Trh se školními pomůckami na internetu roste

3. září 2013

Doba, kdy se rodiče vydávali s dětmi do papírnictví a ve velkém skupovali pravítka a výtvarné potřeby, je pomalu minulostí. Alespoň podle nárůstu zájmu o školní pomůcky, který je patrný na internetovém srovnávači cen Zboží.cz.

Mezi nejhledanější školní pomůcky patří hlavně licenční produkty, které na svém obalu zobrazují dětské oblíbené postavičky z televize či stavebnic. A to i přes jejich vyšší cenu oproti těm obyčejným. Například u dětských školních batohů jasně dominují ty, které na sobě mají motiv z populárního animovaného seriálu „Monster High“ či obrázky stavebnice LEGO Police. U školáků ovšem nevedou jen hrdinové seriálů, stálým „evergreenem“ jsou i zvířátka. Tento motiv vítězí hlavně u svačinových boxů, nebo školních kufříků.   

Důvody, proč se rodiče přesouvají při nákupu školních pomůcek na internet, je podle Jana Samka, brand manažera serveru Zboží.cz, velice jednoduchý: „Náklady na vstup školáka do nového školního roku jsou rok od roku vyšší. Není tedy divu, že rodiče chtějí ušetřit každou korunu, a tak přirozeně ceny srovnávají. Při pohledu na jednotlivé položky jde o rozdíl korun, v součtu to však mohou být i stovky až tisíce korun. Například na výtvarném kufříku mohou ušetřit 40 Kč, u penálu 80 Kč, ale třeba u batohu i 500 Kč.“

Zvýšený zájem o školní pomůcky na internetu potvrzuje i přední internetový e-shop MALL.cz. “Odhadujeme, že letos u nás rodiče utratí za školní potřeby o 20 % více peněz než v minulém roce,” řekl Marek Liška, generální ředitel MALL.cz.


Jan

Sdílet na sítích