28. 8. 2014

Pro školní pomůcky do papírnictví? Čím dál více rodičů míří na internet

image

Poslední týdny letních prázdnin se v mnoha rodinách nesou v duchu nákupu školních pomůcek. Podle statistik internetového srovnávače cen Zboží.cz se už i obchod s tímto druhem sortimentu přesouvá na internet, kde v porovnání s loňským rokem zaznamenává nárůst návštěvnosti v kategorii „Školní potřeby“ o více jak 30 %.

Největší zájem ze strany rodičů o doplnění školní výbavy je znatelný již začátkem srpna. Například hledanost slova „školní“ na Zboží.cz během jednoho týdne (26. 7. – 4. 8. 2014) vzrostla sedminásobně. „Rodiče si na internetu nejčastěji porovnávají ceny především dražších položek, jakými jsou školní aktovky, batohy či celé sety. Je to logické, protože právě na tomto zboží mohou výrazně ušetřit. Například nejoblíbenější batoh lze pořídit za 799 Kč, ten samý se ale prodává i za 1271 Kč. To je rozdíl téměř 500 Kč, za které už lze nakoupit drobnější pomůcky, jako jsou sešity či penál,“ řekl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz. Zajímavostí je, že rodiče často chtějí mít nákup rychle za sebou a řeší jej objednáním celých školních setů. „Návštěvnost této kategorie v porovnání s loňským rokem (měřeno 1. 6. – 7. 8. 2013 vs. 1. 6. – 7. 8. 2014) vzrostla o více jak 150 %,“ doplnil Šmíd.

Penál s fotbalistou či „nabušený“ notebook? S čím děti usednou do lavic?

Samotní obchodníci už zaznamenávají první zájemce jak z řad školáků, tak mezi staršími studenty. U mladších dětí jsou stále populární tzv. licencované produkty, které na sobě nesou obrázek oblíbené osobnosti či hrdiny z filmu. I letos budou hitem licenční produkty (s motivem Hello Kitty, LEGO, Monster High nebo Spidermana). Navíc letos díky mistrovství světa ve fotbale chtějí hlavně kluci školní potřeby s motivy slavných fotbalových klubů,“ řekla Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz.

Některé děti už však touží po modernějších učebních pomůckách. To ukázal i nedávný průzkum Seznam.cz Výzkumníka, který se žáků základních škol ptal, z jakého zařízení se nejčastěji připojují k internetu. Dnešní děti už nejsou odkázáni jen na počítače či notebooky (i když se přes ně připojuje většina dotázaných – 78 % přes stolní počítače a 72 % využívá notebook), aby se připojili k síti. Celkem 50 % z nich využívá pro připojení svůj chytrý telefon, 27 % pak má i tablet. Mezi tablety na Zboží.cz jasně dominuje Apple iPad Mini, Lenovo Yoga a Sencor Element,“ řekl Šmíd.

Zapojování nových technologií do výuky si začínají všímat i obchodníci. Vzhledem k tomu, že nové technologie zasahují již i do školství a vzdělávání, vychází letos naše nabídka z odborných studií, které doporučují, jak nové technologie mohou dětem a studentům pomoci v každodenním učení,“ řekl Jiří Černák, marketingový ředitel společnosti DATART.

image

Blanka