocemi, jako jsou vánoce, vánoční dárky, dárky a hračky, ale i dalších slov. Z grafu je patrné, že Vánoce představují většinou vrchol ve vyhledávání napříč odvětvími.
TOP dny v TOP sezóně

Čistě pro zajímavost jsme připravili tabulku, kde znázorňujeme dny v listopadu a prosinci loňského roku, jejž zaznamenaly nejvíce konverzí. Nejvíce jich tedy bylo ve dnech 20 – 21. 2011 a nejvíce konverzním obdobím pak byl druhý prosincový týden. To co přehled napovídá, je to, že kampaně by se na sezónu neměly připravovat až během listopadu.
Trend růstu konverzí on-line obchodů během celého roku je na následujícím grafu.
Co ještě můžete pro Vaše kampaně udělat, kromě přizpůsobení denních rozpočtů? To se dočtete v brzkém pokračování tohoto článku.
Za celý tým Skliku Ondřej Smékal