13. 3. 2013

Seznam.cz blokuje Mailchimp, protože spamuje – pokračování

Nabízíme doplňující informace k blogovému příspěvku ze včerejšího večera.

Uživatel je pro nás na prvním místě, což v tomto případě znamená uživatel, který nedostává spam. Trváme na tom, že za odesílaní spamu je zodpovědný jeho rozesílatel. Jde o běžné pravidlo, kterého se drží velcí poskytovatelé freemailových schránek. Pokud se podíváme konkrétně na MailChimp, musíme konstatovat, že v poslední době doručoval desítky “kampaní” (tedy ne jednotky, ale velké tisíce e-mailů), které vykazovaly prvky spamu a uživatelé tyto e-maily aktivně jako nevyžádanou poštu označovali/nahlásili. Abychom uvedli i nějaké příklady: šlo o e-maily typu warez, informace od různých kasin nebo zahraniční seznamky. Mezi těmito podvodnými kampaněmi byly i vyloženě nelegální věci. Zákon o některých službách zakazuje informačním společnostem rozesílku e-mailů, které vás žádají o svolení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Nezablokovali jsme MailChimp jako celek, pouze na základě špatné reputace odesílatele doručujeme většinu těchto e-mailů do složky Spam, případně některé nedoručujeme vůbec.

Jak jsme uvedli včera na našem blogu, nabídli jsme pomoc, kterou MailChimp přijal. Dopoledne od nás dostal všechny informace a nyní čekáme až MailChimp nabídne řešení, které zamezí rozesílce podobných e-mailů. Pak jsme ochotni ihned jejich e-maily odblokovat. Věříme, že toto řešení najdeme velmi brzy. Stojíme si za tím, že zodpovědnost za vlastní reputaci leží na rozesilateli, a jsme vždy ochotni v konkrétních případech pomoci.

Aktualizace 14. 3. 2013, 11:35
S MailChimpem aktivně spolupracujeme na řešení, aby k nám jeho uživatelé neposílali nevyžádanou poštu. Nyní již MailChimp doručuje e-maily jako dříve.

Irena Zatloukalová