1. 10. 2013

Celkem 40 % lidí s mobilním internetem se připojuje přímo při nakupování v obchodě

Mobilní internet nepoužíváme už jen na čtení zpráv a hraní her. Často se stává i naším rádcem a nástrojem při nakupování. Podle Seznam.cz Výzkumníka využívá mobilní internet v obchodě 40 % těch, kdo na svých zařízeních mají mobilní internet…

… a polovina majitelů chytrých telefonů.

Podle Seznam.cz Výzkumníka nejčastěji přes mobilní telefon nakupujeme elektroniku (19 %), software a hry (16 %) a jízdenky či letenky (16 %). Nejčastěji však mobil v obchodě používáme pro srovnání cen (15 % uživatelů pravidelně a 22 % výjimečně), čtení recenzí a porovnání konkurence. Z průzkumu také vyplývá, že mnoho lidí své mobilní internetové připojení k nákupu nevyužívá vůbec, a to hlavně ze strachu o svoji bezpečnost nebo z důvodu nepohodlného ovládání. „Strach z nákupu přes mobilní internet bude určitě postupem času klesat. Když se podíváme na některé naše oborové servery, je vidět, že počet zobrazených stránek přes mobilní telefony roste. Například na Zboží.cz jsme při porovnávání letošního a loňského srpna zaznamenali 137% nárůst zobrazených stránek přes mobilní telefon,“ řekl Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

Rozdílné cesty k nákupu
Výběr i nákup provedený od začátku do konce přes mobilní telefon stále vnímáme jako krajní možnost. Celý proces nakupování přes mobilní telefon, tedy vyhledání si produktu, vložení do košíku a zaplacení, je typický hlavně pro aukční prodej. Zajímavostí je, že důležitou úlohu v nákupním procesu přes mobilní telefon stále hraje počítač.


Michal