17. 7. 2013

Zahrádkáři a kutilové jsou na internetu jako doma

Porovnávání cen zboží a vyhledávání firem na internetu je dnes u některých segmentů zboží, hlavně u drobné elektroniky, běžnou praxí. Internet ovšem čím dál častěji využívají i zahrádkáři a kutilové.

Například hledanost slova sekačky vzrostla oproti červnu minulého roku o 2 500 %.

Na větší zájem ze strany nakupujících by se podle internetového srovnávače cen Zboží.cz měli připravit hlavně prodejci bazénové techniky. „Tato sekce zaznamenala v červnu nárůst návštěvnosti oproti předchozímu měsíci o 64 %. Podobné to je i u sekce zahrada (nárůst 23 %) a dílna (nárůst 11 %). Nářadí, u kterého uživatelé nejčastěji v červnu porovnávali ceny, byly sekačky (nárůst o 350 %), sekery, hrábě a nůžky na živý plot a trávník,“ řekl Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

Lidé ovšem na internetu nehledají jen ceny výrobků, ale i samotné firmy, které se zabývají jejich prodejem. Podle on-line katalogu firem, Firmy.cz, vzrostl zájem o prodejce zahradní techniky za první půlrok o 15 % a o servisy těchto zařízení dokonce o 21 %.

Zájem je i o zboží z druhé ruky

Čeští kutilové a zahrádkáři si začínají učit hledat na internetu nejen zboží nové, ale i použité. „Nabídka zboží se nám v sekci dům, byt, zahrada od začátku jara ztrojnásobila, a denně v ní tak můžete najít přes 3 000 inzerátů,“ říká Jan Štěpán, produktový manažer serveru Sbazar.cz.


Jakub