Novinka na službách Email a Kalendář vám výrazně usnadní práci s více účty, což ocení především majitelé více e-mailových schránek. Dříve platilo, že při přepínání mezi účty v Emailu se změna promítla také do dalších služeb Seznamu, jako jsou třeba Diskuze, Mapy a další. Nyní však můžete v Emailu a Kalendáři snadno přepínat mezi svými účty, aniž by to ovlivnilo přihlášení v ostatních službách – a naopak. Tato změna navíc umožňuje mít otevřeno více záložek s Emailem současně, přičemž v každé z nich můžete být
přihlášeni pod jiným účtem.
Seznam.cz Email a VIVmail společně bojují proti nevyžádané poště. Vytvořily „Etický kodex e-mailingu“
Denně míří do schránek uživatelů Seznam.cz Emailu přes 81 milionu zpráv. Až k nim se však dostane jen 20 % z nich, které jsou tvořeny převážně (až ze 70 %) obchodními sděleními. Ta navíc často končí rovnou v nevyžádané poště, protože nesplňují základní kritéria (daná zákonem) newsletterové komunikace. Společnost Seznam.cz a VIVmail se rozhodly s tímto nešvarem českých marketérů bojovat a společně vytvořily Etický kodex e-mailingu.
Každoroční hlavní nákupní sezona se rychle blíží a s tím roste i počet nevyžádané pošty ve schránkách uživatelů, a to i od retailových profesionálů. Jsou známé případy i největších retailerů, kteří nakupují databáze e-mailových adres potenciálních zákazníků s cílem jim zasílat jim své newslettery. Neodradí je od toho ani zvyšující se pokuty ÚOOÚ (v roce 2014 udělená pokuta společnosti eMarketing ve výší 480 000 Kč). „Musíme ochránit naše uživatele od praktik SPAMerů a připravujeme opatření, která výrazně ovlivní doručování nepoctivých rozesílatelů, aby naši uživatelé neztráceli důvěru v e-mailovou službu jako takovou,“ řekl David Finger, produktový manažer Seznam.cz Email.
Jako reakci na zhoršující se situaci vydaly společnosti Seznam.cz a VIVmail společný Etický kodex e-mailingu, který poskytuje sadu pravidel, jak by se měly firmy využívající hromadnou obchodní rozesílku chovat. Díky tomu budou mít obchodníci jistotu, že jejich obchodní nabídky budou doručeny.
S rostoucím e-commerce trhem pochopitelně roste i počet obchodních sdělení odesílaných před Vánoci potencionálním zákazníkům. Tento občas až nesmyslný počet newsletterů může znamenat dvě věci. Zaprvé se zpřísní dnes už tak tvrdé posuzování SPAMu autoritami, které stojí mezi rozesílatelem a přijímacím poskytovatelem e-mailové schránky adresáta (např. mezi e-shopem a službou Seznam.cz Email). To znamená, že ještě větší procento e-mailů vůbec nedorazí do cíle. I Seznam.cz připravuje mnohem přísnější pravidla pro rozesílatele hromadných sdělení. Druhá změna, která nastane, je ještě větší nechuť uživatelů se vůbec někam hlásit e-mailem, mnohem větší procento se odhlásí z databáze rozesílatele a mnohdy i vzteky označí rozesílatele za SPAM, i když se předtím řádně přihlásili k odběru novinek. Tato druhá reakce je pro firmy mnohem bolestivější, protože získat opět důvěru zákazníka bude mnohem těžší a tedy i dražší.
„Firmy si mnohdy neuvědomují, že promyšlená strategie e-mailingu a využití moderních technologií sníží počet rozeslaných e-mailů a současně zvýší obrat z tohoto on-line kanálu. Dlouhodobě získají zákazníky, kteří se těší na jejich e-maily. Z naší studie ve VIVmonitor.com, kde jsme analyzovali 100 e-shopů a 1 800 newsletterů, jsme zjistili, že pouze 5 z nich využívá technologie ve prospěch svých zákazníků z pohledu segmentace, cílení obsahu a personalizace,” říká Vladan Hejnic z VIVmail.
Každý z e-mail partnerů vidí problematiku SPAMu z jiné perspektivy, ale mají společný cíl, a to kultivovat e-mailing v naší zemi. Seznam.cz vidí hlavní problém ve zneužívání schránek pro rozesílání SPAMu, zahlcování schránek svých uživatelů necílenými a nevyžádanými nabídkami, které jsou nechtěné, a především nakupováním databází, což je i trestné. VIVmail jako přední poskytovatel e-mail marketingu v ČR a SR má zase za cíl přimět firmy, aby komunikovali se svými zákazníky jako lidé s lidmi a neignorovali jejich potřeby. Firmy bombardující trh miliony rozeslaných obchodních sdělení měsíčně devastují trh a ničí e-mail marketing jako přímou komunikaci se zákazníky.
Pokud tedy chce být firma úspěšná v e-mailingu o nadcházejících Vánocích, pak by se měla řídit uveřejněným Etickým kodexem e-mailingu a realizovat změny ve svém e-mail marketingu ještě na podzim.
Blanka