24. 2. 2014

Upozornění na mazání retargetingových seznamů Skliku při práci s AdWords Editorem

V minulých týdnech jsme s několika našimi inzerenty řešili „záhadně“ smazané retargetingové seznamy v kampaních v Skliku.

Zjistili jsme, že inzerenti před tím s kampaněmi pracovali v AdWords Editoru. Pokud exportovanou kampaň s retargetingovými seznamy a kombinacemi z Skliku ve formátu CSV importujete kampaně s do účtu v AdWords Editoru, ve kterém nejsou vedené jako existující publika v připojeném AdWords účtu, nebo do jakéhokoliv draftového účtu obecně, tak je AdWords Editor zahodí. Uživatele upozorní podobnou hláškou.

Pokud si toho nevšimnete a takové kampaně (bez retargetingových seznamů a kombinací) pak v CSV opět importujete do Skliku metodou Přepis, systém retargetingové seznamy v přepisovaných kampaních smaže.

Možná řešení:

  • Při práci s retargetingovými kampaněmi volit importní metodu Aktualizace. Nezapomeňte na specifika této metody importu.
  • Hromadnou práci s retargetingovými seznamy řešit pouze v Excelu nebo jiném nástroji.
  • V případě, že spravujete i AdWords účet, důsledně pojmenovávat retargetingové seznamy a kombinace stejně jako remarketingové seznamy v kampaních pro AdWords.

V rámci dalšího vylepšování našeho importéru přidáme volbu na ignorování neexistence retargetingového seznamu v importovaném souboru.

Za celý tým Skliku David Velechovský