Historicky první anticenu pořadu A DOST! získal pangasius

15. dubna 2013

K události 1. narozenin spotřebitelského pořadu A DOST! vyhlásila internetová televize Stream.cz držitele výroční anticeny Černé kladivo A DOST! Jasným vítězem se staly filety Spar S-Budget Pangasius, filety z tresky pestré Frionor a rybí filety.

Do prvního ročníku ankety pořadu A DOST!, která probíhala na zpravodajském serveru Novinky.cz a oficiálních facebookových stránkách pořadu, se zapojilo takřka jedenáct a půl tisíce uživatelů. Ti měli za úkol z nominovaných témat pořadu vybrat ta, která je nejvíce naštvala a pobouřila.

První příčku obsadily zmrazené ryby plné vody a fosfátů. „Filety jsou často namáčeny do speciální lázně s fosfáty, aby nasákly co nejvíce vody, a zvýšily tak svou hmotnost. V některých případech si zákazník kupuje více vody než masa,“ říká Jan Tuna, autor a moderátor pořadu.

Na druhém místě se umístily falšované medy a biomedy s pesticidy, kterým se věnovalo A DOST! v květnu minulého roku. Třetí příčka připadla  provozovatelům podvodných nabídek půjček po telefonu, které si pořad A DOST! vzal na paškál před Vánocemi. Zajímavostí je, že po odvysílání pořadu se o celý případ začala zajímat Policie ČR.

Zástupci všech „oceněných“ byli na vyhlášení cen pozváni, nikdo se však nedostavil. Certifikát o získání spotřebitelské anticeny jim bude zaslán poštou. „Nepředpokládáme, že si certifikát dají za rámeček. Doufáme ale, že pro ně bude připomenutím, že čeští spotřebitelé si nenechají vše líbit. Jsme rádi,  že řetězce už některé inkriminované zboží stáhly z prodeje a např. jeden z nominovaných, ski areál Pec pod Sněžkou, po odvysílání A DOST! změnil nejvíce kritizované novinky,“ řekl Lukáš Záhoř, manažer programového oddělené Stream.cz.

První díl pořadu A DOST! odvysílala internetová televize Stream.cz 16. dubna 2012. Za rok vysílání zhlédlo 54 dílů tohoto spotřebitelského týdeníku více než sedmnáct a půl milionů diváků. Průměrná sledovanost jednoho dílu je 326 tisíc.

=“290”>Jakub Šumanský
Jakub

Sdílet na sítích