Seznam.cz začíná s testováním RTB

19. února 2014

Seznam.cz začíná s testováním technologií pro prodej reklamních ploch za pomocí RTB. Testovat bude během letošního jara několik SSP technologií zároveň…

…V létě z nich pak vybere tu nejvhodnější platformu, kterou pak plnohodnotně integruje do svého systému výdeje reklamy.

Seznam.cz dnes spouští test prodeje reklamních ploch pomocí RTB. Všechny plochy zapojené do RTB bude nabízet v otevřené aukci, tedy pro jakéhokoliv klienta, který splňuje stávající podmínky pro inzerci na Seznam.cz. Privátní i otevřené aukce nabízí stejné plochy, které jinak nabízí i obchodníci Seznam.cz klientům, kteří RTB nevyužívají. Jde tedy o standardní reklamní pozice, na které jsou klienti Seznam.cz zvyklí. Každá z nabízených ploch má přitom stanovený svůj cenový práh, aukce nezačíná na nule. Výsledná cena je pak závislá na aktuální konkurenci v dané aukci. Plochy, které Seznam.cz dává k dispozici pro aukce v rámci RTB, mají podle prosincových dat NetMonitoru měsíční zásah přes 6 000 000 RU, a tím tedy pokrývají 90 % české internetové populace.

Od dnešního dne mohou inzerenti v RTB nakupovat veškeré bannerové plochy v rozměrech 300×250, 160×600 a 300×600 pixelů na všech službách z portfolia Seznam.cz. V následujících dnech budou postupně přidávány další bannerové plochy v rozměrech 970×100, 970×210, 970×310, 900×400 a 467×120 pixelů, čímž se k nákupu programatickou cestou nabídnou veškeré standardní bannerové plochy. Nestandardní formáty, rich media, mobilní a video reklama se prozatím v RTB nabízet nebudou.

Seznam.cz se rozhodl během jara vyzkoušet několik SSP technologií. Dnes začíná s první z nich – Admetou, postupně bude přidávat další. Cílem tohoto testu je vybrat nejvhodnější technologii pro další plnohodnotnou integraci do reklamního systému Seznam.cz. Tu plánuje na léto 2014. Po dobu testování a výběru finální SSP technologie se klienti nemusí obávat žádných komplikací. Nastavení aukcí a reklamních kampaní na jejich straně (v rámci jejich DSP) bude vypadat pořád stejně, nehledě na to, jakou z testovaných platforem pro její vydání bude Seznam.cz používat.

O dalším vývoji testů budeme včas informovat.



Jana

Sdílet na sítích